شما هم میتوانید خانه هوشمند داشته باشید! آشنایی با انواع لوازم خانه هوشمند

  شنبه، 11 فروردین 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
شما هم میتوانید خانه هوشمند داشته باشید! آشنایی با انواع لوازم خانه هوشمند
با پیشرفت علم و تکنولوژی تحول زیادی در خانه‌های و لوازم هوشمند مشاهده می‌کنیم. در دنیای امروز خانه‌های هوشمند طرفداران زیادی پیدا کردند. به‌صورتی‌که بسیاری از افراد سعی در بهره‌مندی از لوازم خانه هوشمند دارند. شما هم می‌توانید خانه هوشمند داشته باشید. برای آشنایی با انواع لوازم خانه هوشمند با ما همراه باشید.

یک تعریف کلی از خانه هوشمند

خانه هوشمند یک محل سکونت است که از دستگاه‌های مختلف متصل شده به اینترنت برای نظارت و مدیریت از راه دور سیستم‌ها تشکیل شده است. راحتی، بهره‌وری انرژی و امنیت بالا در خانه هوشمند برای صاحبان خانه فراهم می‌شود. بنابراین، این خانه به افراد اجازه می‌دهد دستگاه‌های هوشمند خود را کنترل کنند. درحالت‌کلی، می‌توان گفت خانه هوشمند فقط یک مجموعه از دستگاه‌ها و لوازم هوشمند نیست؛ بلکه لوازمی است که با هم کار می‌کنند تا بتوانند یک شبکه قابل کنترل از راه دور برای افراد خانه ایجاد کنند. یک خانه هوشمند با بهره‌مندی از لوازم و تجهیزات پیش‌رفته باید بتواند به‌خوبی نیاز‌های انسانی هریک از اعضای خانواده را برطرف کند. هر یک از تجهیزات هوشمند خانه به‌نوعی وظایفی مهم و موثری برای زندگی راحت‌تر دارند.

جاروبرقی رباتیک؛ یک وسیله محبوب برای خانه هوشمند

جاروبرقی رباتیک یک جاروبرقی هوشمند است که بدون نیاز به کنترل آن توسط انسان فضای مورد نیاز را در زمان مشخص شده و تنظیمات از قبل ثبت شده جارو می‌کند. این وسیله با داشتن لیزر و دوربین داخلی برای جلوگیری از برخورد به مبلمان و اشیا می‌تواند به صورت خودکار کف خانه شما را تمیز کند. همچنین، این جاروبرقی‌های هوشمند به طوری طراحی شده‌اند که ارتفاع را از قبل تشخیص داده و مانع از افتادن از پله‌ها شوند. جاروبرقی‌ها با باتری‌های قابل شارژ تغذیه می‌شوند. بنابراین، می‌توانند کل خانه را با یک بار شارژ شدن تمیز کنند. برخی از آن‌ها نیز دارای ایستگاه‌های شارژر هستند. بنابراین، هنگامی‌که سطح باتری آن‌ها پایین بیاید، به صورت خودکار برای شارژ مجدد به ایستگاه خود باز خواهند گشت. برای اطلاع از قیمت جاروبرقی رباتیک می‌توانید به صفحه اشاره شده مراجعه کنید.

ربات‌های هوشمندی که می‌توان در خانه استفاده کرد

از سال 2017 تاکنون بشر توانسته پیش‌رفت قابل ملاحظه‌ای در ساخت ربات‌های هوشمند خانگی داشته باشد. ربات‌ها می‌توانند یک دستیار کمکی برای انجام بسیاری از کارهای منزل باشند. همچنین، با نقش‌های متعدد در انجام امور منزل کاربردی هستند. به‌عنوان‌مثال، برخی از آن‌ها نقش اسباب‌بازی و برخی دیگر برای انجام بسیاری از کارهای خانه طراحی شده‌اند. برخی از ربات‌های هوشمندی که در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل فهرست موارد زیر است:

  • ربات تصویربردار با چرخش اتوماتیک

  • ربات مینی حمل و نقل وسایل شخصی

  • ربات اسباب بازی خانوادگی

  • ربات فن گردن آویز شارژی

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد قیمت و انواع ربات هوشمند سایت مالتینا به لینک اشاره شده مراجعه کنید. هدف از ساخت ربات‌های هوشمند خانگی، ایجاد یک زندگی راحت‌تر و بهتر برای زندگی است.

لیستی از انواع لوازم خانه هوشمند

تجهیزات خانه هوشمند به حدی متنوع است که نمی‌توان تمام لوازم هوشمند را در یک مطلب عنوان کرد و در مورد آن‌ها توضیح داد. لوازم خانه هوشمند را می‌توان به دو دسته سخت‌افزار و نرم‌افزار تقسیم کرد. تجهیزات سخت‌افزاری شامل پردازنده و سنسور و تجهیزات نرم‌افزاری شامل برنامه‌های مدیریت ساختمان، کنترل تجهیزات هوشمند و ارتباط بین اجزای سخت‌افزاری است. بنابراین، اگر می‌خواهید یک خانه هوشمند داشته باشید، به تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری در کنار هم احتیاج خواهید داشت. پس، نمی‌توان گفت فقط از یک نوع لوازم هوشمند در خانه استفاده کرد. در ادامه، به چند تا از لوازم خانه هوشمند اشاره می‌کنیم:

  • پردازنده‌ها

  • سنسورهای هشدار دهنده

  • سیستم امنیتی

  • انواع آلارم هوشمند

  • دوربین هوشمند

  • قفل هوشمند

  • آیفون هوشمند

  • سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند

  • لامپ‌ هوشمند

  • سیستم روشنایی

  • ترموستات هوشمند برای کنترل خودکار دمای خانه

  • دستیار صوتی برای کنترل تجهیزات داخل خانه

  • پردازنده مرکزی برای مدیریت لوازم هوشمند خانه

  • جاروبرقی هوشمند

  • ربات‌های هوشمند

همان‌طورکه گفتیم، تجهیزات هوشمند خانه از تنوع بالایی برخوردار هستند؛ به‌طوری‌که نمی‌توان در یک لیست به تمام آن‌ها اشاره کرد. بااین‌حال، در لیست بالا به فهرستی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین لوازم هوشمند برای خانه هوشمند را برای راحتی کار شما هنگام تهیه لوازم خانه اشاره کردیم. شما می‌توانید برای تهیه انواع لوازم خانه هوشمند به لیست فهرست بلندی از انواع لوازم خانه هوشمند دسترسی داشته باشید‌.

علت نیاز به استفاده از تجهیزات هوشمند خانه

طبق تحقیقاتی که از طرف دولت آمریکا انجام انجام شد حدود 25 درصد از انرژی مصرفی خانگی غیر ضروری است. با استفاده از لوازم هوشمند و تبدیل منزل به یک خانه هوشمند به کاهش این کمیت کمک بسیاری کنید‌. استفاده از تجهیزات هوشمند خانه به کاهش مصرف انرژی بیش‌تر از 30 درصد کمک خواهد کرد. بنابراین، با استفاده از لوازم خانگی هوشمند صرفه‌جویی مناسبی در هزینه‌های زندگی خود خواهید داشت.

به‌همین‌دلیل، با پیش‌رفت علم و تکنولوژی بیش‌تر افراد سعی در استفاده از لوازم خانه هوشمند دارند‌؛ چراکه نیازهای امروز بشری به‌راحتی در خانه هوشمند پاسخ داده می‌شود.

علاوه‌براین، 60 درصد از سارقان برای دزدی به خانه‌ هوشمند مراجعه نمی‌کنند؛ چراکه مجهز بودن آن به سیستم هشدار دهنده قوی هر منزلی را در مقابل دزدی‌ها و سرقت‌ها ایمن می‌سازد. همچنین، شما می‌توانید در یک خانه هوشمند وسایلی مثل تلویزیون، چراغ‌های روشنایی و قهوه ساز را فقط با صدای خود کنترل کنید. یکی دیگر‌ از مزیت‌های بزرگ خانه هوشمند برطرف کردن نیازهای افراد سالمند و کم توان است. استفاده از لوازم هوشمند زندگی روزمره را برای آن‌ها راحت‌تر کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (289 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (178 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (123 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (53 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (30 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (23 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (20 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز