دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / مدل مانتو /

شیک ترین استایل دانشجویی را برای خود بسازید 

شنبه، 14 اسفند 1400
برای داشتن یک استایل دانشجویی زیبا و جدید باید علاوه بر مد روز بودن به قوانین و فرهنگ دانشگاه ها و فضاهای آموزشی توجه شود و لازمه آراسته بودن در این محیط ها احترام به قوانین و فرهنگ فضای آموزشی خواهد بود. برای ساختن یک استایل دانشجویی مناسب با ما همراه باشید.

اهمیت داشتن استایل دانشجویی

دانشگاه به عنوان یک مکان علمی و آکادمیک پوشش مخصوص به خود دارد و درست نیست پوشش یک قرار دوستانه را با پوشش دانشگاه یکی کنید. دانشگاه مثل مدرسه لباس فرم خاص ندارد اما هر استایلی هم مناسب آن نیست. استایل دانشجویی می تواند از دانشگاه به دانشگاه و با توجه به قوانین متفاوت باشد. همین استایل از دانشکده به دانشکده هم تفاوت دارد. استایل دانشجویان هنر با دانشجویان دانشکده فنی یا علوم انسانی فرق می کند بخاطر داشته باشید، برای انتخاب این استایل دخترانه خود قوانین دانشگاه و راحتی خود را در نظر بگیرید. داشتن پوشش راحت مهم است؛ چون باید در محیط دانشگاه، کلاس یا آزمایشگاه احساس خوبی داشته باشید و کلافه نشوید.

بایدها و نبایدها در انتخاب استایل دانشجویی

بایدها و نبایدهای استایل دانشجویی را معمولا قوانین دانشگاه تعیین می کند. مثلا پوشیدن مقنعه به جای روسری و شال یکی از اصولی است که اکثر دانشگاه ها به آن پایبند هستند. در ادامه می توانید نکات مهم برای داشتن یک استایل دانشجویی مناسب با قوانین دنیای مد و قوانین دانشگاه را بخوانید:

  • توجه کنید همیشه لباس دانشگاهی شما تمیز، اتو شده و مرتب باشد.
  • بهترین مدل استایل دانشجویی دخترانه این است که در کنار راحتی، شیک و رسمی هم باشد.
  • سعی کنید لباسی بپوشید که در مدت طولانی کلافه کننده نباشد؛ مثلا تنگ نباشد.
  • لباس مناسب دانشگاه شال و شلوار کوتاه نیست.
  • جوراب را در استایل دانشجویی فراموش نکنید.
  • اگر چادری هستید از مقنعه و روسری رنگی می توانید در زیر چادر استفاده کنید و استایلی خاص بسازید.

تیپ دخترانه دانشجویی در بهار و تابستان

در تابستان استایل های اسپرت دخترانه می توانند تیپ های مناسب دانشگاه باشند؛ چون در استایل اسپرت معمولا لباس ها گشاد و رنگی هستند. در استایل دانشجویی محدودیت رنگ وجود ندارد؛ اما عرف مکان علمی، دانشجوها را به انتخاب رنگ های تیره سوق می دهد. توصیه می کنیم در فصول گرم خود را محدود به رنگ های تیره نکنید و در استایل دانشجویی دخترانه از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید. در فصل بهار می توانید استایل دانشجویی با کت جین داشته باشید و به عنوان رویی از آن استفاده کنید. در این فصل هنوز هوا آن قدر گرم نشده پس یک رویی سبک می تواند ایده خوبی باشد.

استایل زمستانه دانشجویی

اين فصل رو ميتوانيد با پالتو های گشاد و بلندتان به راحتی بگذرانيد، كاپشن های پفی و اورسايز هم جزء اصلی ترند های اين اواخر به حساب می آیند علاوه بر همه ی اين ها شما ميتوانيد به جای استفاده از يك لايه ی زخيم، از چند لايه ی نازك تر استفاده كنيد تا اگر سر كلاس ها گرمتان شد بتوانيد از لايه هاي رويی لباستون كم كنيد. شالگردن يكی از جذاب ترين آيتم های زمستانه كه به راحتی ميتوانيد با هر كدام از لباس هایتان ستش كنيد! و سعی كنيد به هيچ عنوان فراموشش نكنيد! بوت های مختلف هم كه آيتم جدا نشدنی از اين فصل هستند. بعضی ها به خاطر سرد بودن هوا در اين فصل عادت دارند كه يك شلوار نازك تر از زير شلوارشان ميپوشند، شما برای اين كه هم راحت تر باشيد و هم خودتان رو گرم تر نگه داريد ميتوانيد از زير شلوارتان يك جوراب شلواريه زخيم بپوشيد و يا از جوراب های بلند تا زانو كه جزوی از ترند های امسال هم بودن استفاده كنيد، اين آيتم ها علاوه بر گرم كردن پاهایتان ميتوانند با ديده شدن در بين بوت و شلوار مدل تينيجری جذابی هم به استايلتان بدهند. اگر آستين لباس زيريتان از زير آستين كاپشن و يا پالتو بيرون آمد اصلا نگران نباشيد چون همان آستين ساده هم جذابيت خاصی به استايلتون ميدهد فقط توجه بكنيد كه رنگ آستين زيری مناسب بقيه ی لباس هایتان باشد! زمستان ها اكسسوری هايی مثل دستبند و ساعت زياد به چشم نمی آیند و زير آستین هایمان پنهان ميشوند. بنابراین لزومی به استفاده از اکسسوری های فراوان نمی باشد.

کیف مناسب برای دانشگاه

اگر شما هم مثل خیلی های دیگر از طرفداران نظریه لزوم هماهنگی رنگ و فرم کیف و کوله با هم هستید؛ خوب است بدانید که این قانون هم مثل خیلی قوانین دیگر دنیای مد و لباس عوض شدنی است و می توانید از آن سرپیچی کنید. برای مثال وقتی یک جفت کفش بنفش تیره دارید، کافی است نگاهی به چرخه رنگ ها بیندازید و سراغ رنگ های مکمل یا هم خانواده بنفش بروید. احتمال اینکه یکی از کوله پشتی های قدیمی تان در خانواده این رنگ ها قرار بگیرد یا بتوانید با کمی تغییر در جزئیات رنگ کوله تان را تغییر دهید، زیاد است. در غیر اینصورت خرید یک کوله پشتی دخترانه بنفش، مشکی و از بین جدیدترین مدل ها با هزینه ای معقولانه راهکار مناسبی به نظر می رسد.

رنگ های شاد و روشن را جایگزین مشکی کنید

درست است که استفاده از مقنعه مشکی رایج تر است؛ اما لزومی ندارد که همیشه دنباله روی موارد رایج باشید. مقنعه های مختلفی در انواع رنگ های شاد و زیبا وجود دارند که می توان آن ها را تهیه کرد و به وسیله شان استایل های زیبایی ساخت. موقع انتخاب مقنعه به دو نکته مهم توجه داشته باشید؛ اول اینکه رنگ مقنعه باید به رنگ پوست شما بیاید، چون مقنعه هم درست مثل آرایش تاثیری مستقیم روی زیباتر به نظر رسیدن صورت شما خواهد داشت. نکته دوم این است که رنگ مقنعه باید حداقل به یکی از آیتم های به کار رفته در استایلتان بیاید. برای مثال اگر مقنعه سرمه ای انتخاب کرده اید و کفشی به این رنگ ندارید، یا شلوارتان سرمه ای نیست؛ مانتویی بپوشید که جزئیاتی به رنگ سرمه ای داشته باشد.

از اکسسوری غافل نشوید

اکسسوری ها یا همان زیورآلات نقش مهمی در استایل دانشجویی ایفا می کنند و می توانند این استایل را از یکنواختی دربیاورند. برای مثال وقتی که مانتو و مقنعه ای مشکی پوشیده اید می توانید با یک شال نخی رنگی و شاد، حال هوای استایل تان را عوض کنید. یا یک کوله پشتی ساده را با یکی دو پیکسل خوش رنگ روی بدنه یا با پیچیدن یک دستمال رنگی روی دسته متفاوت کنید و با قرار دادن یک کیف پول شیک و زیبای مردانه یا زنانه که به تماما یا در جزئیات به کوله تان می آید، زیبایی استایلتان را دو چندان کنید. برای خرید هم لازم نیست لزوما قیمت بالایی برای برندهای معروف بپردازید، گاهی مدل هایی بسیار زیبا و ساده با قیمت های مناسب در بین برندهای کمتر شناخته شده هم پیدا می شود.

استایل دانشجویی با توجه به سایز

از مهم ترین نکاتی که باید برای انتخاب استایل دانشجویی به آن توجه کرد، سایز است. اگر اضافه وزن دارید نه سراغ لباس های تنگ بروید و نه لباس های گشاد بپوشید؛ لباس های تنگ اضافه وزنتان را در بیشتر نشان می دهند و لباس های گشاد شما را به مراتب چاقتر نشان خواهند داد. اگر دوست دارید اضافه وزنتان خیلی به چشم نیاید، از لباس های فیت استفاده کنید. لباس فیت، لباسی است که مناسب سایز شماست و نه خیلی تنگ است و نه خیلی گشاد. اگر هم لاغر هستید و دوست دارید کمی توپر به نظر برسید می توانید سراغ استایل اور سایز بروید. به این شرط که بهتر است تمام لباس هایتان اور سایز نباشند و فیت و اور سایز را با هم ترکیب کنید.

قانون هماهنگی رنگ دو آیتم

یکی از کارهای خوبی که نه فقط برای ساختن استایل دانشجویی؛ بلکه برای هر استایلی می توانید آن را انجام دهید، رفتن به سراغ قانون هماهنگی رنگ دو آیتم است. این قانون به این معناست که می توانید رنگ مانتو یا بخشی از آن را با کفشتان ست کنید، یا رنگ دستمال گردن و کوله پشتی را با هم هماهنگ کنید. پیشنهاد می کنیم سعی کنید بین این دو آیتم یک فاصله قرار دهید؛ به این معنا که بهتر است رنگ شلوار و مانتویتان یکی نباشد، در عوض رنگ مانتو و کفش با فاصله شلوار بینشان شبیه هم باشد یا به هم بیاید. این کار شما را دانشجوی خوش استایل تری خواهد کرد.

لباس های راحت را انتخاب کنید

یادتان باشد دانشگاه بخشی از ساعت های روز شما را تشکیل می دهد و قرار نیست استایل شما راحتی تان در این ساعت ها را از بین ببرند. به همین دلیل تا جایی که امکان دارد از لباس هایی با سایز مناسب و الیاف طبیعی استفاده کنید تا بدنتان احساس راحتی بیشتری داشته باشد. رنگ هایی بپوشید که تاثیر بهتری روی روحیه تان دارند و همیشه آراستگی و تمیزی را با هم همراه کنید.


16 پسندیدم 15 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
فهیمه
2 سال پیش

من بیشتر دنبال وقار و متانت هستم تا مد
پاسخ
جاوید
2 سال پیش

سال ۹۹ قبول شدم دانشگاه ولی همش مجازی بود...😂💔
پاسخ
pari
2 سال پیش

تلاش کن حتما میری
پاسخ
مبینا
2 سال پیش

دوست دارم برم دانشگاه ولی هنوز زوده😅
پاسخ
مبینا
2 سال پیش

چه جالب ،البته من چادر میوپشم 😎
پاسخ
معلم اینده😍
2 سال پیش

دانشگاه فرهنگیان باید چادر بپوشی اینطور تیپ هارو اصلا راه نمیدن😑🙃
پاسخ
یه بنده خدا
2 سال پیش

دانشگاه محل درس خوندن است نه جایی برای خودنمایی...
پاسخ
زیبای از خواب پریده🤣🥺
2 سال پیش

😐نظری ندارم
پاسخ
سیتا
2 سال پیش

خیلی خوب بود الهی منم برم دانشگاه عاشقشم
پاسخ
❤Gando❤
2 سال پیش

عاالیییی👌🏻😊
پاسخ
سارا
2 سال پیش

خب چرا بی حجاب
پاسخ
وفا
2 سال پیش

خوشبحالشون کاش منم قبول بشم برم دانشگاه.
پاسخ
ناشناس
2 سال پیش

من میرم دانشگاه
پاسخ
یسنا
2 سال پیش

من که بیزارم از دانشگاه
پاسخ
الهام
2 سال پیش

آرزومه برم دانشگاه 😅
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره