دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / نحوه نگارش مقاله /

شیوه انتخاب صحیح ژورنال برای چاپ مقاله 

دوشنبه، 14 اسفند 1396
کد خبر: 3501
ساعدنیوز: به دلیل اهمیت بالای این موضوع ساعد نیوز در این مقاله سعی خواهد کرد تا شیوه انتخاب صحیح ژورنال برای چاپ مجله را به شما توضیح داده و ابعاد مختلف آن را برایتان شرح دهد.

امروزه بسیاری از دانشگاهیان و دانشجویان اقدام به نوشتن مقاله و چاپ ان در مجلات و ژورنال های بین المللی و معتبر می کنند. اما ارزش مقاله شما را مجله ای که در آن به چاپ می رسد تعیین می کند و این خود می تواند نشان دهنده اهمیت انتخاب درست ژورنال برای مقاله باشد. به دلیل اهمیت بالای این موضوع ساعدنیوز در این مقاله سعی خواهد کرد تا شیوه انتخاب صحیح ژورنال برای چاپ مقاله را به شما توضیح داده و ابعاد مختلف آن را برایتان شرح دهد.

 انتخاب صحیح ژورنال برای چاپ مقالات

اینکه مقاله شما در چه مجله ای چاپ شود از اهمیت بالایی برخوردار است. ارزش و جایگاه مجله، ارزش مقاله شما را تعیین می کند و این خود نشان دهنده این موضوع است که باید انتخاب ژورنال با شیوه و متد درست و مناسبی صورت گیرد. بسیار دیده شده است که تحقیق و مقاله ای که ارزش علمی بالایی داشته است با چاپ در مجله نامعتبر کارایی خود را از دست داده و دیگر ارزش علمی که می توانست داشته باشد را ندارد. به دلیل اهمیت انتخاب مجله در ادامه شیوه انتخاب صحیح ژورنال برای چاپ مجله را توضیح خواهیم داد.

اولین قدم در انتخاب مجله اطمینان از اعتبار آن است. در حال حاضر تعداد زیادی مجله وجود دارد که مقاله علمی چاپ می کنند اما بعضی از این مجلات یا نامعتبر هستند و یا جعلی که اگر متاسفانه مقاله شما در این نوع از مجلات چاپ شود دیگر ارزشی نخواهند داشت. برای اطمینان از اعتبار مجلات وزارت علوم ایران سالانه لیست مجلات معتبر را اعلام می کند که باید به دقت بررسی شود و از اعتبار مجله در ایران اطمینان حاصل شود. همچنین باید با شیوه سرچ مجلات در پایگاه ها معتبر آشنا شوید و پایگاه های دارای اعتبار را بشناسید. نمونه این مجلات معتبر می توان به مجلات آی اس آی و اسکوپوس اشاره نمود.

دومین موردی که باید در انتخاب مجلات به آن دقت شود سطح علمی آن است. شما مقاله خود را نوشته اید و از کیفیت و کمیت کار خود آگاهی دارید. باید در انتخاب مجله نیز از کیفیت و سطح علمی آن ژورنال آگاهی کاملی داشته باشید و  با توجه به همخوانی داشتن مقاله خود با مجله انتخابی اقدام به ارسال مقاله به آن کنید. این امر بسیار مهم است مخصوصا اینکه مجلات، مقالات را داوری می کنند و آگاهی از این موضوع در انتخاب مجله می تواند شانس پذیرفته شدن و یا اکسپت شدن مقاله شما را افزایش دهد.

انتخاب مجله و اطمینان از اعتبار آن بسیار اهمیت دارد و باید با دقت و گذاشتن وقت زیادی بر روی آن انجام شود. در آینده باز هم در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

موسسه پژوهشی تحقیقاتی پژوهش برتر در سال 1391 فعالیت خود را در زمینه مشاوره پروژه های دانشجویی و چاپ در ژورنال های معتبر آغاز کرده است .برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه پژوهشی تحقیقاتی پژوهش برتر تماس حاصل نمایید و یا درخواست خود را از طریق وبسایت https://isipaper.org/ ارسال نمایید تا مشاوره های مورد نیاز برای شما ارائه شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب