ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور مالزی

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور مالزی
ساعد نیوز: با توجه به اهمیت اخذ اقامت پس از تحصیل، برای دانشجویان در حال تحصیل در مالزی، در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت در این کشور میپردازیم.

طرح اقامت پس از تحصیل در مالزی به این صورت است که افراد با عضویت در این برنامه با هر ملیتی که باشند میتوانند با رعایت اصول مقرراتی خاص و باداشتن ویزای مالتی پل و یا توریستی مدت زمان زیادی را در مالزی زندگی میکنند که این مدت میتواند بسته به اعتبار پاسپورت شخص باشد . که این اقامت در ابتدا میتواند به مدت زمان ۱۰ سال صادر شود و پس از اتمام دوره قابل تمدید است .
برنامه اقامت پس از تحصیل در کشور مالزی معروف به MM2H میباشد که تحت نظارت خانه دوم مالزی میباشد بر اساس این نوع اقامت تمام اتباع خارجی البته به جز (اسرائیل/ یوگوسلاوی و صربستان) میتواند با ویزای Social وارد مالزی شده و از این برنامه استفاده کنند، این نوع از ویزا برای تمامی شهروندان خارجی که شرایط مجاز دارند و تمایل به زندگی در مالزی را دارند مقدور میباشد و دولت مالزی با آغوش باز از این افراد استقبال میکند .
عضویت در MM2H به این معنا است که کسی که عضو این برنامه خواهد شد میتواند در طول ده ها سال از سوی دولت و کشور مالزی حمایت شود ، مالزی انواع مختلفی از فرهنگ های آسیایی با یکدیگر ادغام شده تا کشوری چند ملیتی اتباع خارجی به صورت مسالمت آمیز کنار یکدیگر زندگی کنند.
در برنامه MM2H در مالزی محدودیت سنی وجود ندارد و تمامی همراهان زیر ۲۱ سال متقاضی حتی با بیبی سیتر خود میتوانند همرا ه شخص اصلی برای اقامت به مالزی همراه شوند.
از خصوصیات ویژه طرح MM2H این میباشد که مجوزی برای اعضا این سیستم از طرف دولت مالزی انجام میشود که به آنها این اجازه داده میشود که به عنوان یک مقیم از منطقه بازرسی عبور کنند و همچنین متقاضیان میتوانند بدون محدودیت زمانی در کشور مالزی ، زندگی کنند .
لازم به ذکر میباشد که اعضای MM2H واجد شرایط گرفتن اقامت دائم در کشور مالزی را نیستند ، به همین دلیل برای گرفتن اقامت طولانی تر میبایست ویزای خود را با ضوابط خاص تمدید کنند .

ویزای خاص برای والدین :

پدر و مادر شخص درخواست کننده اگر که سنشان بالاتر از ۶۰ سال باشد ممنوعیتی برای همراهی متقاضی ندارند ، و به والدین ویزای ۶ ماهه داده میشود که اعتبار این ویزا تا ده سال قابل تمدید است .
برنامه خانه دوم کشور مالزی مرتبط با دو فاکتور سن و سرمایه میباشد ، برای هر متقاضی سن و سرمایه که دو عامل اصلی میباشد البته لازم به ذکر میباشد نقش سرمایه خیلی مهم تر میباشد در واقع به طور واضح در این مقوله هر چه سرمایه بالاتر باشد روند اقامت متقاضی راحتر پیش میرود .
معقوله برنامه خانه دوم مالزی به دو گروه سن تقسیم میشود :
الف ) افراد زیر ۵۰ سال:
این افراد برای ارائه درخواست خود میبایست ثابت کنند دارای سرمایه ای نقدی معادل حداقل یکصدو پنجاه میلیون تومان در ایران میباشند ، لازم به ذکر میباشد که این مبلغ میبایست به صورت سپرده ثابت در بانک قرار بگیرد مورد دیگری که شخص درخواست دهنده باید نشان دهد میزان درآمد ماهانه شخص که میتواند معادل سه ملیون تومان باشد البته این میزان درآمد جنبه تشریفاتی دارد برای اینکه نظر آفیسر مثبت شود لذا با گواهی حقوقی از شرکت خصوصی یا دولتی، و اجاره بهای املاک و سود سپرده و سهام نیز قابل نشان دادن میباشد چنانچه با اقامت شخص متقاضی موافقت شد و الزامی برای انتقال درآمد به مالزی وجود ندارد برای شخص متقاضی . و اگر درآمد یا سرمایه خود را به مالزی منتقل دهند از پرداخت هرگونه مالیات معاف خواهند شد.
بعد از آنکه جواب مثبت به درخواست متقاضی برای اقامت دادند ، باید که یک حساب که حنما سپرده باشد مبلغ سیصد هزار رینگیت مالزی که ۸۵ ملیون تومان میباشد باز نماید و بعد از یک سال که گذشت شخص متقاضی میتواند تا ۲۴۰ هزار رینگیت برای مسائلی مثل خریدن مسکن ، هزینه تحصیلی فرزندان در این کشور حتی مسائل درمانی از این حساب برداشت نموده و این موضوع فراموش نشود که مبلغ شصت هزار رینگت مالزی و معادل ۱۷ میلیون تومان از سال دوم در حساب ثابت خود نگه دارند .
ب) افراد بالای ۵۰ سال :
در این شرایط برای افراد بالای ۵۰ سال میبایست که متقاضیان ثابت کنند تمکن مالی خود مبلغی معادل ۱۰۰ ملیون تومان در حساب کشور خود دارند و همینطور ثابت کنند که مبلغ درآمدی ماهانه خود حداقل سه ملیون تومان میباشد نشان دادن این مبلغ در اصل بیشتر جنبه تشریفاتی دارد،
لذا با گواهی حقوقی از مجموعه خصوصی یا دولتی، و اجاره بهای املاک وسود سپرده وسهام نیز قابل ارائه میباشد و همینطور چنانچه با اقامت شما موافقت شد الزامی برای انتقال درآمد خود به مالزی وجود ندارد. و اگر درآمد یا سرمایه خود را به مالزی منتقل کردید از پرداخت هرنوع مالیات معاف خواهند شد .

افراد به چه دلیل مالزی را به عنوان خانه دوم انتخاب میکنند :

از جهات مختلفی میتوان این دلایل را بیان کرد یکی از مسائلی که میتوان به ان اشاره کرد حمایت مستقیم کشور مالزی میباشد
دلیل دیگر این هست که شما در ازای پرداخت مبلغ کمی میتوانید در کشور توسعه یافته نسبت به کشور های حوزه مالزی زندگی کنید .لازم به ذکر میباشد که هزینه زندگی در مالزی نسبت به دیگر کشورهای آسیا بسیار پایینتر میباشد .
از نظر اب و هوایی نیز کشور مالزی به دلیل نزدیک بودن به خط استوا دارای آب هوای ملایم و سامانه بارشی مطبوع میباشد.

از لحاظ امنیتی نیز آمار نشان دهنده اینست که مالزی یکی از امن ترین کشورهای دنیا می باشد که آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین است.

مراحل اخذ اقامت مالزی به عنوان خانه دوم :

۱-تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز و اخذ تاییدیه از جانب مسئول مربوطه
۲- اخذ موافقت نامه مشروطه
۳- افتتاح حساب بانکی
۴- انجام آزمایشات پزشکی
۵- گرفتن تاییدیه نهایی ویزا و دریافت ویزا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت:

هر نفر ۵ قطعه عکس ۶ در ۴ و پشت امضا شده

کپی تمام صفحات پاسپورت همه اعضا خانواده، همه افراد خانواده باید پاسپورت جدا داشته باشند.

کپی برابر اصل شش صفحه نخست پاسپورت همه اعضای خانواده

ترجمه رسمی اسناد املاک ( در صورت وجود )

ترجمه آخرین مدرک تحصیلی

رزومه انگلیسی

ترجمه شناسنامه های کل اعضا خانواده

ترجمه سند ازدواج برای افراد متاهل

معیارهای شهروندی مالزی

اشخاص ذیل به عنوان شهروند مالزی محسوب می‌گردند:

  • هر شخصی که قبل از روز استقلال مالزی در این کشور متولد شده باشد.
  • هر شخصی که در قلمرو مالزی در زمان و یا بعد از استقلال مالزی و یا قبل از اکتبر 1962 متولد شده باشد.
  • هر شخصی که از والدین خارجی در مالزی متولد شده باشد پس از 6 سال می‌تواند به عنوان شهروند مالزی محسوب گردد.
  • هر شخصی که در مالزی بعد از اکتبر 1962 در زمان تولدش از پدر و یا مادری که به عنوان شهروند و یا مقیم دائم مالزی متولد شده باشد به عنوان شهروند مالزی محسوب می‌گردد.
  • هر شخصی که در خارج از مالزی در زمان و یا بعد از استقلال متولد شده باشد ولی پدر آن شخص در آن زمان تابعیت و اقامت در مالزی را داشته باشد وی نیز مالزیایی محسوب می‌گردد.

با تولد نوزاد یا بچه دار شدن خود کودک اقامت و تابعیت در مالزی راکسب میکند.

راه های اخذ اقامت مالزی

دریافت اقامت مالزی سخت اما امکان پذیر است .دارندگان اقامت دائم مالزی امکان اقامت و کار کردن ، ثبت شرکت و ورود و خروج به کشور مانند تمام شهروندان مالزی را دارند . با اینکه داشتن اقامت مالزی مزایای زیادی دارد ولی دارنده آن هم باید قوانینی را رعایت کند . دارندگان اقامت مالزی باید همیشه تابع قوانین مالزی باشند ، وارد هیچ گروه  یا سازمان سیاسی نشوند و باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که دولت در شرایط لازم می تواند این اقامت را باطل کند . در زیر انواع راههای اخذ اقامت مالزی آمده است .

۱ – افراد با اعتبار مالی بالا :

این راه به دلیل حداقل مدرک مورد نیاز راحت ترین راه به حساب می آید . افراد ی که از این روش اقدام می کنند باید یک سپرده به ارزش حداقل دو میلیون USD در بانکی در مالزی قرار دهند . البته این پول بعد از پنج سال قابل پس گرفتن است . در این روش همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال فرد متقاضی هم بعد از ۵ سال اقامت در مالزی می توانند اقامت دائم بگیرند .

۲ _ کارشناسان :

این مجموعه افرادی را در بر می گیرد که استعدا د یا مهارت خاصی را در یک صنعت دارند . این صنعت می تواند درمانی و بهداشتی ، ورزشی ، علوم ، تکنولوژی ، بانکداری و مالی و … باشد . این افراد نیاز به ارائه کارفرما در مالزی دارند و همچنین نیاز به ارسال نامه رفتارخوب از کشورشان دارند . این مجموعه به افرادی تعلق می گیرد که در کارشان کاملا شناخته شده باشند .

۳ _ متخصصان :

این افراد هم نیاز به کارفرما از مالزی دارند و هم نامه رفتار خوب از کشورشان . تفاوت این گروه با گروه قبل در این است که این افراد باید سه سال سابقه کار داشته باشند .

۴ _ همسر یک فرد مالزیایی :

برای اینکار فرد باید حتما ۵ سال  قبل از شروع درخواست همسر فرد مالزیایی بوده باشد . سپس برای این فرد یک پاس بازدید بلند مدت برای ۵ سال صادر می شود که فرد باید برای ۵ سال در مالزی زندگی کند و باید یک اسپانسر مالزیایی هم داشته باشد .

۵ _ سیستم امتیازبندی :

آخرین و پنجمین راه برای دریافت اقامت مالزی که طولانی ترین راه هم است . در این روش فرد باید از ۱۲۰ امتیاز این سیستم حداقل ۶۵ امتیاز را کسب کند .

برای افرادی که از دانشگاههای مالزی فارغ التحصیل شده اند راههای کمی برای اخذ اقامت مالزی وجود دارد. برای اقامت و کار در این کشورمی توان از طریق  مجوز کار ، اخذ مجوز کار موقت و همچنین از طریق مجوز متخصصان می شود اقدام کرد . مدت این مجوزها متفاوت است و می تواند از ششماه تا پنج سال باشد . برای این کار ابتدا باید فرد یک شغلی را در یک شرکت مالزیایی پیدا کند. حقیقت امر این است که پیدا کردن کار برای یک فرد فارغ التحصیل خارجی برای ماندن در کشور و کار کردن کار راحتی نیست حتی اگر این این فرد خارجی فارغ التحصیل دانشگاهی باشد یا مهاجر خارجی .دولت مالزی بسیار مشتاق است که افراد مالزیایی در مشاغل مشغول به کار شوند . وقتی که یک پیشنهاد شغلی دریافت کردید کارفرمای شما باید برای دریافت مجوز از دولت مالزی اقدام کند . توجه داشته باشید که افراد شخصا نمی توانند این کار را انجام دهند .

چه مجوزی باید بگیریم :

مجوز کار : این مجوز برای افرادی صادر می شود که قرارداد کاری بالای دو سال با یک شرکت مالزیایی دارند و حقوق سالانه آنها ۵۰۰۰ RM  می باشد . این مجوز معمولا برای افراد ماهر ، متخصصان و مشاغل مدیریتی صادر می شود . در این شرایط کمیته مهاجرین باید تایید کند که این شغل را فرد مهاجر بهتر از یک مالزیایی می تواند انجام دهد .

مجوز کار موقت : این مجوز برای افرادی صادر می شود که قرارداد کاری کمتر از دو سال با یک شرکت مالزیایی دارند و حقوق سالانه آنها کمتر از  ۵۰۰۰ RM  می باشد . این مجوز ویژه افراد هجده تا چهل و پنج سال است و حداکثر تا ۵ سال می باشد . این مجوز برای مشاغلی مانند کشاورزی ، کشت و زرع ، تولید و … می باشد .

مجوز متخصصان : این مجوز ویژه افرادی است که مهارت خاصی دارند و یا برای یک شرکت خارجی کار می کنند و برای ۱۲ ماه یا کمتر در مالزی خواهند بود .این مجموعه شامل سخنرانان ، محققان ، مشاوران فنی ، متخصصین تعمیر و نگهداری و حسابرس خارجی می شود . هرینه پروسه این مجوز ۹۰ RM  برای هر متقاضی می باشد .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (91 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (87 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (21 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟ تعریف جالب رحمت پایتخت از سلطان غم احسان علیخانی: ملت را خنداند اما اشک ما را درآورد!+ویدیو رونمایی از ویلای لوکس و متراژبالای منوچهر هادی در لاهیجان+ویدیو/ اینجا تکمیل بشه چی میشه👌 لاغر شدن سریع: نکاتی برای کاهش وزن در کوتاه مدت رانندگی عجیب و هوش پران رضا داوودنژاد و امیر نوری با سرعت 190 در اتوبان/ از ماشین فقط آینه هاش مونده بود...+ویدیو تزئینات خانه ابدی آزاده نامداری با تاج گل و عکس در مراسم سالگردش/ حیف جوونیش+عکس ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! گریه های بی امان محمود احمدی نژاد در خانه پدری بعد از فوت پدرش و زیارت عاشورا خواندنش بر مزار پدر در صبح اولین روز بعد از دفن+ویدیو/ روحش شاد خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
تیتر امروز   
(ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...