شوهر خود را چگونه خوشحال کنیم؟

  چهارشنبه، 19 مرداد 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
شوهر خود را چگونه خوشحال کنیم؟
تمام مردها نیازهایی در زندگی مشترک دارند اگر واقعا عاشق همسرتان هستید و به دنبال راهی برای شاد کردن شوهرتان در این مطلب با ما همراه باشید.

خوشحال کردن مرد از جمله نکاتی است که زنان باید در زندگی زناشویی خود به آن توجه کنند. زنان پخته و با تجربه به خوبی میدانند که خوشحال کردن مرد هم از لحاظ وظایف همسری آنها مهم است و هم این که با خوشحال کردن مردان آنها به وضوح تاثیرات مثبتی در زندگی زناشویی خود احساس خواهند کرد. از جمله کارکردهای خوشحال کردن مرد برای خانم ها میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • خوشحال کردن مردان باعث میشود که آنها بیشتر به خانواده توجه کنند و این شاد زیستن باعث میشود از بروز شکاف در رابطه زناشویی جلوگیری شود.
  • زنان میتوانند با خوشحال کردن مردخود تاثیر کلامی و رفتاری بیشتری بر همسرشان داشته باشند. وقتی مرد زن را به عنوان منبع اصلی شادی و نشاط در زندگی خودش در نظر بگیرد ناخودآگاه توجه بیشتری به رفتار و سخنان همسر خود نشان میدهد و ابن امر در تاثیرگذاری بر مردان نکته حائز اهمیتی میباشد.
  • شاد شدن مرد توسط همسرش میتواند در توسعه و پیشرفت خانواده به لحاظ طبقه اجتماعی و همچنین مالی نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. افراد متاهل میتوانند این نکته را تایید کنند که مردی که به لحاظ نیازهای روحی و روانی به خوبی ارضا شود بسیار با نشاط تر و با انگیزه تر زندگی میکند و این انگیزه بالا در راندمان کاری مرد نیز تاثیر مستقیم میگذارد و او را در کسب درآمد برای خانواده مصمم تر از قبل میکند.

بنابراین خانم ها باید خیلی به مسئله خوشحال کردن مرد خود توجه کنند اگر یک زندگی زناشویی با کیفیت تر و پر نشاط تر را مد نظر دارند. اما چگونگی خوشحال کردن شریک زندگی نیز میتواند سوالی باشد که در ذهن زنان شکل ببند که در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

شاد کردن شوهر با کمک این راه های ساده

کلید زندگی زناشویی موفق، فداکاری است. اگر بتوانید نیازهای همسرتان را به نیازهای خودتان ترجیح دهید، در مسیر درستی قرار خواهید گرفت.اینکه نیازهای شوهرتان را جوابگو باشید، هرگز به این معنی نیست که شما در نقش یک زن و همسر، نقش کمرنگ تر یا رتبه ی پایین تری دارید. اگر واقعا عاشق همسرتان باشید، پس دوست دارید خوشحالش کنید و موارد زیر، با وجود ساده بودن، شوهرتان را شاد و راضی خواهد کرد.

1. همراهی کردن در تفریحات مورد علاقه

من و همسرم از دسته زوج هایی هستیم که به سختی می توانیم وجه اشتراک پیدا کنیم، مخصوصا در مورد سرگرمی و تفریح. هر کدام از ما از فعالیت هایی خاص خودمان لذت می بریم که البته در زندگی مشترک می تواند چیز خوبی باشد. اما وقتی با هم هستیم، کاری را می کنیم که او دوست دارد.گذراندن اوقات فراغت بعدازظهر با بازی گلفِ هرگز چیزی نبوده که من انتخابش کنم، اما این اتفاقی است که می افتد و در نهایت هم، اوقات بسیار خوبی داریم. با علاقه نشان دادن به سرگرمی های شوهرتان،به او ثابت کنید که برای تان مهم است. او هم برای جبران، زمان هایی را به سرگرمی مورد علاقه ی شما اختصاص خواهد داد.

2. کامیابی جنسی

البته این موضوع حساس و مهمی است. چیزی که من و همسرم یاد گرفته ایم این است که به رابطه ی جنسی هرگز به عنوان یک بازی برد و باخت نگاه نکنیم یا امتناع از آن را به عنوان تنبیه در نظر نگیریم. چون این کار فقط باعث تشدید احساس منفی و خشم و دلخوری می شود. رابطه ی جنسی بهتر از هر چیز دیگری می تواند زن و شوهر را به هم نزدیک کند، پس اگر این جنبه از زندگی زناشویی تان برای شوهرتان مهم است، باید برای شما هم مهم باشد. چه باور داشته باشید و چه نه، صمیمیت و کیفیت رابطه ی جنسی، به طرز فکر و تلاش طرفین بستگی دارد.

3. تحسین کردن

در یک رابطه ی سالم، شوهر شما وظایف خودش را بر عهده دارد؛ شغلش، بردن بچه ها به مدرسه، یا حتی ماندن در خانه و مراقبت از بچه ها و یا هر کار دیگری. بیشتر کارهایی که می کند ممکن است دیده نشوند. شاید واقعا به چشم تان نیاید که همسرتان هر روز چه کارهایی برای خانواده اش انجام می دهد و برای همین هم، تلاش هایش را به راحتی فراموش کنید. اما یادتان باشد هرازگاهی که ممکن شد، به شوهرتان نشان دهید و بگویید چقدر دوستش دارید و بابت تمام کارهایی که برای تان می کند، قدردانش هستید و تحسینش می کنید.

4. فضایی آرام و حمایت گر

داشتن خانه ای آرام که به خوبی اداره شود، چیزی است که خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید اهمیت دارد. شما و شوهرتان ممکن است کارهای خانه را تقسیم کرده باشید یا شاید به دلیل کار سنگین تری که در بیرون از خانه انجام می دهد، مسئولیت های کمتری در خانه به عهده اش باشد. به هر حال داشتن فضایی امن و آرام چیزی است که نیاز به مشارکت دارد و برای مرد خانه، مانند یک منبع انرژی عمل می کند.

5. یک همسر جذاب!

درست است که در زندگی مشترک، مخصوصا وقتی سالها از عمر آن گذشته باشد، احساس راحتی با همسر، حس بسیار خوبی دارد، و انجام کارهای خانه، رسیدگی به بچه ها و تمام روزمرگی هایی که بیشترشان وقتی برای رسیدن به ظاهرمان باقی نمی گذارند، جزئی از عادت ها شده اند، اما اجازه ندهید بهم ریخته بودن وضعیت ظاهری شما برای شوهرتان یک عادت شود. سعی کنید برای همسرتان جذاب باشید. اگر می دانید چند دقیقه ی دیگر به خانه می رسد، همه ی کارهای نیمه تمام را رها کنید، و این چند دقیقه را به خودتان برسید. مطمئن باشید وقتی شوهرتان پا به درون بگذارد، تفاوت را در حس و حالش خواهید دید، ضمنا خودتان هم حس خیلی بهتری خواهید داشت.توجه کردن به نیازهای گفته شده، یک راه بسیار عالی برای عمق دادن به صمیمت های زناشویی تان است. زندگی مشترک شما چه با مشکلاتی روبرو باشد و چه نه، اگر هر دوی شما به تامین نیازهای همدیگر اهمیت بدهید، پیوندی مستحکم تر خواهید داشت.

6.توجه به لحاظ ظاهری

یکی از راه های خوشحال کردن همسر توسط خانم ها میتواند این باشد که زنان به لحاظ ظاهری تا حد ممکن به خود توجه کنند. اگر مقداری در مورد ویژگی های ذاتی مردان مطالعه داشته باشیم متوجه میشویم که ارتباط از دریچه دیدن یکی از موثرترین درگاه های تاثیر پذیری مردان است و مناظر زیبا میتواند کاملا بر رفتار و اعمال آن ها تاثیر مثبت بگذارد. حتی در خانواده های سنتی که اغلب رسومات را سر لوحه تصمیمات خود را قرار میدهند، همواره مادران به دختران خود در مورد زیبا بودن برای شوهر و تاثیر آن بر گرم شدن زندگی زناشویی تاکید میکنند.

7. احترام و ارزش قائل شدن

به همسر خود نشان دهید که برای او احترام و ارزش قائل هستید. هیچ انسانی در این دنیا وجود ندارد که بی عیب و نقص باشد. ما باید همسر خود را با تمام کم و کاستی ها و خوبی و بدی هایش در درجه اول بپذیریم. بعد از آن که همسر خود را همانطور که هست پذیرفتیم باید با کلام و رفتار به او بفهمانیم که با تمام وجود او را پذیرفته ایم و این اتفاق باعث میشود حس خود ارزشی فرد بالا برود که فاکتور مهمی برای خوشحال کردن مرد میباشد.

زن و شوهر

ایده هایی ناب برای شاد کردن شوهر

  • یک نامه عاشقانه شروع کنید. به یاد بیاورید اولین روزهایی را که چقدر مشتاقانه منتظر بودید تا پیامی یا یادداشتی از یکدیگر دریافت کنید. باز هم این کار را انجام دهید و به تمام دلایلی که همسرتان را بهترین همسر می دانید، فکر کنید. همسر شما از اینکه فکر کند او هم شما را خوشحال می کند، شاد خواهدشد.
  • فعالانه به همسرتان گوش دهید. وقتی همسر شما در مورد کار، دوستان، سیاست، ورزش یا خاطره ای صحبت می کند یا عقیده یا فکرش را می گوید، به او توجه کنید. این کار نشان می دهد شما به مسائل، نگرانی ها، علایق و عقاید او احترام می گذارید و هیچ چیز بیش از این او را راضی و شاد نمی کند.
  • غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید. بعد از یک روز معمولی که همسرتان از سر کار برگشت، او را با غذای مورد علاقه اش متعجب کنید. او خوشحال می شود که شما بهترین غذا را برایش درست کرده و وقت خود را به درست کردن آن اختصاص داده اید.
  • گاهی نیز بگذارید کنترل تلویزیون دست همسرتان باشد. درست است که دوست دارید همسرتان بیشتر وقتش را با شما بگذراند، اما اجازه دهید مسابقات ورزشی مهم را که خیلی دوست دارد تماشا کند.
  • وقتی با همسرتان صحبت می کنید، اطمینان حاصل کنید که تماس چشمی دارید. این کار موجب اطمینان خاطر او از توجه و احترام شما می شود و به هر مردی قدرت می بخشد.
  • برای سفر کوتاه برنامه ریزی کنید. برای سفری عاشقانه به مقصدی که همسرتان عاشق دیدن آن است، برنامه ریزی کنید.
  • گهگاه خانواده اش را در تعطیلات آخر هفته به خانه تان دعوت کنید. خانواده همسرتان برای او مفهوم عمیقی دارد.
  • همسرتان را عضو مجله ای کنید که دوست دارد.
  • سرزده وقت ناهار به محل کار او بروید و او را به یک رستوران دعوت کنید. اجازه دهید او رستوران را انتخاب کند.
  • دسری که او دوست دارد را بخرید یا درست کنید.
  • کاری برای همسرتان انجام دهید که او دوست دارد اما وقت ندارد خودش انجام دهد. مثلا لباس ها را به اتوشویی بدهید.
  • گهگاه دوستان همسرتان را برای بازی هایی که همسرتان به آن علاقه مند است به منزلتان دعوت کنید.
  • بعد از یک روز خسته کننده کاری به همسرتان پیغامی زیبا بدهید.
  • هنگامی که همسرتان مشغول تماشای یک فیلم است برایش میوه یا تنقلات ببرید.
  • برای او بلیت تماشای بازی فوتبال بخرید و او را شگفت زده کنید.
  • وقتی سفر زمینی با او و فرزندانتان می روید، اگر گم شدید، غر نزنید.
  • یک روز را بدون فرزندانتان تنها با همسرتان سپری کنید. می توانید فرزندانتان را به خانه مادربزرگ و پدربزرگشان بفرستید.
  • با کارهای کوچکی مانند خرید ژل بعد از اصلاح مورد علاقه اش او را ذوق زده کنید.
  • اولین قرار ملاقاتی را که قبل از ازدواج با او داشتید دوباره خلق کنید.
  • به همسرتان بگویید یک شب با دوستانش بیرون برود. نه تنها با دوستانش به او خوش می گذرد، بلکه از اینکه او را درک می کنید، خوشحال خواهد شد.
  • لباس های مورد علاقه همسرتان را در خانه بپوشید.
  • به او سی دی آهنگ های مورد علاقه اش را بدهید.
  • ظاهرتان را همیشه زیبا نگه دارید. به خاطر اینکه سال های زیادی از ازدواجتان گذشته، از زیبایی ظاهرتان و مرتب بودنتان نگذرید. همسر شما از اینکه هنوز هم به ظاهرتان می رسید از شما قدردانی خواهد کرد.
  • هنگامی که همسرتان از سر کار می آید و وارد خانه می شوید از او به گرمی استقبال کنید.
  • هنگامی که با همسر و دوستان او با خودتان هستید به همسرتان توجه کنید.
  • وقتی که کنارش نشسته اید دستش را بگیرید و نوازش کنید. همسرتان از این رابطه صمیمی لذت می برد.
  • برای او لوازم ورزشی را که دوست دارد، بخرید.
  • سعی نکنید همسرتان را عوض کنید و او را همان طور که برای ازدواج پذیرفتید، بپذیرید.
  • با هم کارهای جالب کنید، مثلا با هم به تماشای سیرک بروید.
  • جلوی دیگران از خوبی های او تعریف کنید.
  • گاهی که نوبت همسرتان است بچه ها را از کلاس به خانه بیاورد، شما این کار را انجام دهید.
  • روزی را بدون بچه ها برای خوردن قهوه بیرون بروید.
  • زبان جدید یا مهارت جدیدی را یاد بگیرید. همسرتان از این تلاش شما استقبال خواهدکرد.
  • برای همسرتان هدیه ای بخرید که او همیشه آن را دوست داشته است.
  • عکس های دوران نوجوانی همسرتان را با او تماشا کنید و به او بگویید از همان آغاز نوجوانی هم ظاهر برازنده ای داشته است.
  • در گوش او نجوا کنید که دوستش دارید. بارها این جمله را در گوشش بگویید. این کار موجب می شود احساس خوشحالی کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (639 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان