ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور یونان

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور یونان
ساعدنیوز: مطالعه این مطلب برای دانشجویانی که در حال تحصیل در یونان هستند و تمایل به اشتغال و کار ضمن تحصیل در آنجا را دارند، می تواند مفید باشد.

از مواردی که یک دانشجو در یونان در دوران تحصیل خود به آن توجه خاصی خواهد داشت  کار ضمن تحصیل در یونان می باشد .کار در حین تحصیل برای دانشجویان در کشور یونان از نظر آثار و ماهیت ویزای خود بدین شکل است که فرد دانشجو در زمان دوران تحصیل خود این امکان را دارد تا در صورت یافتن کار، مشغول به کار موقت دانشجویی باشند . این اجازه کار عموما بدین ترتیب است که در شش ماهه اولیه ورود و اقدام به تحصیل اجازه کار در دانشگاه به دانشجو عموما ارائه خواهد شدو در صورتی که فرد بتواند رشد تحصیلی خود را در زمان تحصیل نشان دهند اداره مهاجرت به دانشجو بر اساس معیار ها بین 10 الی 30 ساعت کار موقت در هفته به فرد ارائه می کند. در مقطع لیسانس و فوق لیسانس معمولا در حدود 10 الی 20 ساعت کار به دانشجو ارائه می کنند و در مقطع دکتری در حدود 30 ساعت کار موقت به دانشجو ارائه می کنند . در این مقطع باید توجه داشته باشید که شما بر اساس پروژه های خود امکان اخذ حقوق نیز خواهید داشت .
یونان اخیرا شهرت اقتصادی خوبی را نداشته است ، اما این بیشتر دلیل آن است که پول خود را به نظام آموزشی خود میفروشد.  یونان کرسی دموکراسی مدرن است و فیلسوفان آن هنوز بر سیاست ، هنر و اقتصاد اثر می گذارند.
یونان یک مقصد مهاجرتی بزرگ است ، که تا حد زیادی برای دانشجویان خارجی در زمان خارج از ساعات تحصیل، شغل های زیادی  را فراهم می کند.  یونان دارای بیش از 220 جزیره ساکن است و بسیاری از آن ها بی نظیر و بکر هستند که برای زندگی آن ها استفاده می شود.

کار در یونان

اقتصاد یونان در بحبوحه بحران منطقه است و  یورو به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و بدهی عمومی در سال 2010 به میزان 120 درصد از تولید ناخالص داخلی یونان منجر به بحران اعتماد بین المللی در برابر توانایی یونان برای پرداخت بدهی های خود شد و دولت یونان را مجبور به اقدامات شدید ریاضتی کرد.
در نتیجه ، نرخ بیکاری در یونان بالا است. در ماه مه 2013، نرخ بیکاری به 27.6 درصد رسید که به ویژه جوانان  تحت تاثیر قرار گرفتند . این میزان در بین 15 تا 24 ساله 64.9 درصد بود.
این بدان معنی است که دانشجویان بین المللی در یونان در طول زمان تحصیل خود و یا بعد از تحصیلات خود ، در تلاش زیادی هستند تا کار خود را پیدا کنند ، زیرا یونان همچنان با بحران داخلی خود مواجه است .

زمان مجاز برای کار ضمن تحصیل در یونان

کشور یونان نیز مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا به افراد دانشجو در ضمن تحصیل اجازه ی پاره وقت کار را صادر کرده است که در دوره های مختلف با هم فرق می کند .

  • دوره ی لیسانس : اجازه ی ۱۰ ساعت کار پاره وقت
  • فوق لیسانس: اجازه ی ۲۰ ساعت کار پاره وقت
  • دکتری : اجازه ی ۳۰ ساعت کار پاره وقت

اجازه کار در یونان

برای شهروندان اتحادیه اروپا و EEA

اگر از یک کشور عضو اتحادیه اروپا و EEA آمده اید ، همه چیز ساده است . شما اساسا می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی در یونان ساکن شوید و در یونان کار کنید . همه اینها نیاز به گذرنامه یا کارت شناسایی شمادارد.  فقط از ایستگاه پلیس محلی خود بپرسید و تحقیق کنید آیا آنها یک اداره مهاجرین دارند (Tmima Allodapon): که همه آنها انجام می دهند ، بلکه می توانند شما را به سمت نزدیک ترین ایستگاه پلیس راهنمایی کنند.  این گواهینامه رایگان است و منقضی نمی شود.  برای دریافت آن ، به موارد زیر نیاز دارید :

  • یک فرم درخواست (شما آن را از ایستگاه پلیس دریافت خواهید کرد).
  • یک کپی از گذرنامه یا شناسه شما.
  • 4قطعه عکس استاندارد گذرنامه ای .
  • مدارک ها دال بر بیمه درمانی شما که می تواند مشتمل بر  یک کارت بیمه بهداشت اروپا (EHIC) ، IKA  موسسه ی بیمه ی اجتماعی یونان ، OAEE  (موسسه بیمه گران خارجی) یا یک بیمه خصوصی .
  • یک گواهی نامه از کارفرمای خود (اگر آن را داشته باشید) یا مدرکی مبنی بر اینکه شما منابع مالی کافی دارید.
  • نامه ای از اثبات محل سکونت (قرارداد اجاره ای ، اسناد اسناد مالکیت ملک یا بیانیه ای از طرف شخصی که امضاء کرده اید).

شما  پس از پنج سال زندگی در یونان ، می توانید یک گواهی اقامت دائم دریافت کنید که امکان ابطال آن وجود نخواهد داشت .

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و  EEA 

اگر شما از یک کشور اتحادیه اروپا و آمریكا نیستید ، موارد ویزایی می توانند پیچیده باشد.  هنگامی که ویزای خود را برای سفر به یونان دریافت کرده اید و موفق به ورود به کشور شدید ، لازم است که برای اجازه اقامت کاری درخواست دهید.  انواع مختلفی از مجوزها وجود دارد ، حال با شرایط خود می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید .

اگر شما یک دانش آموز هستید

اگر شما یک ترم در خارج از کشور پذیرفته شده ( یونان ) یا یک برنامه کامل تحصیلی در یک دانشگاه یونانی هستید ، می توانید برای گرفتن ویزا درخواست بدهید.  اگر شما برای بیش از یک ترم در اینجا هستید ، می توانید برای دریافت مجوز که به شما اجازه می دهد تا در حین تحصیل به برخی از کارهای نیمه وقت خود بپردازید، برای حمایت از مالی خود درخواست بدهید . با این حال ، زمانی که تحصیلات خود را تمام کرده اید ، این مجوز کار نیمه وقت نمی تواند به طور منظم تبدیل شود ، حتی اگر یک کارفرمای پیدا کنید تا تمام وقت شما را استخدام کند.

وب سایت های کاریابی در یونان

آژانس استخدام kariera

آژانس استخدام EURES  :که توسط کمیسیون اروپا اطلاعات خاصی مانند فرصتهای شغلی که موجود می باشد و یا شرایط انجام کار و بازار کار موجود در یونان و هم چنین از طریسق سیستم پیشرفته برای افراد جویای کار CV  ارسال می کند .

آژانس های استخدام در یونان معمولا به هر دو زبان انگلیسی و یونانی فعالیت می کنند .

که افراد دانشجو می توانند از طریق این موسسات به جستجوی کار پاره وقت در ضمن و حین تحصیل بپردازند و این کار را از طریق اینترنت و فضای مجازی نیز می توانند انجام دهند . که افراد دانشجو می توانند از طریق این موسسات به جستجوی کار پاره وقت در ضمن و حین تحصیل بپردازند و این کار را از طریق اینترنت و فضای مجازی نیز می توانند روزمه ی خود را تکمیل و ارسال نمایند.

 

بهتر است بدانید بیشتر این افرادی که میتوانند در این کشور کار پیدا کنند افراد فارغ التحصیل کشورهایی مانند کشور انگلیس می باشند .صنایعی که افراد دانشجو می توانند در ان به کار بپردازند صنایعی مانند گردشگری ، مواد غذایی ، تولید توتون و تنباکو استخراج معدن ،محصولات فلزی ، نفت به صورت پاره وقت بپردازند .

کشوریونان در سالهای اخیر در زمینه های زیر بسیازر پیشرفت داشته است : تولید ، گردشگری ، خرده فروشی

صنایعی که در کشور یونان دچار پسرفت شده اند عبارتند از : کشتی سازی و صادرات

شرکت های بزرگ موجود در یونان : سازمان ارتباطات یونان ، وودافون یونان ، بانک ملی یونان، بانک آلفا

اگر کارآفرین هستید یا به دنبال ثبت شرکت خود هستید :

اگر به دنبال ایجاد شرکت خود با کارکنان خود هستید ، شما نیاز به حداقل سرمایه 300،000 €، برای طرح کسب و کار (در یونان، تصویب توسط وزارت امور داخله) که شامل حداقل 10 کارمند ، از جمله که 3 نفر باید از شهروندان یونانی باشد – قواعدی که شما هنوز هم باید پیروی کنید حتی اگر شما یک شریک تجاری داشته باشید که در حال حاضر یک شهروند یونانی / اتحادیه اروپا است. برای تبدیل شدن به خود اشتغالی، قبل از اینکه شما درخواست یک سال اقامت در یونان را داشته باشید، یک سال قبل مجددا بایداقامت داشته باشید و سپس شما باید یک برنامه رسمی (در یونانی که توسط وزارت امور داخله تایید شده است) ارائه دهید که علاوه بر اینکه کسب و کارتان را ثابت میکند  نشان دهد به اقتصاد یونان کمک میکند به اضافه یک سپرده 60،000 یورو در حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه ها باید وجود داشته باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (82 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (31 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (25 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (19 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ... پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...