شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کشورسوئد

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کشورسوئد
ساعد نیوز: با توجه به اهمیت اخذ اقامت پس از تحصیل، برای دانشجویان در حال تحصیل در سوئد، در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت در این کشور میپردازیم.

کشور سوئد به دلیل سطح بالای آموزشی، دارای با کیفیت ترین دانشگاه ها، در اتحادیه اروپا می باشد. تحصیل در دانشگاه های سوئد آرزوی بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. مزایای تحصیل در کشور سوئد بسیار معتدد است، ازجمله با تحصیل در دانشگاه های سوئد، امکان دریافت بورسیه تحصیلی و پیدا کردن شغل مناسب، میسر خواهد شد. تسهیلات ویژه ای که به دانشجویان و فارغ التحصیلان برای دریافت اقامت دایم داده می شود، باعث شده است متقاضیان زیادی خواهان تحصیل در دانشگاههای سوئد برای اخذ تابعیت کشور سوئد باشند. یکی از چالش های مطرح شده در زمینه تحصیل در سوئد، اقامت پس از تحصیل در سوئد می باشد. متقاضیان تحصیل در سوئد می خواهند بدانند که پس از فراغت از تحصیل در سوئد و اخذ مدرک تحصیلی از معتبرترین دانشگاه های دنیا، وضعیت اخذ اقامت سوئد و تابعیت سوئد پس از تحصیل در سوئد چگونه و تابع چه شرایطی است.

روش های مهاجرت به سوئد

1-ازدواج در سوئد

2- سرمایه گذاری در سوئد

3- ثبت شرکت در سوئد

4-دریافت ویزای کار سوئد

ازدواج: برای اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد، در صورتی که شخصی با یکی از اتباع سوئدی ازدواج کند و همسر وی دارای پاسپورت سوئد باشد، فرد در ابتدا اقامت موقت دو ساله را کسب می کند و گاه مستقیما اقامت دایم دریافت می کند.

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری: یکی از راه های دریافت اقامت سوئد، پیدا کردن شغل و دریافت اقامت کاری در سوئد می باشد. در این حالت متقاضی اقامت پس از تحصیل در سوئد ابتدا اقامت دو ساله دریافت می کند. در صورت تدوام شرایط استخدام در سوئد و پرداخت مالیات بر در امد امکان اخذ اقامت دایم اروپا پس از 5 سال را دارد.

 شخص فارغ التحصیل در کشور سوئد، بهتر است بلافاصله شروع به کار کند. زیرا بعد از تحصیلات بهترین آمادگی را برای شروع کار دارد. از طرفی خیلی زود فرصت بعد از تحصیل برای جستجوی کار و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار به اتمام می رسد.

متقاضی اقامت پس از تحصیل در سوئد، در طول تحصیلات خود می تواند کار پاره وقت انجام دهد. کار نیمه وقت میتواند یک تجربه خوب، به عنوان سکوی پرتابی برای به دست آوردن کار بعد از اتمام تحصیلات باشد. اگر چه رقابت برای شغل پاره وقت زیاد است اما امکان پذیر است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت خارجی در سوئد: یکی دیگر از راه های گرفتن اقامت پس از تحصیل در سوئد، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در سوئد می باشد. در این روش، متقاضی به همراه خانواده در ابتدا اقامت موقت دو ساله دریافت می کنند.

1- متقاضی باید توانایی های خود را در زمینه کاری مربوطه ثابت کند، همچنین داشتن تجربه در اداره شرکت نیز از شرایط کسب اقامت محسوب می شود.

2- متقاضی اقامت پس از تحصیل درسوئد باید به طور قاطع ثابت کند که مسولیت اصلی شرکت و اداره شرکت را دارد، همچنین حداقل 50 درصد سهام شرکت را دارا باشد.

3- کالاهای تولید شده و یا خدمات شرکت باید در سوئد عرضه شود

4- متقاضی اقامت پس از تحصیل بایستی ثابت کند داشتن توانایی مالی برای تامین خود و خانواده ( درصورتی که به عنوان همراه قصد اقامت درسوئد را داشته باشند.)

5- داشتن برنامه کاری که شرکت را به سود رضایت بخشی برساند و توانایی تامین مخارج زندگی و خانواده خود را در مدت زمان آزمایشی 2 سال داشته باشد.

شرایط مهاجرت و اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد و اتحادیه اروپا

  • یکی از روش های جذاب و پر طرفدار اخذ اقامت اروپا اخذ ویزای تحصیلی از کشور سوئد است. تحصیل در کشور سوئد طرفداران بسیاری دارد، اما به این نکته باید توجه کرد که مطابق قانون مهاجرت و اقامت، اساسا هیچ کشور اروپایی به متقاضیان تحصیل در کشورشان از همان ابتدا اقامت نمی دهند، لذا این روش مناسب متقاضیانی که مستقیما به دنبال اخذ اقامت دایم اروپا از روش تحصیل در سوئد هستند نیست اما در عین حال اخذ اقامت دایم کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه، اتریش و دیگر کشورهای رده اول اروپایی از این روش بسیار متداول و ساده تر بوده و بسیاری از دانشجویان ایرانی پس از فارغ التحصیلی در کشور سوئد باتوجه به اینکه بیش از چهار الی پنج سال در کشور سوئد تحصیل و زندگی کرده اند با شرایط کاریابی و اشتغال در سوئد میتوانند درخواست اقامت دایم کشور سوئد را بنمایند.
  • اخذ اقامت کشور سوئد مادامی که دانشجو هستند، امکان پذیر نیست اما پس از فارغ التحصیلی و اشتغال امکان تقاضای اقامت کشور سوئد فراهم می شود. لذا متقاضیان اقامت پس از تحصیل در سوئد صرفا در چهار چوب ویزای شنال در قالب ویزای دانشجویی می توانند در کشور سوئد زندگی کنند و اخذ اقامت موقت یکساله به منظور تمدید اقامت سالیانه تا افق پنج ساله در کشور سوئد به منظور اخذ اقامت دایم اروپا را کسب نمایند .

مزایای مهاجرت و اقامت اروپا

  • دریافت اقامت موقت در۶ ماه و اقامت دائم پس از ۵ سال و پاسپورت ۳ سال پس از اقامت دائم
  • عدم نیاز به مدرک زبان خارجی
  • حفظ ملیت ایرانی(پذیرش تابعیت دو گانه) و حفظ پاسپورت ایرانی در عین داشتن پاسپورت اروپایی
  • کم بودن درصد مالیات و تجارت آزاد
  • زندگی ، کار ، تحصیل در سراسر اروپا
  • کمترین زمان دریافت اقامت دائم اروپا
  • کمترین زمان دریافت تابعیت اروپا فقط در دو سال
  • عدم لزوم حضور فیزیکی و اقامت در اروپا
  • ضمانت سرمایه گذاری دولتی
  • رفت و آمد آزادانه کشورهای عضو شنگن
  • اقامت دائم برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • اعتبار نامحدود صدور اقامت دائم و شهروندی
  • اجازه مالکیت اموال و دارایی ها در سایر کشورهای اروپایی
  • سرمایه گذاری بدون ریسک

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (359 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (86 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟