دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

شخصیت شناسی بازیگران ایرانی معروف! در سال 2022 

چهارشنبه، 29 دی 1400
کد خبر: 188536
ساعدنیوز: شخصیت شناسی بازیگران ایرانی مشهور و معروف طبق تحلیل مدل شخصیت شناسی disc

در این مقاله قصد داریم تیپ شخصیتی بازیگران ایرانی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. بازیگران و هنرمندان در هر کشور، همیشه طرفداران زیادی داشتند و احتمالا آن ها دوست دارند بدانند که بازیگر محبوبشان چه تیپ شخصیتی دارد و این مورد درخصوص بازیگران ایرانی نیز صادق هست.

لازم به ذکر است که شخصیت شناسی بازیگران، طبق زندگی شخصی و واقعی آنان مورد بررسی قرار گرفته است و نه نقش هایی که در فیلم ها و سریال ها بازی می کنند. هرچند که به عقیده کارگردانان اگر بازیگری در همان تیپ شخصیتی که هست نقش بازی کند احتمال طبیعی بودن آن نقش و موفقیت وی در آن فیلم یا سریال بیشتر خواهد بود.

شخصیت شناسی بازیگران ایرانی

ما سعی کرده ایم که از طیف های مختلف بازیگرها و حتی منتقدین فیلم در این مقاله استفاده کنیم. واضح است که ما از این بازیگران تست شخصیت شناسی دریافت نکرده ایم و صرفا طبق رفتارهای آن ها به تیپ شخصیتی و الگوی رفتاری آنان پی بردیم که ممکن است به طور کامل و قطعی درست نباشد.

لازم به ذکر است که الگو های شخصیت شناسی زیادی در جهان وجود دارد اما ما در این تقسیم بندی و تحلیل بازیگران، از مدل شخصیت شناسی disc استفاده کرده ایم که یکی از کاربردی ترین الگوها برای شخصیت شناسی افراد است. اگر که نمی دانید مدل رفتارشناسی disc چیست، میتوانید این مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر با مدل دیسک آشنا بشوید و بعد به خواندن ادامه مقاله بپردازید.یم.

داریوش فرضیایی (عموپورنگ)

داریوش فرضیایی متولد مرداد 1352 هست. بیشتر کودکان، وی را با برنامه تلوزیونی عموپورنگ می شناسند. اون ششمین فرزند خانواده است و فعلا در تهران سکونت دارد.

عموپورنگ تیپ شخصیتی S یا سبز دارد. از ویژگی های این مدل رفتاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهربان
  • احساسی
  • فداکار
  • حساس
  • شنونده خوب
  • عاشق خانواده
  • وفادار
  • کمک کننده و نیکوکار
  • و...

احتمالا این ویژگی های شخصیتی را در رفتار ایشان مشاهده کرده اید، مثل مهربانی یا عاشق مادر و خانواده بودن و یا حتی ویدئوهایی از گریه کردن و احساسی شدن داریوش فرضیایی برای فوت کودکان زلزله بم، در برنامه زنده را دیده باشید.

علی صادقی

احتمالا اولین چیزی که با شنیدن نام علی صادقی به ذهنات خطور می کند نقش های طنز وی در فیلم ها و سریال ها است. ایشان در زندگی شخصی هم مثل اغلب نقش هایش فردی شاد و خوشبین هست. وی متولد 1359 است و در تهران سکونت دارد.

علی صادقی دارای تیپ شخصیتی I یا همان زرد هست. از ویژگی های این تایپ شخصیتی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • شوخ و طناز
  • پر انرژی
  • خوش خنده
  • توانایی برقراری ارتباط بالا
  • خلاق و ایده پرداز
  • بازیگوش
  • دوست داشتنی
  • جذاب

مسعود فراستی

با اینکه مسعود فراستی به طور مستقیم در گروه بازیگران قرار نمی گیرد ولی ایشان با توجه فعال بودن در حوزه نقد و منتقد فیلم ها میتواند مورد بررسی باشد. هرچند که برنامه ایشان در نوع خودش موفق و پر بیننده است.

مسعود فراستی تیپ شخصیتی C یا آبی هست. از جمله ویژگی های الگوی رفتاری C میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نکته سنج
  • دقیق
  • کمی بدبین
  • پایبند به قوانین و اصول
  • دارای متر و معیارهای سخت و استاندارهای بالا
  • جزئی نگر
  • سخت پسند و کم اشتباه
  • منطقی

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند تیپ شخصیتی D یا قرمز را دارد. از ویژگی های الگوهای رفتاری D می توان موارد زیر را گفت:

  • صریح و رک
  • جدی
  • کم صبر
  • قوی و محکم
  • جسور و بی پروا
  • بی تعارف
  • با اعتماد به نفس
  • نترس

شاید اگر داریوش ارجمند را روزی در خیابان ببینید فکر کنید او همچنان همان حشمت فردوس در سریال ستایش است! همانطور که او در زندگی شخصی خودش تیپ شخصیتی قرمز یا D دارد، در فیلم ستایش و نقش حشمت فردوس هم دقیقا همان نقش که الگوی رفتاری D داشت را به خوبی بازی کرد.

و این می تواند به این معنی باشد که اگر هر فردی بتواند استعدادهای خودش را بشناسد و به خودشناسی برسد، قطعا می تواند شغل مناسب خودش را انختاب کرده و در زندگی اش بیشتر موفق باشد تا فردی که میخواهد خلاف جهت آب حرکت کند.

شخصیت شناسی سایر بازیگران معروف ایران

حال که به صورت کلی با تیپ های شخصیتی دیسک آشنا شدید، در ادامه به بررسی بقیه بازیگران ایرانی به طور کوتاه تر می پردازیم:
مریم امیرجلالی= تیپ شخصیتی DC

رامبد جوان= تیپ شخصیتی ID

ارشا اقدسی= تیپ شخصیتی ID

مهران مدیری= تیپ شخصیتی CD

نرگس محمدی= تیپ شخصیتی SI

جواد خیابانی= تیپ شخصیتی SI

علی اوجی= تیپ شخصیتی I

مهران غفوریان= تیپ شخصیتی I

جواد رضویان= تیپ شخصیتی I

حامد آهنگی= تیپ شخصیتی I

وحید رهبانی= تیپ شخصیتی CS

ثریا قاسمی= تیپ شخصیتی S

حمیده خیرآبادی= تیپ شخصیتی S

علی نصیریان= تیپ شخصیتی CD

محمد نادری= تیپ شخصیتی D

اگر شما هم بازیگر دیگری می شناسید در قسمت کامنت ها بنویسید.

لازم به ذکر هست که طبق الگوی DISC، تیپ های شخصیتی D و i یعنی قرمزها و زردها در دسته برونگراها قرار می گیرند و تیپ های شخصیتی C و S در دسته درونگراها هستند. در اینجا می خواهیم به ویژگی های شخصیتی بازیگران در خصوص برونگرایی و درونگرایی صحبت کنیم.

ویژگی های شخصیتی هنرمندان و بازیگران برونگرا

بازیگران برونگرا اغلب در مراسمات مختلف حاضر می شوند، در دورهمی های مختلف هنرمندان هستند و همینطور معمولا حاشیه بیشتری دارند و به همین دلیل اغلب مواقع همیشه تیتر اول خبرها هستند.

معمولا برونگراها از دیده شدن و در جلوی چشم ها بودن لذت می برند، بنا بر تعریف برونگرایی، برونگرا فردی است که انرژی خودش را از بیرون تامین می کند و به همین دلیل، آن ها خودشان تمایل دارند که توسط بقیه دیده شوند.

ویژگی های شخصیتی هنرمندان و بازیگران درونگرا

بلعکس مورد قبلی، بازیگران درونگرا، کمترین حاشیه را دارند، معمولا خبر کمی درمورد آن ها منتشر می شود و همینطور، خودشان هم دوست ندارند که خیلی در جلوش چشم ها باشند و در خصوص حریم شخصی زندگیشان بیشتر حساس هستند.

آن ها کمتر در مراسمات و مهمانی های مختلف شرکت می کنند و معمولا به جز در فیلم ها و سریال ها که شغل آنان محسوب می شود، آن ها را در سایر برنامه های حاشیه ای و دورهمی ها نمی توان دید.

تست های شخصیت شناسی چقدر قابل اتکا هستند؟

دکتر سید رضا آل طه مدرس ارتباطات موثر و رفتارشناسی DISC و خالق برند مستردیسک در مصاحبه ای در خصوص تست های شخصیت شناسی بیان کرد: به صورت کلی تست شخصیت شناسی به 2 گروه اصلی تقسیم بندی می شوند:

گروه اول، تست هایی که هیچ پایه و اساس علمی نداشته و صرفا جهت سرگرمی می توان آن ها را مطالعه کرد مانند، شخصیت شناسی بر اساس ماه تولد، شخصیت شناسی از روی اسم، رنگ، قد، نوع صحبت کردن، ناخن، لب، چهره و... . وی افزود، متاسفانه تعداد این تست ها در سراسر اینترنت به قدری زیاد است که گاها جایگزین تست های معتبر شخصیت شناسی و رفتارشناسی می شود.

گروم دوم تست های علمی و معتبر تحقیق یافته مثل تست دیسک و تست mbti، ایناگرام، NEO، کهن الگوها، یونگ و... هستند. همینطور در پایان، سید رضا آل طه اضافه کرد: البته که در مبحث علوم انسانی ما هیچ قطعیتی نداشته و نخواهیم داشت، علوم انسانی مانند ریاضی و فیزیک نیست و حتی تست های شخصیت شناسی شغلی، ازدواج و ... کاملا معتبر هم گاها 100% درست نیستند و برای تحلیل آن ها حتما نیاز به یک مشاور و فرد متخصص هست و تحلیل تست ها نباید خود سرانه صورت گیرد.

تست شخصیت شناسی disc را چطور می توان انجام داد؟

اگر تمایل دارید شما هم به تیپ شخصیتی خود پی ببرید می توانید از آزمون disc رایگان و یا پیشرفته مستردیسک به همراه pdf، تحلیل و آنالیز آن استفاده کنید. جهت انجام تست DISC به همراه گزارش کامل به این لینک مراجعه کرده و حتما آنالیز تست دیسک خود را به یک متخصص رفتارشناسی و یا شخصیت شناسی واگذار کنید.

بازیگر ایرانی


7 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
Thamud
2 سال پیش

تست شخصیت DISC فریبی بیش نیست. اصلاً قابل اتکا نیست. اغلب آدم ها کم و بیش از این ۴ نوع تیپ شخصیتی بخشی درون خود دارند. قسمت هفتم فصل دوم رادیو راه هم به این موضوع پرداخته ولی این تست شخصیتی کلاً زرد و فریب است. اگر به انگلیسی سرچ کنید در خود سوئد به شدت منتقدان زیادی دارد.
پاسخ
حسین
2 سال پیش

خیلی عالی بود از این مطالب بیشتر بزارید
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

عجبا باحال بود
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁