طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خوشمزه

  دوشنبه، 03 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خوشمزه
شیرینی های آجیلی از آن دست شیرینی های پرطرفدار و مقوی هستند که بسیاری آن را برای پذیرایی در جشن ها و مناسبت ها انتخاب می کنند. این شیرینی ها اصولا از یک لایه خمیر و یک لایه آجیل که همراه شهدهای مختلف درست شده، تهیه می شود. یک نوع پر طرفدار شیرینی آجیلی ملکه بادام است که بسیاری آن را شیرینی مخصوص عید نوروز می دانند.

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خوشمزه

شیرینی های آجیلی از آن دست شیرینی های پرطرفدار و مقوی هستند که بسیاری آن را برای پذیرایی در جشن ها و مناسبت ها انتخاب می کنند. این شیرینی ها اصولا از یک لایه خمیر و یک لایه آجیل که همراه شهدهای مختلف درست شده، تهیه می شود. یک نوع پر طرفدار شیرینی آجیلی ملکه بادام است که بسیاری آن را شیرینی مخصوص عید نوروز می دانند.

برای درست کردن ملکه بادام مجلسی یا هر نوع شیرینی آجیلی دیگر نیاز به کمی حوصله و دقت است چرا که این شیرینی ها حساسیت بالایی دارند واصولا خمیرشان بسیار لطیف و ظریف است.

در ادامه فوت و فن تهیه شیرینی خشک ملکه بادام خانگی را آموزش می دهیم که با رعایت تمام نکات می توانید شیرینی ملکه بادام خوشمزه ای را برای پذیرایی در میهمانی ها، عید نوروز و یا هر مناسبت دیگری آماده کنید.

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

مواد لازم:

  • آرد:۳۷۵ گرم
  • پودر قند:۱۲۵ گرم
  • روغن جامد:۱۷۰ گرم
  • تخم مرغ کامل:۲ عدد
  • هل:۱/۲ قاشق چایخوری
  • خامه:۵۰ گرم
  • بیکینگ پودر:۱/۲ قاشق چایخوری

مواد رویه ملکه بادام:

  • عسل:۲۰۰ گرم
  • خلال بادام:۲۰۰ گرم
  • کره:۷۵ گرم
  • خامه:۵۰ گرم
  • شکر:۱۰۰ گرم
  • زعفران آب کرده:۲ قاشق سوپخوری

مرحله اول:

ابتدا آرد را دو الی سه بار الک می کنیم تا نا خالصی نداشته باشد و سپس در داخل ظرف مناسب و نسبتا بزرگی ریخته و بعد بکینگ پودر را اضافه می کنیم و خوب با قاشق آن ها را زیر و رو کرده تا کاملا با هم ترکیب شوند بعد آن ها را آماده کنار می گذاریم.

مرحله دوم:

کره را در داخل ظرف مناسبی گذاشته و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا کمی نرم و ذوب شود سپس شکر را اضافه نموده و با هم زن برقی خوب هم می زنیم تا با هم مخلوط شده و کاملا ترکیب شود.

باید تا زمانی که مایه درست شده پفکی و نرم و کرم رنگ شود هم بزنید.

مرحله سوم:

تخم مرغ ها را در داخل ظرف مناسبی شکسته و با هم زن برقی خوب به مدت 1 دقیقه هم زده تا زرده و سفیده تخم مرغ ها با هم مخلوط شده و کاملا ترکیب شود و مایه روان و نرمی حاصل گردد.

مرحله چهارم:

حال وانیل را به تخم مرغ زده شده اضافه نموده و مجددا با هم زن برقی هم بزنید تا با هم خوب مخلوط شده و کاملا ترکیب شود.

مرحله پنجم:

کره را به تخم مرغ زده شده اضافه می کنیم و با هم زن برقی مواد را مخلوط کرده تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم:

خامه را نیز اضافه می کنیم و مجددا هم زن برقی را روشن نموده تا خامه با سایر مواد خوب ترکیب شود.

مرحله هفتم:

حال در ادامه مواد مخلوطی آرد الک شده را کم کم اضافه می کنیمو با دست تمیز دیگری مواد را زیر و رو کرده تا خوب مواد با هم در گیر شده و کاملا ترکیب شوند.

در نهایت از مخلوط کردن مواد خمیر شیرینی ملکه بادام درست می شود که 3 الی 4 دقیقه آن را وز دهید تا نرم و یکنواخت شود و از حالت چسبندگی در آید.

مرحله هشتم:

سینی مناسب فر را یر داشته و کف آن را با فویل پوشش دهید ( برای این که بعد از پخت خمیر به کف سینی نچسبد ).

مرحله نهم:

فر را روشن کرده و دمای آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله دهم:

خمیر را به صورت یک دست و یک نواخت داخل سینی فر پهن کنید و آن را در فر گرم شده به مدت 10 الی 12 دقیقه بگذارید تا پخته شود.

مرحله یازدهم:

در این فاصله که خمیر در حال پخت است ما مواد رویه شیرینی ملکه بادام را درست می کنیم ....

مارگارین را در داخل ظرف مناسبی گذاشته و آن روی حرارت با شعله ملایم می گذاریم وقتی که مارگارین ذوب شد پودر قند را اضافه نموده هم می زنیم تا شکر هم حل شود و با مارگارین مخلوط گردد.

مرحله دوازدهم:

در ادامه عسل را نیز اضافه می کنیم و مدام آرام آرام هم زده تا عسل هم با مواد ترکیب شود.

مرحله سیزدهم:

حال خامه پر چرب را هم اضافه نموده و هم می زنیم تا با مواد مخلوط شود وقتی که 1 الی 2 دقیقه جوش زد خلال بادام را اضافه کنید و از روی حرارت بر دارید.

( مواظب باشید این مایه خیلی داغ و خطرناک است همه وسایل مورد نیاز از جمله دستگیره و وسیله پهن کردن مواد رویه شیرینی از قبل آماده کنید تا دست پاچه نشوید)

مرحله چهاردهم:

به محض بر داشتن مواد از روی حرارت آن را روی خمیر نیم پز شده بریزید و پخش کنید تا روی خمیر را کاملا پوشش دهد بعد به مدت 25 الی 30 دقیقه در فر بگذارید تا طلایی و برشته گردد.

5 دقیقه آخر شعله بالایی فر را روشن کنید

بعد از زمان مقرر شیرینی ملکه بادام کاملا پخته آن را در اندازه های دلخواه برش بزنید و در ظرفتان بچینید و سرو کنید.

می توانید روی شیرینی ها را با پودر مغز پسته و یا نارگیل تزیین کنید.

فوت وفن های درست کردن شیرینی ملکه بادام:

  • در این شیرینی به جای بادام از هر نوع مغز خوراکی دیگر می توانید استفاده کنید.
  • اگر شیرینی شما به روغن افتاد باید بدانید که خمیر را بیش از حد ورز داده اید.
  • بادام سریع می سوزد و تلخ می شود پس دقت کنید بیش از حد طلایی و سرخ نشود.
  • اگر مایل بودید، هنگام تهیه مواد رویه شیرینی ملکه بادام کمی زعفران دم شده هم اضافه نمایید.
  • اگر می خواهید شیرینی آجیلی شما کم شیرین باشد می توانید از مقدار شکر به کار رفته در خمیر کم کنید.
  • بهتر است بلافاصله بعد از گذاشتن خمیر شیرینی در فر، تهیه رویه بادامی را شروع کنید تا فرصت داشته باشد کمی خنک شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان