شهر شگفت‌انگیز کوتوله‌ها در روستای هابیتون + فیلم

  پنجشنبه، 29 تیر 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
شهر شگفت‌انگیز کوتوله‌ها در روستای هابیتون + فیلم
برای بازدید از شهری عجیب اما واقعی که برای مردمان کوچک قامت فیلم ارباب حلقه‌ها ساخته شد و امروزه برای جذب گردشگر از آن استفاده می‌شود، با ما همراه شوید.

محل دقیق شهر کوتوله‌ها

نیوزیلند یک کشور جزیره‌ای کوهستانی در اقیانوس آرام است. این کشور سرشار از زیبایی‌های طبیعی همانند یخچال‌های طبیعی، فلات‌ها و دشت‌های وسیع، جنگل‌های استوایی، تپه‌ها و کیلومترها سواحل بی‌نظیر است. محیط زیست نیوزیلند با جانوران و گیاهان منحصر بفرد خود از تمام نقاط دنیا متمایز است. این سرزمین حدود 82 میلیون سال است که از خشکی‌های دیگر کره زمین جدا افتاده و همین موجب ایجاد جاندارانی شگفت‌انگیز شده که در برخی موارد ویژگی‌های باستانی ابرقاره گندوانا را حفظ کرده و به صورت فسیل‌هایی زنده درآمده‌اند. روستای زیبای هابیتون که پس از ساخت فیلم ارباب‌حلقه‌ها به شهر کوتوله‌ها معروف شده است، واقع در نیوزیلند و درون یک مزرعه‌ی خانوادگی در حدود 8 کیلومتری غرب هینورا و 10 کیلومتری جنوب غربی "ماتاماتا" در وایکاتوی نیوزیلند قرار دارد.

روستای هابیتون نیوزیلند

شهر کوتوله‌ها در لوکیشن فیلم ارباب حلقه‌ها


زمانی که پیتر جکسون کارگردان فیلمی ارباب حلقه‌‌ها، به دنبال مکانی مناسب برای لوکیشن سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها می‌گشت، برای اولین بار در جستجوهای هوایی، مزرعه الکساندر را پیدا کرد و به این نتیجه رسید که مانند یک تکه از انگلستان قدیم به نظر می‌رسد. پس از مذاکرات، تصمیم بر این شد که بخشی از این مزرعه به لوکیشنی برای روستای هابیت‌ها تبدیل شود. برای این کار، ارتش نیوزیلند با تجهیزات سنگین حدود 1.5 کیلومتر جاده از نزدیک‌ترین بزرگراه تا این مکان ایجاد کرد. چندین خانه‌ی هابیتی به همراه باغ‌ها و پرچین‌ها، یک آسیاب و پل دوگانه‌ی قوسی شکل برای فیلم‌برداری ایجاد شد و به‌ خوبی با محیط اطراف ترکیب شدند. پس از پایان فیلم‌برداری، این مکان به‌عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری در نیوزیلند مورد استفاده قرار گرفت و بسیار طرفدار دارد. اما این منطقه تنها برای فیلم‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. علاوه بر اینکه روزانه صدها مهمان از این محل بازدید می‌نمایند، در این مزرعه در حدود 13 هزار گوسفند و همچنین بیش از 300 گاو گوشتی وجود داشته که گوشت و پشم گوسفند از اصلی‌ترین صادرات آن‌ها می‌باشد.

روستای هابیتون نیوزیلند

روستای هابیتون نیوزیلند

روستای هابیتون نیوزیلند

روستای هابیتون نیوزیلند

ویژگی‌های روستای هابیتون یا شهر کوتوله‌ها

فیلم‌ها قابلیت این را دارند که حتی معمولی‌ترین مکان‌ها را به چیزی فوق‌العاده خاص و مهم تبدیل کنند. برای همین دولت نیوزیلند تصمیم گرفت بعد از اتمام فیلم‌برداری برای رونق گردشگری، به معرفی این مکان به گردشگران و کسب منفعت برای کشورش بهره ببرد. دولت نیوزلند تصمیم گرفت خانه‌های کوچک ساخته شده برای هابیت‌ها به عنوان جاذبه‌های توریستی معرفی کند، که قطعاً این یک ایده عالی بود. زیرا این فیلم بسیار پرفروش بوده و طرفداران زیادی در سراسر جهان به خود اختصاص داده بود و همین امر باعث افزایش گردشگری در نیوزیلند و روستای هابیتون شده است. همچنین صاحبان این زمین ها به شرط اینکه این روستا به شکلی که ساخته شده است حفظ شود، آن را در اختیار گروه فیلم‌برداری گذاشتند. گشت و گذار در بین تپه سرسبز و تماشای خانه‌هایی که هرچند کوچک است اما جزئیات معماری ظریفی دارد، حال و هوای هر بیننده‌ای را عوض می‌کند و رویای سفر به سرزمین کوتوله‌ها را ممکن می‌سازد. در جاده اصلی رفتن به این روستای توریستی هابیتون تابلو «به هابیتون خوش آمدید» قرار داده شده است. بازدید کنندگان احساس می‌کنند در حال قدم زدن در یک روستای واقعی هابیت هستند. حتی مراتع گوسفندان در مزارع سر‌سبز هابیتون حفط شده تا یک محیط جذاب توریستی ایجاد شود.

بهترین زمان برای بازدید از روستای هابیتون

آب و هوای نیوزیلند، از یک آب و هوای نیمه گرمسیری تا یک آب و هوای زیر قطب جنوب متغیر است. ژانویه بهترین ماه برای سفر به نیوزیلند است که در آن زمان هوا گرم، دریا دلچسب و گشت و گذار در طبیعت لذت‌بخش است. اما با این حال، سفر به نیوزیلند در هر زمانی بین ماه ‌های اکتبر تا آوریل می‌تواند تجربه خوبی باشد. سردترین ماه سال در نیوزیلند ماه جولای است که بیشترین برف در نواحی کوهستانی و به ندرت در نواحی ساحلی جزیره شمالی و ساحل غربی جزیره جنوبی می‌بارد. با این حال، در هر زمانی باید انتظار باران را داشته باشید. آب و هوای نیوزیلند، به عنوان یک کشور جزیره‌ای، نسبتا مرطوب است و در هر فصلی امکان بارش باران وجود دارد. اما با این وجود، برخی از نقاط این کشور اغلب در تابستان دچار خشکسالی می‌شود که البته این خشکسالی طولانی مدت نیست.

فیلم از روستای هابیتون

آلبوم تصاویر

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون

روستای هابیتون


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (628 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (76 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان