دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

شکار شبح مرموز توسط تلسکوپ جیمز وب در فضا+عکس 

چهارشنبه، 15 آذر 1402
کد خبر: 365289
ساعد نیوز: تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا با یک جسم مرموز و در عین حال آشنا مواجه شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبر آنلاین، تینا مزدکی_این کهکشان غبارآلود و کم‌نور قبلاً توسط تلسکوپ فضایی هابل کاملاً غیرقابل شناسایی بود. AzTECC71، یک کهکشان ستاره‌دار بسیار دور است که قدمت آن به نزدیک به 1 میلیارد سال پس از انفجار بزرگ باز می‌گردد. این کهکشان اخیرا اخترشناسان را هیجان زده کرده‌است و نگاهی وسوسه‌انگیز به قدیمی‌ترین ساختارهای کیهان به آنها می‌دهد.

جد مک‌کینی، محقق فوق‌دکتری دانشگاه تگزاس، یکی از نویسندگان مقاله‌ای که اخیراً در مجله اخترفیزیک منتشر شده‌است، در یک بیانیه مطبوعاتی جدید گفت: «اگرچه شبیه یک لکه کوچک به نظر می‌رسد، اما در واقع هر سال صدها ستاره جدید را تشکیل می‌دهد.»

او افزود:«چیزی که در حساس ترین تصویربرداری از جدیدترین تلسکوپ ما به سختی قابل مشاهده است، برای من بسیار هیجان انگیز است."این تصویر به طور بالقوه به ما می‌گوید که یک جمعیت کامل از کهکشان‌ها وجود دارد که از ما پنهان شده‌اند.»

این تحقیق بخشی از پروژه COSMOS-Web JWST بود که به دنبال نقشه برداری از 1 میلیون کهکشان برای درک بهتر اولین دوره‌های جهان است.

در حین بررسی داده‌ها، اخترشناسان تلاش کردند تا AzTECC71 را شکار کنند، تلسکوپ هابل ناسا آن‌قدر ضعیف بود که نتوانست آن را رصد کند، اما به‌عنوان لکه‌ای از گرد و غبار توسط تلسکوپ جیمز کلرک ماکسول در هاوایی نشان داده شد.

با این حال، به لطف ابزارهای مادون قرمز بسیار حساس تر جیمز وب، آنها یک کهکشان آشنا، اما همچنان کم نور را در جای خود کشف کردند.

مک‌کینی در بیانیه‌ای گفت: «تا به حال، تنها راهی که می‌توانستیم کهکشان‌ها را در کیهان اولیه ببینیم، از منظر نوری با هابل بود. این بدان معناست که درک ما از تاریخچه تکامل کهکشان‌ها مغرضانه است، زیرا ما فقط کهکشان‌های نامعلوم و کمتر غبارآلود را می‌دیدیم.»


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
هزینه چاپ یک کتاب
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ترجمه تخصصی متن
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی