چگونه شخصیت افراد را از روی دستخط بشناسیم؟

  پنجشنبه، 09 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه شخصیت افراد را از روی دستخط بشناسیم؟
در این مطلب به شخصیت شناسی کامل و خواندنی براساس دستخط پرداخته ایم با ساعدنیوز همراه باشید.

چگونه شخصیت درونی انسان ها را بوسیله دست خطشان بشناسیم؟

به گفته روان شناسان تحليل دستخط هر فرد مي تواند بيش از 100 خصوصيت از شخصيت او را براي ما معرفي كند از جمله دستخط و نوع واكنش فرد در قبال مساپل مختلف زندگي البته بايد بدانيد اين تحقيقات نسبي است و با درصد افراد سنجيده شده است.

ابتدا يك ورق خطدار برداشته و جمله زير را بنويسيد:

زندگي حس غريبي است كه يك مرغ مهاجر دارد

ولي دستخطي كه مستقيم و عمودي نوشته مي شود نشان دهنده اين است كه فرد در موقعيتهاي مختلف منطقي و عقلاني عمل مي كنداما چرا؟ چون شما تحت فرمان قلب خود هستيد.

بخاطر همين بيشتر پزشكان عمودي مي نويسند و هنرمندان كه عاطفي تر هستند دستخطتشان متمايل به راست و چپ است.(در اكثر افراد در نظر گرفته شده)

سبک دست خط شما:

گرافالوژی ،تجزیه و تحلیل ویژگی های فیزیکی و الگوهای دست خط می باشد .بعضی از روانشناسان معتقدند که این تجزیه و تحلیل ،یک اندازه گیری معتبر از شخصیت را ارائه میدهند .آنها ادعا می کنند که نوشتن یک فرد می تواند تا 5000 ویژگی را نشان دهد.

چند مورد از ویژگی ها در اینجا گنجانده می شود:

  • اندازه حروف و کلمات :حروف بزرگ به این معناست که شما می خواهید همه چیز را احساس کنید و بفهمید.
  • حروف کوچک تر :نشانگر متمرکز بودن و شخصیت درونی شما می باشد.
  • اتصال نامه ها و متون :اگر نامه ها و نوشته های شما متصل هستند شما فردی منطقی هستید و در تصمیم گیری محتاطانه عمل می کنید.
  • و اما نامه هایی که اتصال ندارند و فاصله بیشتری دارند ،یک طبیعت هوشمند و شهودی را نشان می دهند.
تصویر

دستخط و شیوه تفکر

به نوشته خود در جمله بالا توجه کنید . چگونه حروف س و ش نوشته اید ایا به صورت قوسدار یا به صورت دندانه دار ؟ اگر به صورت دندانه دار بنویسید یعنی شما نسبت به مساپل درک سریعی دارید ولی چنانچه قوسدار یعنی دقیق هستید ولی سرعت درک تان کمتر از گروه قبل است.

دستخط و قدرت تجزیه تحلیل فرد

باز چنانچه س و ش قوسدار بود تجزیه و تحلیل خوبی از مساپل ندارید و اگر دندانه دار برعکس

دستخط و رک گویی شخص

حالا به نوشته خود توجه کنید اگر از بالای خط تراز شروع کرده باشید در ابتدای سطر در رفتار و گفتار خود حاشیه می روید و چنانچه از روی خط تراز شروع کرده باشید سریع سر اصل مطلب می روید . در رک گوییی یکی از چیزهایی که روانشناسان به ان توجه می کنند در نوشتن حرف ت و پ است که اگر کشیده نوشته شود فرد رک گو است و صریح اما اگر مقطع و کوتاه نوشته شود فرد بی حوصله و سریع ان را نوشته و در مساپل با حاشیه وارد می شود.

افرادی که خط نامرتب دارند

احتمالا در زندگی بسیار فعال بوده و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بی تحرک بمانند وبرخی از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست و به همین دلیل گاهی اوقات برای دوستان و افراد خانواده غیر قابل پیش بینی هستند، آزادی شخصی برای آنان مهم و اهمیت زیادی به استقلال خواهی می دهند و ممکن است گاهی خیلی احساساتی رفتار کنند.

افرادی که خط مرتب و خوانانی دارند

می توان اینگونه برداشت نمود که آن ها خودشان را بسیار کنترل می کنند و علاقه مند نیستند که به راحتی شخصیت خود را نشان دهند و حتی گاهی اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آنرا سرکوب نمایند.

افرادی که خیلی پررنگ می نویسند و قلم را زیاد فشار می دهند

احتمالا علاقه زیادی به مخالفت کردن با دیگران دارد چرا که احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادی می نماید و علاقه مند به نفوذ بر روی دیگران دارد و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درک نمی کند.

افرادی که خیلی کمرنگ می نویسند

احتمال این که فردی حساس و دلسوز باشند بسیار زیاد است و موفقیت دیگران راحتی بیش از خودشان درک می نمایند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلی راحت عقب نشینی می کنند.

افرادی که خیلی کند و آهسته می نویسند

به سرعت قادر به نشان دادن عکس العمل نیستند این افراد احتمالا به زمان بیشتری برای ابراز عقیده خود نیاز مندند و در برابر احساساتشان هم کند هستند و اغلب علاقه مند ند که هیچ تصمیمی نگیرند. تا اینکه تصمیم غلط بگیرند.

افرادی که خط تند و شتابزده ای دارند

احتمالا افرادی که کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته می شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه ای هستند، سریع درک می کنند در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند و اغلب به دلیل شتابزدگی در تصمیم گیری دچار لغزش و خطا شده و از این که در آرامش به حرف های دوستانشان گوش کنند خسته می شوند.

افرادی که دست خط ساده ای دارند وخیلی ابتدایی می نویسند

در روابط با دیگران ترجیحا واقع گرا و با تدبیر هستند و نمی توانند قبول نمایند که گاهی باید با دیگران کنار آمد و به آن ها توجه شود و اطرافیان به ندرت از آنچه در درونشان می گذرد آگاهی می یابند.

افرادی که خطی زیبا و پررنگ و لعابی دارند

این امکان وجود دارد که گاهی به شدت رسمی برخورد کرده و خیلی مفصل و با علاقه درباره ی مسایل دلخواهشان حرف بزنند، اما این احتمال نیز وجود دارد که درخواسته ها و تمایلات پر توقع و رؤیایی باشند.

اگر شما خود را دارای خط ریز و کوچک می بینید، احتمالا شما توانایی های خود را دست کم می گیرید و خودتان را از آن چه واقعا هستید کمتر ارزیابی می نمائید و ممکن است گاهی تنگ نظر و خرده گیر باشید.

اگر کلمات را درهم و فشرده می نویسید

احتمالا شما فرد راحتی نیستید و در جمع خودتان را کناری می کشید و می خواهید کنترل خود را از دست ندهید از بر قراری رابطه با دیگران خوشتان نمی آید و گاهی دوست ندارید خود را فردی خوش فکر نشان دهید اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده کرده و نظر خود را می گویید و این به این علت است که کمی محتاط هستید.

فردی که کلمات را با فاصله و باز می نویسد

خیلی راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و ساده و بی تکلف و مستقیما به دیگران نزدیک می شوید گاهی به راحتی از کوره در می رود و با این کار ممکن است به حریم شخصی دیگران تجاوز کند؛ و این به علت آنست که او ارزشی به خودداری و کنترل خود نمی دهد، اما انسانی کوشا و با طراوت است که سریع تصمیم گرفته وبا کار های خود به دیگران خدمت می کند.

گفتنی است هر چند موارد ذکر شده دراثر تحقیقات و تجربیات روانشناسی حاصل گشته، اما باید دانست که این امور مطلق نیست و ازسوئی ممکن است برخی عوامل، چون کمبود وقت، شرایط نا مناسب و نحوه نوشتار افراد تأثیر گذار باشد. به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گاه تفاوت در خط افراد تنها تفاوت در سطح سواد و تحصیلات آنان نیست بلکه می توان بیانگر تفاوت هایی از لحاظ شخصیتی باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان