دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کشور آذربایجان /

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور آذربایجان 

شنبه، 16 تیر 1397
کد خبر: 9505
ساعد نیوز: با توجه به اهمیت اخذ اقامت پس از تحصیل، برای دانشجویان در حال تحصیل در آذربایجان، در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت در این کشور میپردازیم.

کشور آذربایجان در یک دهه اخیر دانشجویان ایرانی زیادی را به سمت خود کشانده است. حدود ۱۵۰۰ دانشجوی ایرانی در حال حاضر در کشور آذربایجان مشغول به تحصیل می باشند که حدود ۳۰۰ دانشجو در رشته پزشکی فارغ التحصیل شده اند.
افراد خارجی که وارد کشور آذربایجان می‌شود باید حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخی که وارد کشور می‌شود نسبت به اقامت خود اقدام نمایند. در صورت عدم انجام اقامت مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. البته در گذشته این مدت سه روز بود که افرادی که وارد کشور می شدند با مشکلات زیادی روبرو بودند که این مدت در حال حاضر ۱۰ روز است . البته بهتر است افراد در همان روزهای ابتدایی ورود خود به کشور جهت ثبت مشخصات و اعلام نشانی اقدام نمایند و رسید لازمه را دریافت کنند.
در صورتی که افراد به صورت غیرمجاز در کشور اقامت داشته باشند جریمه خواهند شد که اگر کمتر از سه ماه باشد ۳۰۰ منات که معادل ۳۰۰ یورو، اگر بیشتر از این مدت بود، ۴۰۰ منات جریمه می شوند  و به علاوه از کشور اخراج خواهند شد‌.
همانطور که می دانید امکان اقامت پس از تحصیل راحت نیست و افراد به این موضوع فکر می کنند که می توانند به محض ورود و اتمام تحصیل جهت اقامت دائمی اقدام کنند، در صورتی که چنین تفکری اشتباه خواهد بود بلکه افراد در ابتدا باید تحصیل خود را با موفقیت به اتمام برسانند و بعد از اتمام تحصیل و پیدا کردن کار فرما جهت اقامت اقدام نمایند . افرادی که تحصیل خود را در کشور به اتمام رساندند نیاز به قبول یک کارفرما دارند.
در صورتی که کار فرما فرد را در کار مورد نظر پذیرفت می تواند با کار در کشور و پرداخت مالیات جهت اقامت اقدام نماید. پس به طور کلی فرد باید برای اقامت پس از تحصیل خود کار فرما داشته باشد. البته کار کردن بعد از تحصیل بسیار مهم و قابل اهمیت می باشد. به علت اینک هر کاری منجر به اقامت و تابعیت نخواهد شد. بلکه باید کار مورد نظر با رشته ی تحصیلی فرد، مطایقت داشته باشد. علت انتخاب افراد جهت ادامه ی تحصیل در آذربایجان ارزان بودن هزینه تحصیل در کشور آذربایجان نسبت به کشورهای دیگر از جمله مزیت های این کشور است که توجه اراد را به خود جلب کرده است. به طور کلی اگر هزینه تحصیل در کشوری ارزان باشد افراد در انتخاب آن کشور تمایل بیشتری نشان خواهند داد.
پیشرفت کشور آذربایجان در زمینه های علمی و صنعتی بستر را برای افرادی که جویای علم هستند فراهم کرده است. دانش پژوهان به علت کیفیت بالای تحصیل، امکانات بالا، هزینه های پایین کشور اذربایجان را انتخاب می نمایند تا بتوانند از تمام امکانات استفاده نمایند.دانشجویان می توانند جهت ادامه تحصیل و استفاده از امکانات از خوابگاه استفاده نمایند در کشور آذربایجان به اندازه کافی برای دانشجویان خوابگاه، با تمام امکانات وجود دارد که از هزینه پایینی برخوردار خواهد بود.

پیش از بررسی شرایط گرفتن اقامت در باکو، باید با انواع طرق اخذ اقامت آذربایجان آشنا شد.

برای اخذ اقامت موقت و دائم آذربایجان راهکار هایی پیش بینی شده است که عبارتند از:

الف ) اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

ب ) اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

پ ) اقامت آذربایجان از طریق خرید مسکن

ت ) اقامت آذربایجان از طریق ویزای کار

هر شخصی متناسب با ویژگی ها و نیازمندی های خود، می بایست یکی از طرق فوق را برگزیند. البته موارد مذکور حصری نیست و طرق دیگر مهاجرت به آذربایجان را متقاضیان می توانند از مشاورین متخصص در این زمینه جویا شوند. با این حال موارد مزبور شایع ترین راه های اخذ اقامت آذربایجان است.

شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در باکو

اقامت در باکو که همان اقامت در کشور آذربایجان محسوب می شود از طریق سرمایه گذاری به دو صورت انجام می پذیرد:

اقامت موقت باکو از طریق سرمایه گذاری

شرایط اقامت باکو در این روش بدین صورت است که فردی که دارای حساب معتبر بانکی با گردش مالی مناسب می باشند می توانند از طریق سازمان مهاجرت کشور جمهوری آذربایجان درخواست خود برای دعوت نامه را ثبت کنند. در صورتی که دعوتنامه شخص مورد تایید سازمان مهاجرت آذربایجان قرار گیرد، شخص سرمایه گذار می بایستی به کنسولگری رفته و پس از اخذ دعوتنامه برای مراحل بعدی سرمایه گذاری اقدام نماید.

اقامت دائم باکو از طریق سرمایه گذاری

شرایط اقامت باکو بصورت دائم از طریق سرمایه گذاری به این نحو است که شخصی کی می خواهد اقامت دائم بگیرد با یک برنامه اقتصادی قوی و با داشتن حداقل سرمایه 50 هزار منات(واحد پول آذربایجان) و یا 65 هزار دلار در حساب بانکی خود برای کسب اقامت دائم در کشور آذربایجان اقدام نماید.

راههای سرمایه گذاری در باکو به نحو زیر است :

  • سرمایه گذاری از طریق خرید مغازه در باکو آذربایجان
  • سرمایه گذاری از طریق ایجاد سپرده بانکی در باکو آذربایجان
  • سرمایه گذاری از طریق ایجاد اشتغال در باکو آذربایجان

شرایط اقامت باکو آذربایجان از طریق تحصیل

در این بخش از مقاله شرایط اقامت باکو از طریق تحصیل را بررسی خواهیم نمود.

تحصیل در کشور آذربایجان به این دلیل که هزینه های پایینی دارد محبوبیت بالایی دارد. این کشور در سالهای اخیر رشد علمی بالایی داشته و دانشگاههای معتبری دارد. همچنین وجود امکانات رفاهی از جمله خوابگاه با امکانات کامل و ارزان قیمت دلیل دیگری بر محبوبیت تحصیل در آذربایجان است. 

با وجود شرایط فوق و بررسی تحصیل در آذربایجان حال به بررسی شرایط اقامت باکو پس از تحصیل خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت باکو پس از تحصیل امری دشوار است و شرایط خاص خود را دارد. در واقع اگر شما بخواهید پس از تحصیل اقامت باکو را بلافاصله پس از تحصیل کسب کنید در اشتباهید. برای بدست آوردن اقامت باکو باید یک کارفرما در زمینه تحصیلی شما، شما را پذیرش نماید. شرایط به گونه ای است که نمی توانید در رشته غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود با کارفرما همکاری و برای اقامت اقدام نمایید.

شرایط اقامت باکو از طریق کار

شرایط اقامت باکو از طریق کار نسبت به روشهای فوق پروسه سخت تری دارد.

اقامت از طریق کار یا مهاجرت کاری به فرآیندی می گویند که شخص برای فعالیت های کاری کشور خود را به کشوری دیگر ترک میکند.

در این زمینه مدارکی که می بایست از سوی متقاضیان ارائه شود تا مورد تأیید دفاتر رسمی اشتغال در آذربایجان قرار گیرد عبارت است از:

  • درخواست کار؛
  • مدارکی که نشان دهنده ی صلاحیت مورد نیاز برای آن کار است؛
  • دعوت نامه ی رسمی کارفرما؛

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی