شنبه از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود

  دوشنبه، 31 خرداد 1400 ID  کد خبر 155760
شنبه از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود
ساعد نیوز: وزیر بهداشت و درمان گفت:ما امیدواریم تا پایان پاییز کل جمعیت هدف در کشور واکسینه شوند و زنجیره انتقال را قطع کنیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان امروز در جلسه ستاد کرونای استان گلستان گفت: تا پایان پاییز کل جمعیت هدف کشور چه با واردات واکسن هایی که قرارداد داریم و چه با واکسن های تولید داخل واکسینه می شوند.

او درباره آخرین وضعیت واکسن ها گفت : شنبه از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می شود ، واکسن رازی فاز اول را طی کرده است و در مرحله مرحله دوم قرار دارد و سیناژن هم در حال طی کردن فاز دوم است و در مجموع هفت پلتفرم را در حال بررسی و آزمایش بالینی داریم تا با قدرت به نتایج دلخواه برسیم.

او افزود : روزی که ما ساخت واکسن را آغاز کردیم خیلی ها به ما خندیدند اما باید اعلام کنم علاوه بر تامین نیاز داخل تا پایان پاییز ، از ابتدای زمستان می توانیم صادرکننده واکسن باشیم .

به گفته وزیر بهداشت ، سه شنبه «واکسن پاستور» مجوز مصرف اضطراری خواهد گرفت و بررسی ها نشان داده واکسن پاستور ۶۲ درصد قدرت اثرگذاری خواهد داشت که ۶ برابر واکسن آسترازنیکا اثرگذاری دارد.

وزیر بهداشت همچنین گفت : امسال ۱۴ هزار تخت به بیمارستان های کشور اضافه می شود ، ما در زمان بدترین تحریم ها، میزان تخت های آی سی یو را دو برابر کردیم و طی یک سال ۱۸۰ دستگاه سی تی اسکن به مناطق محروم کشور فرستادیم .

او ادامه داد : ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمک تنفسی در کشور تزریق شد و نه تنها بیمار کرونایی برای تخت بیمارستانی آواره نشد بلکه بیمار صدمه دیده مغزی نیز آواره نشدند.

او افزود : من و همکارانم در کرونا بسیار رنج کشیدیم و در آن ایام سخت هر کس که با ما همراهی کرد تا آخر عمر قدردانش خواهیم بود و خداروشکر ثمره آن این بود که یک بیمار کرونایی پشت در بیمارستان نماند.

بیش از ۲۵۰ هزار بیمار افاغنه را در کشور رایگان درمان و مرخص کردیم


وزیربهداشت همچنین اضافه کرد: بیش از ۲۵۰ هزار بیمار افاغنه را در کشور رایگان درمان و مرخص کردیم و ثابت کردیم برای ما نژاد، ملیت، قومیت و یا موضوع دیگری در درمان و مقابله با کرونا ملاک نیست بلکه ملاک ما خدمت و انسانیت بوده است.

نمکی گفت: نگران پیک های بعدی هستیم و به همین خاطر تلاش داریم طرحها هرچه سریع تر افتتاح شود تا برای وزیر آینده شرایط بهتری برای مقابله با کرونا ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در طول یک سال ۴۷۰ اکسیژن ساز برای کشور تزریق کردیم و در این راستا سختی های بسیار زیادی را تحمل کردیم.

ویروس هندی و ویروس آفریقایی را در کشور داریم


وزیر بهداشت بیان کرد: ویروس هندی و ویروس آفریقایی را در کشور داریم و حتی استان هایی مثل کرمان، یزد و آذربایجان غربی ویروس آفریقایی را یک ماه پیش شناسایی کردند و ما با بیداری مستمر اجازه ندادیم گسترش یابد.

نمکی گفت: در حال حاضر در برخی از استان ها مثل هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان به شدت گرفتاریم.

وی اضافه کرد: من از استاندار و رئیس دانشگاه می خواهم با توجه به حجم سفر های بین گلستان و سیستان و بلوچستان، موضوع را به شدت مراقبت و کنترل کنند.

حمایت ویژه آقای رئیسی برای برخورد با متخلفان قابل تقدیر است

وزیر بهداشت همچنین در ادامه جلسه ستاد کرونای گلستان گفت: مدیریت کرونا در آینده نمره کشور ها خواهد شد و یکی از کسانی که در این راه ما را ویژه حمایت کرد آقای رئیسی بود و دستورات قاطعی برای برخورد با متخلفان صادر می کرد و برای سفر های استانی بدون استثناء از ما نظر می خواستند و کاملا هماهنگی می کردند و از دفتر ما استعلام می کردند.

او افزود: استان گلستان در صدر استان های موفق در مدیریت کرونا بوده است که از ستاد استانی و بخصوص استاندار و مجموعه سپاه که در طرح شهید سلیمانی کمک های بسیار خوبی داشتند تشکر می کنم.

یک بیمار با ویروس انگلیسی پشت درب هیچ بیمارستانی آواره نشد

نمکی بیان کرد: ویروس انگلیسی چند برابر ویروس چینی قدرت انتقال و مرگ و میر داشت و به همکارانم در موج چهارم اعلام کردم که خودتان را برای یکی از سهمگین ترین امواج اپیدمی آماده کنید.

نمکی گفت: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در اوج تحریم این بود که یک بیمار با ویروس انگلیسی پشت درب هیچ بیمارستانی آواره نشد و یک بیمار به دلیل بی پولی پشت درب بیمارستان سرگردان نشد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از صبح امروز در سفری 2 روزه به گلستان آمده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (535 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (463 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...