دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

سهمیه های آزمون های ورودی دانشگاه ها ساماندهی می شود 

سه شنبه، 21 آذر 1396
کد خبر: 1067
ساعد نیوز: به گفته رئیس سازمان سنجش، یک کمیته برای ساماندهی سهمیه های آزمون های ورودی آموزش عالی تشکیل شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را ساماندهی می کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، دکتر ابراهیم خدایی در خصوص سهمیه ازمون های ورودی دانشگاه ها گفت: بحث ساماندهی سهمیه های کنکور از بحث حذف کنکور مهم تر است. 

وی افزود: سهمیه های مختلف و امتیازات مختلف حسب مورد وجود دارد که از مجلس شورای اسلامی تا شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور سراسری مصوبات دارند. ساماندهی این موضوع اتفاق مبارکی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن وارد شده است. 

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: البته این موضوع پس از اعتراضاتی که امسال به نتایج کنکور و نحوه اعمال سهمیه ها مطرح شد، عنوان شده است. دولت و مجلس نیز حسن نیت نشان دادند و این موضوع را پیگیری کرده و دولت این مسئله را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد. 

وی خاطرنشان کرد: یک کمیته برای ساماندهی سهمیه های آزمون های ورودی آموزش عالی تشکیل شد که دو وزیر، دو نفر از روسای کمیسیون مجلس، رئیس دانشگاه آزاد و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این کمیته حضور دارند. 

خدایی افزود: ایده آل این است که افراد بر اساس نمره وارد دانشگاه ها شوند، اما وقتی قیدی گذاشته می شود وضعیت افراد تغییر می کند. 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب