دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کشور پرتغال /

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور پرتغال 

دوشنبه، 25 تیر 1397
کد خبر: 9915
ساعدنیوز: مطالعه این مطلب برای دانشجویانی که در حال تحصیل در پرتغال هستند و تمایل به اشتغال و کار ضمن تحصیل در آنجا را دارند، می تواند مفید باشد.

نرخ بیکاری در پرتغال نسبتاً بالا است، و در حدود ۱۲٫۴ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ برآورد شده  است (www.ine.pt)، اگر چه بیکاری جوانان (زیر ۲۵ سال) حدود ۳۰ درصد است و در حدود ۴ درصد از بیکاری ثبت شده مربوط به خارجی ها در ژانویه ۲۰۱۶ بود. با این حال، در برخی صنایع مانند بخش IT، بخش بهداشت و درمان، بخش گردشگری (اگر چه این مشاغل فصلی است)، بخش کشاورزی و بخش مرکز ارتباطات / مخابرات همچنان کمبود کارکنان ماهر وجود دارد.

حداقل دستمزد در پرتغال به صورت سالانه تعیین می شود و در حدود ۵۳۰ یورو در ماه در سال ۲۰۱۶ بوده است. کارگران تمام وقت در پرتغال علاوه بر حقوق پایه، همچنین پاداش سالانه کریسمس برابر با حقوق یک ماه در دسامبر، به علاوه پاداش تعطیلات یک بار در سال دریافت می کنند.

پرتغال با داشتن شرکت های چند ملیتی مانند نوکیا، سامسونگ و نستل، و همچنین به عنوان مقر شرکت انرگایس در پرتغال و شرکت مخابرات پرتغال مکانی ایده آل برای فارغ التحصیلانی است که به دنبال کار برای شرکت های بزرگ هستند.

دولت پرتغال نیز در حال حاضر کارآفرینان را به راه اندازی تجارت تشویق می کند، و به این منظور مبلغ ۲۰ میلیون یورو برای فعالیت های اقتصادی پرتغال سرمایه گذاری کرده است.

پیدا کردن کار دانشجویی در پرتغال در سال های اخیر در نتیجه بحران اقتصادی کشور مشکل تر شد است، اما نشانه هایی از بهبود اقتصادی و شغلی وجود دارد. با داشتن شرایط مناسب و کسب اطلاعات لازم، می توانید یک شغل خوب پیدا کنید.

ممکن است موقع یافتن کار دانشجویی در پرتغال با برخی موانع رو به رو شوید.زیرا تعداد فزاینده ای از دانشجویان وجود دارد و بنابراین رقابت در بازار کار افزایش یافته است، در این مقاله شما می توانید در مورد پیدا کردن کار دانشجویی در پرتغال اطلاعات کسب کنید.

شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال

فرد مي تواند پس از اتمام تحصيل در پرتغال يا در خود کشور پرتغال و يا ساير کشورهاي اروپا و حوزه شنگن کار پيدا کرده و بدين ترتيب بتواند ويزاي تحصيلي خود را تبديل به ويزاي کاري نمايد و در نتيجه امکان اقامت دائم کشورهاي حوزه شنگن را به دست آورد. در ضمن دانشجويان در پرتغال در هر مقطع تحصيلي از حق کار برخوردار مي باشند( 10 ساعت در هفته در دوره کارشناسي، 20 ساعت در هفته در دوره کارشناسي ارشد و 30 ساعت در هفته در دوره دکترا) که مجموع درآمد حاصل از اين کار حدود 8 تا 10 يورو در هر ساعت مي باشد که اين مقدار مکفي هزينه هاي زندگي دانشجو مي باشد اما در نظر داشته باسيد که پيدا کردن کار در حين تحصيل و يا پس از آن به ميزان آشنايي فرد با زبان کشور و توانايي ها و قابليت ها شخصي او بستگي بسيار دارد.

سایت های کاریابی عمومی

خدمات اشتغال عمومی پرتغال (موسسه امپریو) اطلاعات مربوط به آگهی های استخدامی در پرتغال را فراهم می کند. شما می توانید رزومه خود را ثبت کنید و به هزاران فهرست شغلی در سراسر کشور دسترسی داشته باشید.

همچنین وب سایت های شغلی مختلفی، از جمله موارد زیر وجود دارد:

  • Indeed
  • Learn4Good
  • SAPO Emprego
  • Net Empregos
  • Empregos Online
  • English speaking jobs

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله !