شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سنگاپور

  چهارشنبه، 27 تیر 1397 ID  کد خبر 10065
شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سنگاپور
ساعد نیوز: با توجه به اهمیت اخذ اقامت پس از تحصیل، برای دانشجویان در حال تحصیل در سنگاپور، در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت در این کشور میپردازیم.

سنگاپور از جمله کشورهائی می باشد که متقاضی زیادی را در امر مهاجرت در زمینۀ تحصیلی به خود جلب نموده است دلیل این امر هم کیفیت بالای آموزشی در این کشور می باشد. اما از جمله مسائل و دغدغه هائی که ذهن دانشجو را به خود مشغول داشته مسئلۀ اقامت پس از تحصیل در سنگاپور می باشد.به طور کلی کشور سنگاپور چندان کشور مهاجر پذیری نمی باشد و کسب اقامت در سنگاپور بر خلاف بسیاری کشورهای اروپائی چندان سهل و آسان نمی باشد. اما در صورت مهیا بودن شرایط می توانید پس از تحصیل تایپ ویزای خود را به ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و یا سایر موارد تبدیل نمائید تا بتوانید اقامت پس از تحصیل در سنگاپور را کسب نمایئد.

جهت اخذ اقامت دائم سنگاپور و تبدیل شدن به مقیم سنگاپور ، برای این امر باید در ابتدا مجوز ورود به این کشور را به دست آورید . مطلب قابل توجه این است که پیش از تسلیم درخواست گرفتن اقامت ، من باب شرایط و تعهدات مرتبط به مقیم کشور سنگاپور و فردی که دارای اقامت دائم این کشور  اطلاعات مکفی را به اخذ نماید .

اشخاص می بایست جهت اخذ جواز اقامت دائم این کشور در شرایط ذیل باشند

*افرادی که همسرشان و یا پدر و مادر آنها تابعیت سنگاپور و یا اقامت کشور سنگاپور را دارا می باشند .

* فرزندان زیر سن هجده سال فرد  تبعه و یا مقیم سنگاپور باشد .

* اشخاصی که مشمول نوع های ویزای AP ، Q و S می باشند .

* شخص درخواست کننده می بایست کار آفرین و یا یک سرمایه گذار در این کشور باشد .

بازه زمانی پردازش درخواست ارائه اقامت این کشور در حدود ۳ ماه به طول می انجامد . مبلغ  صدور اولیه مجوز در این کشور ۱۰۰ $ است . این ادوار حهت صدور هر دوره یک ساله مبلغ ۱۰ $ را برای تمدید می بایست پرداخت نمایید .باید متذکر شد در صورتی که اشخاص مستلزم به صدور ویزا باشند می بایست مبلغی مضاعف را در حدود ۳۰ $ پرداخت کنند .

در حالی که شخص مشمول اخذ اقامت دائم سنگاپور شد ، شخص مکلف به ارائه خدمات ملی NS خواند شد . این مطلب برای تمامی اشخاصی که شهروند می باشند و در رده سنی ۵ الی ۱۶ سال برای آقایان می باشند صادق است و می بایست در دفاتر NS به ثبت رسد .

راه های اخذ اقامت سنگاپور

  1. اخذ اقامت سنگاپور از طریق تحصیل
  2. اخذ اقامت سنگاپور از طریق کار
  3. اخذ اقامت سنگاپور از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  4. اخذ اقامت سنگاپور از طریق پناهندگی
  5. اخذ اقامت سنگاپور از طریق تولد
  6. اخذ اقامت سنگاپور از طریق ازدواج

اخذ اقامت سنگاپور از طریق کار 

اشخاصی که در اندیشه مهاجرت کاری به سنگاپور می باشند و قصد دارند که از این طریق به اقامت سنگاپور دست یابند باید در ابتدا ویزای کار سنگاپور را اخذ نمایند و پس از اخذ ویزای کار سنگاپور وارد این کشور شوند تا بتوانند از طریق چند تایپ کاری وارد بازار کار شوند. که در این بخش به چندین تایپ کاری در سنگاپور خواهیم پرداخت:

ویزای P و Q :

این نوع ویزا جز اولین ویزای کاری کشور سنگاپور می باشد که اشخاص میتوانند اخذ نمایند در واقع می توان گفت که این نوع ویزا یک ویزای اشتغال می باشد که افراد متقاضی می توانند اقدام نمایند در واقع این نوع ویزا بیشتر به اسم ویزای EP در بین مردم شناخته شده است. افراد که درخواست ویزای EP را می دهند باید بدانند که باید درآمدی در حدود ۲۵۰۰ دلار داشته باشند تا بتوانند به کار در سنگاپور بپردازند. در مورد ویزای EP باید بدانید که این نوع ویزا برای مدیران ، متخصصان و اشخاصی که مهارت خاصی داشته باشند صادر خواهد شد که با اخذ این نوع ویزا افراد می توانند همراهان خود را که شامل همسر و فرزند خواهد بود را همراه داشته باشند.

ویزای S :

این نوع ویزا برای کارگران و کارکنانی صادر می شود که قصد کار در سنگاپور را دارند که البته باید درآمد این افراد در حدود ۱۸۰۰ دلار باشد تا بتوانند از این طریق ویزای خود را تمدید نمایند. اشخاصی که این نوع ویزا را دریافت می نمایند در ابتدای امر اجازه داشتن همراه را نخواهند داشت اما اگر میزان حقوق و درآمد فرد متقاضی به ۲۵۰۰ دلار در ماه برسد در این صورت می تواند درخواست دهد و خانواده خود را نیز همراه داشته باشد.

ویزای R:

این نوع ویزا مختص افرادی است که موفق به اخذ ویزای کاری Sو یا Q P  نمی شوند در این صورت می توانند با اخذ ویزای R اجازه کار در سنگاپور را دریافت نمایند البته اخذ این نوع ویزا نیز با دشواری هایی همراه است و شخصی که این نوع ویزا را اخذ می نمایند متناسب با شغل و درآمد خود در کشور باید مالیات را نیز پرداخت نماید.

اخذ اقامت سنگاپور از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت:

اشخاصی که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنگاپور را دارند به چندین روش می توانند اقدام نمایند که به شرح زیر خواهد بود؛

۱: سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

۲: سرمایه گذاری از طریق خرید واحد اعتباراتی

۳:سرمایه گذاری از طریق خرید سهام دولتی

۴:سرمایه گذاری از طریق خرید بیمه های تجاری

۵: سرمایه گذاری از طریق تبادل وجوه معامله

۶: سرمایه گذاری از طریق اعتبارات سرمایه گذاری مستغلات

۷: سرمایه گذاری از طریق بیمه نامه های سرمایه گذاری

مزایا و امکانات ویزا و اقامت دائم در سنگاپور :

* فردی که از هر نوعی ویزای از این کشور را دارا می باشد این امکان را دارد تا کار تمام وقت مناسب خود را انجام دهد .

* تقاضای ویزیتوری باید در مدت یک قرار بازدید  با فرد تأیید کننده  ( ICA ) ارائه گردد .

* پروسه تقاضا برای PR این کشور امکان دارد تا ۶ ماه به طول بی انجامد .

مزایای ویزا سنگاپور PR :

* PR این کشور سبب می شود اقامت افراد غیر سنگاپوری در این کشور به شکل تماما قانونی و بدون هیچ گونه محدودیتی روادید میسر باشد .

* دارندگان ویزای PR این کشور امکان دارند بدون مشکلی به ورود و خروج از سنگاپور سفر نمایید .

* PR برای کار در این کشور الزامی برای دریافت اجازه کاری نخواهد داشت ، آنان می توانند بدون مجوز کاری برای کارفرمایان تازه مثل سایر شهروندان کارهایشان را تغییر دهند .

* ساکنین مقیم دائم این امکان را دارند تا ویزای این کشور را برای همسران ، فرزندان و والدین خود در خواست نمایند .

* SPR این امکان را به فرد میدهد تا آزادی خیلی بیشتری در سرمایه گذاری و رشد یک اشتغال داشته باشید .

* مالکان pr این کشور شرایط خرید هر نوع املاک و مستغلات را دارا می

* SPR و کودک های آنان این اختیار را دارند ، تا در موسسه های آموزش دولتی یارانه کسب نمایند .

* صاحبان روادید روابط بین الملل این امکان را دارند تا یارانه را در صورت حسابهای مدیکال در کلینیکهای دولتی دریافت نمایند.

معایب ویزا سنگاپور PR :

فرزندان مرد شما ، که در نسل دوم شجره شما می باشند ، در زمانی که ۱۸ ساله میشوند ، برای دو سال خدمت به دولت نمایند ، این خدمت برای ارتش ملی به شمار می رود . در pr این کشور اقامت شان را همانند با یک تبعه این کشور نخواهد بود ، فقط حق بر آن ها می باشد ولی تکلیفی نخواهند داشت .

بر اساس روال عادی شش ماه برای واجد مورد پذیرش قرار گرفتن کافی نمی باشد ، انواع گوناگون ویزای کار بازه زمانی خاص به خود را دارد این دوره زمانی برای هر گونه ویزای کار در جهت اخذ اقامت دائم سنگاپور متفاوت است  که به شرح در ذیل تشریح نموده ایم . برای دارندگان P1 ( EP ) ، بعد از یک دوره یکساله کار در این کشور می توانید اقامت را اخذ کنید ؛ برای صاحبان P2 عموما بعد از ۲-۳ سال اتفاق می افتد . الباقی ویزا ها ، مدت بیشتری برای اخذ اقامت نیاز خواهند داشت .

دارایی که برای سرمایه گذاران مورد نیاز است به شرح ذیل است :

* سرمایه گذاری کمتر از ۲٫۵ میلیون SGD در راه اندازی یک کسب و کار جدید یا گسترش شرکت موجود در حال حاضر .

* سرمایه گذاری کم تر از مبلغ ۲٫۵ میلیون SGD که باید در صندوق تأیید شده (GIP) سرمایه گذاری کنند .

استعداد های هنری افراد غیر تبعه می بایست به این معیار ها نزدیک شوند و اخذ کنند :

فرد هنرمند می بایست شناخته شده باشد در کشوری که در آن تابعیت آن را دارد ( شهرت بین المللی داشتند خود ۱ امتیاز می باشد ) .

تخصص های مربوطه به رزومه های تصویری یا نمایش و اجرا را به نمایش باید بگذارید.

حضور فعال شخص در عرصه فرهنگی این کشور باید معنادار و با مفهمومی خاص باشد و شخص باید ارتباطی نزدیک با فرهنگ غالب در سطح سنگاپور بر قرار نماید ،  از شخص انتظار می روند که پورسه های بخصوصی را در مورد نحوه تولید محتوای هنری در این کشور در سطح قوی تری در پروسه شغلی و هدف خود داشته باشید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (366 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (88 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟