دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

شناگر خانمِ محجبه ایرانی که با دستان بسته کولاک کرد و قهرمان جهان شد+عکس 

یکشنبه، 18 تیر 1402
کد خبر: 347578
ساعدنیوز: الهام‌السادات اصغری زن ایرانی است توانست رکورد جدیدی را در گینس ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از رکنا، الهام‌السادات اصغری (زاده 9 ژوئن 1981، تهران) یک شناگر ایرانی است. او با حفظ حجاب و در سال 1402 موفق به ثبت رکورد جهانی گینس در شنا کردن با دست‌های بسته در دریا شد.

الهام از 5 سالگی شنا را آغاز کرد و در سال 1387 دانشجوی مقطع فوق دیپلم حسابداری بود.

شکستن رکورد شنا در آب‌های آزاد

الهام اصغری در سن 26 سالگی با طی مسیر رفت و برگشت 12 کیلومتری منطقه مرزگاه تا چیلک در ساحل شهر نوشهر کنار دریای خزر و در مدت 5 ساعت حد نصاب جدیدی در رشته آب‌های آزاد ثبت کرد.

الهام‌السادات اصغری در حرکتی نمادین و در پروژه‌ای مشترک با دانیال توحیدی قهرمان قایقرانی، با شنا در مسیر 10 کیلومتری از تالاب میانکاله مازندران در حمایت از محیط زیست و فوک خزری، این مسیر را به تنهایی طی کرد و مشعل و نماد این حرکت نمادین را در بندر آشوراده، بندر ترکمن استان گلستان به دست دانیال توحیدی سپرد، تا وی نیز با پارو زنی و طی مسیر 1000 کیلومتری ساحل خزر با کایاک یک‌نفره، مشعل را به قهرمانان سایر کشورهای حاشیه خزر تحویل دهد.

شکستن رکوردهای جهانی گینس

سپس او با پوشش اسلامی به مدت 3 ساعت با دستان بسته پنج کیلومتر و پانصد و هشتاد متر شنا کرد و و رکورد این رشته را شکست و آن را در کتاب گینس ثبت کرد. او سپس در 28 آذر ماه 98 به مدت پنج ساعت و دو دقیقه، با یک دست بسته، ده کیلومتر در دهانه خلیج چابهار شنا کرد و رکورد جهانی گینس را دوباره شکست. چالش اساسی اصغری در شیوه پوشش او بوده‌است که سبب شده رکورد او با حواشی مثبت و منفی متعددی درآمیزد. وی توانست مسئولان گینس را متقاعد کند که رکوردش را با پوشش اسلامی بپذیرند.

شکستن دوباره رکورد گینس

الهام‌السادات اصغری در بوشهر نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد. او توانست سه ساعت با حجاب اسلامی و دستان بسته پنج کیلومتر و پانصد و هشتاد متر شنا کند. الهام اصغری شناگر 35 ساله که سال‌ها قصد داشت رکورد شنای خود را در کتاب رکوردهای جهان ثبت کند و برای این موضوع سفرهایی به کشورهای ترکیه و امارات داشت. در نهایت توانست با حضور در شهر بوشهر رکوردش را به نام ایران و بوشهر در کتاب رکوردهای جهان ثبت کند. این بانوی ایرانی با پوشش اسلامی 3 ساعت با دستان بسته شنا کرد و رکوردی که در اختیار شناگر مردی اهل ایتالیا به نام «پائلو کارزری» بود را شکست. شنا با دست‌های بسته، از 10 سال پیش توسط این مرد ایتالیایی، با مایوی اسلیپ در گینس به ثبت رسیده بود که توانسته بود 3 و نیم کیلومتر (3 هزار و 500 متر) را با دست بسته شنا کند.

رکورد شنا با دست بسته در چابهار

الهام اصغری در 28 آذر ماه 98 توانست در مدت زمان پنج ساعت و دو دقیقه، با یک دست بسته، ده کیلومتر دهانه خلیج چابهار را شنا کند و رکورد جهانی گینس این شنا را بشکند. او پیش از این نام خود را در کتاب گینس، برای شنا با لباس اسلامی با دو دست بسته در مسافت پنج کیلومتر و پانصد و هشتاد متر را به ثبت رسانده بود.

ساخت مستند زندگی الهام اصغری

الهام اصغری همزمان با تهیه فیلم مستندی از زندگی‌اش به کارگردانی طهورا ابوالقاسمی و تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی توانست در مدت زمان پنج ساعت و دو دقیقه، با یک دست بسته، ده کیلومتر دهانه خلیج چابهار را شنا کند و رکورد جهانی گینس این شنا را بشکند. رکورد این شناگر در حضور گروه فیلمبرداری این مستند، ثبت شد.

به این ترتیب این شناگر در 35 سالگی در سال 2019 برای بار دوم توانست با ارتقای رکورد شنا از مسافت پنج هزار و 500 متر با دستان بسته بگذرد و نامش را در گینس برای بار دوم به ثبت برساند، الهام اصغری جزئیات ثبت رکورد گینس را تشریح کرد: با مراجعه به دفتر گینس در دبی و بعد از پرداخت هزینه داوری با گرفتن فیلمی از نحوه شنا با دستان بسته در دریای نوشهر و نیز یکی از استخرهای تهران، رکورد مسافت پنج هزار و 500 متر را شکستم و موفق شدم در بهمن سال گذشته مدرک ثبت رکورد را از دفتر گینس در دبی دریافت کنم.

ثبت سومین رکورد گینس

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این پروژه، اصغری برای ثبت این رکورد با یک دست بسته در مدت زمان چهار ساعت و 59 دقیقه، 10 کیلومتر در آب‌های پرتلاطم دریای عمان شنا کرد و با ثبت سومین رکورد رسمی خود در گینس افتخاری بزرگ برای ایران آفرید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
ترجمه تخصصی متن
ویراستاری تخصصی مقاله
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی