دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / شیرینی خشک /

شیرینی برشتوک خوشمزه و مقوی چگونه تهیه می‌شود؟ 

یکشنبه، 18 آبان 1399
شیرینی برشتوک نخودچی از آن دسته شیرینی‌ها و دسر‌های اصیل و سنتی ایرانی است که هم برای اعیاد مختلف آن را درست می‌کنند و هم برای میان وعده بچه‌ها و پذیرایی از مهمان. برشتوک یک شیرینی خانگی مقوی و سالم است. شیرینی برشتوک نخودچی را به دو صورت ساده و رنگی با شکلات درست می‌کنند.

شیرینی برشتوک یکی از شیرینی های اصیل و بسیار خوشمزه ایرانی است که انتخاب مناسبی برای عید نوروز محسوب می گردد و بدون فر نیز می توان این شیرینی عالی را تهیه نمود. ماده اصلی شیرینی برشتوک آرد گندم و آرد نخودچی می باشد از این رو عطر و طعم بی نظیر نخودچی را دارد و می تواند بهترین انتخاب برای پذیرایی از مهمان ها در ایام نوروز باشد. در ادامه همراه ما باشید و با طرز تهیه شیرینی برشتوک آشنا شوید.

مواد لازم برای شیرینی برشتوک

  • آرد نخودچی 1 پیمانه (130 گرم)
  • کره 70 گرم
  • پودرقند 1/3 پیمانه
  • هل ساییده 1 قاشق چایخوری
  • شکلات تخته ای یا چیپسی 50 گرم
  • روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
  • پودر پسته 2 قاشق غذاخوری(اختیاری)

مراحل تهیه شیرینی برشتوک

  1. اول شکلات تخته ای رو به روش بن ماری یعنی روی بخار کتری یا توی مایکروفر به مدت 1 دقیقه قرار میدیم تا آب بشه و حسابی هم میزنیم تا یکدست بشه.بعد 2 ق غ روغن مایع هم بهش میزنیم. بعد با قاشق شکلات رو کف قالب ها میریزیم. ته هر قالب یه مقدار کم میریزیم. بعد میزاریم تو یخچال تا سفت بشه.
  2. آرد نخودچی مون رو تو تابه تفت میدیم درحدی که خامیش گرفته بشه. مواظب باشید نسوزه بعد از تابه خارجش میکنیم.
  3. توی تابه کره رو میندازیم تا آب بشه. من 50 گرم کره و مقداری روغن مایع ریختم. بعد کره که آب شد آرد نخودچی رو روش الک میکنیم و هم میزنیم.
  4. بعد پودر شکر رو توش میریزیم به اضافه ی هل ساییده. کمی روی حرارت بمونه کافیه از روی حرارت برش میداریم. فقط در حدی که مطمعن شیم شکرها حل شدن.
  5. بعد قالب شکلات رو از یخچال درمیاریم و حلوا رو تا گرمه روش میریزیم. نباید بزارید سرد بشه چون به شکلات نمیچسبه. زیاد فشارش ندین که شکلات های آب شده بالا بزنه. بعد دوباره توی یخچال بزارید تا خودشو بگیره و سرد بشه. بعد از قالب جدا کنید. با این قالب های من 12-13 تا گل درست شد. با قالب کوچیک تر تعداد بیشتری درست میشه.
  6. پودر هل اختیاری هستش و میتونید نریزید یا دارچین بجاش بریزید. میشه کمی مغز گردو هم که با چاقو حورد شده توی آرد و روغن بریزیم که خیلی خوشمزه اش میکنه.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC