شیک ترین لباس های مجلسی دخترانه

  یکشنبه، 23 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
شیک ترین لباس های مجلسی دخترانه
ساعد نیوز: اگر قصد شرکت در یک مراسم خاص از فامیل‌ درجه یک خود دارید، انتخاب لباس‌ مجلسی کار شده، بهترین گزینه است. لباس‌های مجلسی کار شده که اغلب با پنل‌های زینتی، منجوق دوزی، سنگ دوزی یا پولک تزیین شده‌اند، جلوه بسیار زیبایی روی تن دارد. و در نتیجه می‌تواند زیبایی اندام را دوچندان نشان دهد.

انتخاب یک لباس مجلسی شیک و مناسب، یکی از مهم ترین مواردی است که باعث می شود تیپ و استایل شما در مراسم و مجالس مورد توجه باشد. برای خرید لباس مجلسی نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، چرا که لباس مناسب شما باید زیبا و راحت باشد. هر چند نکات زیادی وجود دارد که باید به آن ها دقت شود، اما بسته به نوع مراسم شما باید مواردی را در نظر داشته باشید. در این مطلب به مهم ترین نکات و راهنمای خرید لباس مجلسی زنانه می پردازیم.

ویژگی های لباس مجلسی شیک

قد لباس مجلسی

همان طور که می دانید امروزه انواع لباس های مجلسی با طرح ها و رنگ های مختلف در بازار است که برخی از آنها قد کوتاهی دارد و برخی دیگر بلند و به اصطلاح ماکسی است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر در مراسم خاصی شرکت می کنید که رسمی است، بهتر است یک لباس مجلسی ماکسی و بلند انتخاب کنید.

توجه به فرم بدن و صورت

یکی از نکات مهمی که موقع خرید و انتخاب لباس مجلسی زنانه باید به آن دقت داشته باشید، فرم بدن و صورتتان است. فرم صورت و گردنتان مدل یقه مناسب برای شما را مشخص می کند و شناسایی فرم بدن هم نمی گذارد سراغ مدلی بروید که به شما نمی آید. به عبارت ساده تر این راهنما کمکتان می کند هر لباس دکلته ای را لباس مجلسی نبینید!

جنس لباس مجلسی

موردی که هنگام انتخاب لباس مجلسی باید به آن توجه کنید، جنس آن است. اگر می خواهید در طول مراسم با لباسی که به تن دارید بدرخشید و زیبا جلوه کنید، توصیه می شود از لباس های مجلسی که با پارچه های ساتن، ابریشم، گیپور، تور، لمه یا مخمل طراحی شده است، استفاده کنید. از انواع لباس مجلسی مخمل یا لمه می توانید برای مراسمی که در هوای سرد برگزار می شود استفاده کنید و برای هوای گرم لباس هایی با جنس گیپور، ابریشم یا تور انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید از لباس های نخی یا کتان برای مراسم جشن استفاده نکنید، چون جلوه ندارد و اندام را زیبا نشان نمی دهد.

لباسی مجلسی بپوشید که کاملا اندازه شما باشد

یکی از ساده ترین راه های لاغرتر به نظر رسیدن، انتخاب لباسی مجلسی است که کاملا اندازه شما باشد. در هنگام انتخاب لباس مجلسی، سراغ لباس های تنگ و یا گشاد نروید. این مدل لباس ها شما را چاق تر نشان خواهند داد. پوشیدن لباس های تنگ علاوه بر اینکه تحرک شما را محدود و عذاب آور خواهد کرد، چین و چروک های زشتی را در قسمت های چاق بدن شما ایجاد می کند. همیشه لباس هایی بپوشید که اندازه شما باشند.

در طرح پارچه لباس مجلسی دقت کنید

اول از همه باید به طرح پارچه دقت کنید، اگر ساده و بدون طرح بود که هیچ اما اگر لباسی با پارچه طرح دار را انتخاب کردید، باید توجه کنید که طرح و الگوهای آن، بزرگ و درشت نباشد، چون باعث چاق تر دیده شدن شما خواهد شد. ضمن اینکه لباس هایی با الگوهای طراحی و نقش عمودی، علاوه بر اینکه شما را لاغر نشان می دهد، باعث قد بلندتر دیده شدنتان نیز می شود.

لباس یقه هفت بپوشید

لباس های مجلسی و یا پیراهن هایی که یقه آنها به شکل V است و یا اصطلاحا یقه هفتی هستند، هوشمندانه ترین انتخاب برای زنان کوتاه قد هستند. چرا که بلندتر و باریکتر به نظر خواهند رسید. مدل لباس مجلسی های یقه هفت، نگاه ها را بیشتر به بالاتنه و گردن شما معطوف می کنند و باعث می شوند که قسمت هایپایین بدن شما که معمولا چاق تر است، از نظر ها پنهان بماند. به طور ناخودآگاه این مدل لباس های مجلسی شما را قد بلند تر نیز نشان می دهند. برای کامل تر کردن این ترکیب می توانید از لباس هایی استفاده کنید که خطوط عمودی دارند و همچنین از گردنبند برای تزئین و جلب نظر بیشتر استفاده کنید.

لباس با دامن پف دار (Ballgown Dress)

با پوشیدن لباسی با دامن پف دار زیباترین فرد مراسم باشید. به طورکلی دامن های پف دار به عنوان کلاسیک ترین سبک لباسهای مجلسی شیک شناخته می شوند. طراحی کلی این مدل لباس ها به این صورت است که در قسمت بالاتنه جذب هستند و در قسمت پائین تنه نیز یک دامن بلند پف دار دارند. لباس های پف دار درواقع یکی از مدل های پرنسسی به حساب می آیند اما پف دامن آن ها در مقایسه با مدل پرنسسی کمتر است.

مدل دکلته (Off the Shoulder)

مدل دکلته بهترین مدل لباس مجلسی شیک است که می توانید با پوشیدن آن زیبایی های شانه خود را به نمایش بگذارید و همه را مجذوب خود کنید. در مدل دکلته این که لباس آستین داشته باشد یا نه بستگی به سلیقه فرد دارد اما طراحان معتقدند اضافه شدن آستین به این سبک لباس می تواند زیبایی آن را بیشتر کند. دامن لباس های دکلته معمولاً کمی پف دار هستن اما پف آن ها به اندازه ای نیست که جزء لباس های پف دار یا پرنسسی قرار بگیرند. از طرفی، یک دامن تقریباً کوتاه که بلندی آن به زیر زانو و بالای قوزک پا می رسد می تواند زیبایی لباس های دکلته را چند برابر کند.

توجه به رنگ لباس

کد مشخص کننده لباس های مجلسی، پوشیدن بعضی رنگ هاست. رنگ هایی مثل مشکی یک دست، بژ، طلایی و لاجوردی معمولا بیشتر از سایر رنگ ها در مهمانی های مجلسی دیده می شوند. به عنوان نمونه کمتر وقتی دیده می شود در یک مهمانی کاملا رسمی بزرگسالان، کسی لباس صورتی یا زرد بپوشد؛ مگر اینکه مناسبت یا تم خاصی برای مهمانی اعلام شده باشد. از میان ترکیب رنگ های مجاز برای پوشیدن در مهمانی های مجلسی سراغ آن هایی بروید که بیشتر از بقیه به رنگ پوستتان می آیند.

هماهنگی در مدل

یکی از نکات ریزی که می تواند باعث شود در یک مهمانی مجلسی زیباتر به نظر برسید، توجه به مدل کیف، کفش، پیراهن، مانتو و حتی موهاست! برای مثال وقتی موهایتان کوتاه است یا زاویه های تیز دارد، استفاده از پیراهنی که زاویه تیز دارد و کیف و کفشی با لبه های برش خورده، می تواند زیبایی شما را بیشتر کند. در صورتی که وقتی موهایتان بلند و آن ها را شینیون کرده اید، بهتر است سعی کنید لباسی بپوشید که به انحنای مدل موهایتان بیاید و خیلی خشک یا خشن به نظر نرسد.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

من چگونه میتونم یکی از لباس های بالا رو تهیه کنم باید از کی یکی از لباس های بالا رو بخرم میشه یکی جواب منو بده
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام من این لباس رو چگونه میتونم تهیه کنم سایتش چیه و قیمتش چنده
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (636 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (187 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (48 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (16 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (19 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (5 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (2 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان