شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور اوکراین

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور اوکراین
ساعد نیوز: اعطای بورسیه تحصیلی کشور اوکراین برای دانشجویان متقاضی تحت چه شرایطی است؟

مرکز مطالعه و درمانی اوکراین کمک مالی متعددی را به بهترین دانش آموزان برای تحصیل در اوکراین  اعطا میکند.  UMEC به بهترین دانش آموزان خود کمک هزینه تحصیلی را سالانه از سال دوم تحصیلی به دانش آموزان اعطا می کند. بورس های تحصیلی دریافت شده توسط دانش آموزان 20٪ از هزینه های شهریه آنها را پوشش می دهد. بورس های تحصیلی اعطا شده به هر دانش آموزان بر اساس شایستگی از دانش آموز متفاوت است. بورس های تحصیلی ملزم به بازپرداخت هستند. بیشتر بورسیه تحصیلی اوکراین ، علمی، هنری، ورزشی و یا سایر فعالیت های فوق نیز نوعی خدمات اجتماعی به دانش آموز هستند.

کمک هزینه تحصیلی دانشجویان مرجع

کمک مالی UMEC به دانش آموزان مرجع برای تحصیلات بیشتر در اوکراین اعطا می شود. این بورسیه تحصیلی اوکراین بخشی از هزینه های دانشجویی را برای دانشجویان برتر فراهم میکند. دانشجویان برای اخذ این بورسیه تحصیلی اوکراین بایستی پیش از ورود به دانشگاه درخواست خود را ارسال کنند.

همچنین، دانشجو، می تواند با رعایت شرایط زیر هزینه تحصیل خود را کم کند: 

  • با انجام خدماتی که نیاز به تلاش زیادی ندارد و صدمه ای به تحصیل نمی رساند مثل تبلیغ خدمات ما در اینترنت، می تواند کل هزینه تحصیلش را دریافت کند.
  • با موفقیت خود و کمک به دانشجو دیگر می تواند کمک هزینه ی شهریه دریافت کند.
  • اگر در طول 3 ماه تابستان برای ارتقای دانشگاه ها در کشور های دیگر تلاش کند می توان بخش یا تمام هزینه شهریه را دریافت کند.

به طور کلی می توان گفت تحصیل در اکراین هزینه ی بسیار پایینی دارد و این مقدار را باید دانشجو بپردازد به همین دلیل این واقعیت ندارد که بتوان تمام هزینه ها را با گرفتن بورسیه تامین کرد.

مدارک و شرایط اخذ ویزای دانشجویی اوکراین

دانشجویان ملیت های ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولدووا، روس و ازبکستان برای ورود و ماندن در اکراین محدودیتی ندارند. دامشجویان آندورا، کانادا، کشورهای متحده ی اروپا، ایسلند، ژاپن، لیختن اشتاین، مقدونیه، موناکو، سان مارینو، نروژ، کونفدراسیون سوییس و آمریکا هم برای اخذ ویزا محدودیتی ندارند و تا 90 روز می توانند اقامت داشته باشند. شهروندان دیگر ملیت ها برای ادامه تحصیل در اوکراین به ویزای دانشجویی نیاز دارند. اگر کشور شما سفارت اوکراین داشته باشد اخذ ویزا دشوار نخواهد بود و به محض دریافت دعوتنامه می توانید به نزدیکترین سفارت اوکراین مراجعه نموده و ویزای دانشجویی بگیرید. تنها اصل و کپی مدارک ذیل را باید همراه داشته باشید:

  1. دعوتنامه
  2. درخواست ویزا
  3. پاسپورت ( بایستی لااقل تا 1سال اعتبار داشته باشد.)
  4.  8 تا 15 قطعه عکس پاسپورتی جدید (در رابطه با تعداد عکس ها با سفارت هماهنگ کنید.)
  5. بیانیه ی بانک جهت استطاعت مالی یا نامه ی حمایت مالی از شخصی که هزینه های تحصیل شما را متحمل می شود. ( این مورد برای برخی سفارت ها اجباری نمی باشد.)
  6. مجوز سلامت پزشکی که آزمایشات باید حداکثر 2ماه قبل از شروع به تحصیل انجام شده باشند.
  7. تاییدیه ی بیمه ی درمان
  8. جواب آزمایش HIV/AIDS (آزمایشات باید حداکثر 2ماه قبل از شروع به تحصیل انجام شده باشند.)
  9.  مجوز اتمام تحصیلات متوسطه ( با رونوشت و ریز نمرات) برای دانشجویان سال اول و برای دانشجویان دکترا و فوق لیسانس مدارک تحصیلی و ریز نمرات و رونوشت همه ی مقاطع
  10. جزییات آدرس محل سکونت و محل تحصیل

برای دانشجویانی که به دنبال ورود به دانشكده مقدماتی و یا سال اول هستند:

  • گواهی کامل دوره دبیرستان (از جمله کارنامه) و یا یک کپی محضری، یک نسخه کپی شده از گواهی دبیرستان به زبان روسی یا اوکراینی، تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی سفارت اوکراین در کشور ایران.
  • گواهی سلامت پزشکی به زبان انگلیسی، نسخه کپی شده از گواهی بهداشت و درمان پزشکی به زبان روسی یا اوکراینی، توسط یک دفتر اسناد رسمی و یا توسط سفارت اوکراین در کشور ایران.
  • گواهی رایگان HIV یا AIDS - به زبان انگلیسی، یک نسخه کپی شده از گواهی رایگان HIV یا AIDS به زبان روسی یا اوکراینی، تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی و یا توسط سفارت اوکراین یا در کشور ایران.
  • 15 عکس گذرنامه ای (3*4)

جهت ورود به خاک اوکراین و پذیرفته شدن در دانشگاه، دانشجو باید مدارک زیر را داشته باشد:

  •  گذرنامه (اعتبار - کمتر از 2 سال نباشد)، ویزای ورود
  • کارت مهاجرت (شما باید در فرودگاه به محض ورود به اوکراین آن را پر کنید)

اسناد اضافی برای دانشجویان جهت کسب ورودیه یا پذیرش در دوره دانش اموختگی ، کارشناسی ارشد و یا دکترا:

  •  گواهی دیپلم ، 2 نسخه محضری از گواهی دیپلم ، 2 نسخه ترجمه شده از دیپلم به زبان روسی یا اوکراینی و تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی سفارت اوکراین در کشور خودتان برای انجام رویه رویه معادل سازی.
  • کارنامه تمام سال های تحصیلی (از جمله رشته مورد مطالعه، نمرات و ساعت آموزش هر رشته)، 2 نسخه محضری دیپلم، 2 نسخه ترجمه شده دیپلم به زبان روسی یا اوکراینی و تائید شده توسط دفتر اسناد رسمی سفارت اوکراین در کشور ایران برای انجام رویه معادل سازی.

سفارت اوکراین مدارک را برای شما ترجمه و هم چنین امضا یا مهر می کند. شما باید اسناد را همراه با کارت مهاجرت در فرودگاه اوکراین تحویل دهید. کارت مهاجرت سند مهمی است که توسط مهماندار هواپیما و هم چنین در بخش کنترل مهاجرت در فرودگاه اوکراین کنترل می شود. شما باید یک کارت با دو بخش یکسان پر نمایید که هر دو بخش توسط افسر مهاجرت مهر می شود. افسر یکی از آنها را نگه می دارد و یکی را به شما تحویل می دهد که باید در حفظ و نگه داری آن کوشا باشید چون هنگام ترک اوکراین به آن نیاز خواهید داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (365 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (88 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟