دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

شورش یک یاغی دموکرات بر علیه سانسور در آمریکا 

چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1402
کد خبر: 339753
ساعدنیوز: رابرت اف کندی جونیور برادرزاده رئیس جمهور جان اف کندی این روزها با حرف های عجیب و غریبش که حاکمیت آمریکا را به چالش می کشد خبرساز شده است. امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا توضیح می دهد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار ساعدنیوز و در واکنش به ادعاهای جنجالی رابرت اف کندی درباره دست داشتن CIA در ترور جان اف کندی و پدرش و سانسور اسناد مربوط به این ترور گفت: در آمریکا، قاعده بر این است که بعد از 30 سال، اسناد دولتی افشا می شود. البته رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا این اختیار را دارد که برای حفظ امنیت ملی آمریکا، جلوی انتشار برخی اسناد را بگیرد. اسناد مربوط به ترور رئیس جمهور کندی هم جزو همین اسناد است که با گذشت 60 سال هنوز هم بخشی از آن محرمانه مانده است. البته در زمان اوباما و ترامپ بخش هایی از این اسناد منتشر شد. اسناد منتشر شده هم چیز خاصی را درباره انگیزه های این ترور مشخص نمی کند و بسیاری از مسائل در ابهام قرار دارد. البته گمانه زنی هایی درباره نقش شوروی، کوبا، مافیاهای مواد مخدر و حتی بخشی از حاکمیت آمریکا در ترور جان اف کندی وجود دارد. رابرت اف کندی جونیور ادعا کرده است که CIA عامل اصلی ترور عمویش بوده است. البته مشخص نیست که مبنای ادعای او چیست و با چه انگیزه هایی این ادعا را مطرح کرده است. این احتمال هم وجود دارد که او در راستای اهداف انتخاباتی اش این دعاوی را مطرح کرده باشد.

ابوالفتح درباره ادعای جنجالی دیگر رابرت اف کندی درباره دستکاری حقایق در رسانه های جمعی آمریکا و عدم اعتماد موجود در جامعه آمریکایی نسبت به رسانه ها گفت: بی اعتمادی به رسانه ها به رابرت اف کندی جونیور یا چند تن دیگر از نخبگان سیاسی اجتماعی آمریکا محدود نمی شود بلکه این مسأله فراگیرتر از این ها است. نظرسنجی ها می گوید که بی اعتمادی به بخش های خبری رسانه ها بالا است. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که اظهارنظر فرد در نظرسنجی ها ممکن است تحت تأثیر گرایشات سیاسی اش باشد به طور مثال، یک محافظه کار در واکنش به تصمیم حزب چپ گرا طبیعتاً واکنش منفی دارد و بالعکس. به هر حال، میانگین نظرسنجی ها نشان از آن دارد که بی اعتمادی به رسانه ها و اخبار در آمریکا وجود دارد. حتی ترامپ تا آنجا پیش رفت که رسانه های خبری را به فیک نیوز بودن و دشمن مردم آمریکا بودن متهم کرد.

این کارشناس مسائل آمریکا در تشریح علل عملکرد سؤ رسانه ها در آمریکا گفت: همه رسانه ها در آمریکا تقریباً وابسته به صاحبان ثروت و کمپانی های تجاری بزرگ هستند و طبیعتاً هیچ چیزی برای این شرکت ها مهمتر از بالا بردن فروش و ارزش سهام شان نیست. آنها با استفاده از منابعی که در اختیار دارند، رسانه ها را در اختیار خودشان می گیرند و با زیر پا نهادن اصول خبرنگاری و خبررسانی به تولید خبرهای دروغ، جعل و ایجاد هیجان های کاذب و دعواهای ساختگی برای پیشبرد اهداف خودشان می پردازند. با ورود رسانه های آلترناتیو، که با رسانه های حاکم زاویه دارند، افشاگری های صورت می گیرد و طبیعتاً اعتبار خبر و رسانه های حاکم نیز کاهش می یابد.

ابوالفتح درباره شانس رابرت اف کندی جونیور در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا گفت: سناتور کِندی از یک خاندان بانفوذ در آمریکا است. جان اف کِندی جزو محبوب ترین رئیس جمهورهای ایالات متحده است که حتی در بین جمهوریخواهان نیز محبوب است. خاندان کِندی در مناصب مهم سیاسی از جمله ریاست جمهوری، نامزد ریاست جمهوری، دادستانی و دیگر پست های کلیدی تصمیم گیری در آمریکا حضور داشته اند. دو تن از این خاندان از جمله یک رئیس جمهور و یک نامزد ریاست جمهوری ترور شده است. ولیکن رابرت اف کندی جونیور یک یاغی و شورشی در خاندان کِندی محسوب می شود. صحبت های او با هسته مرکزی خاندان کِندی فاصله دارد و مورد پسند آنها نیست. جنجالی ترین صحبت هایش هم درباره کرونا و مخالفتش با واکسن کرونا بود که باعث شد که حتی برخی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک صفحات او را به دلیل انتشار اخبار نادرست ببندند. الان هم حرف های عجیبی می زند خصوصاً همین حرفش درباره نقش سی آی اِی در ترور عمویش طبیعتاً به مذاق هسته مرکزی حاکمیت آمریکا خوش نخواهد آمد.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان افزود: امروز یک دموکرات در کاخ سفید حضور دارد و طبیعتاً به دلیل این که کِندی از حزب دموکرات باید در انتخابات شرکت کند، و رئیس جمهور مستقر هم دموکرات است، و با توجه به مسائلی که درباره اختلافات او با هسته مرکزی حزب دموکرات و حتی خاندان کِندی مطرح شد، بعید است که او شانسی در انتخابات 2024 داشته باشد. تصور من این است که وی تلاش می کند تا در انتخابات 2024 خودش را مطرح کند و در انتخابات 2028 برای انتخابات درون حزبی به صورتی جدی ظاهر شود. هرچند او حمایت هسته مرکزی حزب دموکرات را ندارد دقیقاً همان طوری که هسته مرکزی حزب جمهوریخواه نیز از ترامپ حمایت نمی کند. شاید خاندانِ کِندی بعد از ترورهای سال 1963 و 1968 که طی آنها عمو و پدر رابرت اف کندی جونیور به قتل رسیدند طلسم شده و دیگر بختی برای حضور در کاخ سفید ندارند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
ترجمه تخصصی کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویراستاری تخصصی مقاله
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟