شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور سوئیس

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور سوئیس
ساعد نیوز: با شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور سوئیس و شرایط اخذ ویزای تحصیلی آن کشور آشنا شوید.

هر سال کنفدراسیون دولتی سوئیس، برای ترویج تبادل و همکاری های بین المللی سوئیس کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان بیش از 180 کشور دیگر اعطا می کند. بورس تحصیلی تحقیقاتی در دسترس پژوهشگران فارغ التحصیل هر رشته قرار میگیرد (برای درجه کارشناسی ارشد و دکتری) برای افرادی که در حال برنامه ریزی برای آمدن به کشور سوئیس جهت تحقیقات و مطالعات بیشتر در سطح دکترا یا کارشناسی ارشد هستند می باشد. بورس تحصیلی پرداخت ماهانه، معافیت از شهریه، بیمه درمانی، کرایه بلیط هواپیما، کمک هزینه مسکن، و غیره را پوشش می دهد.
افراد با رزومه تحصیلی عالی و علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی می توانند بورسیه تحصیلی پزشکی سوئیس را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید زیرا شرایط اخذ بورسیه پذیرش از دانشکاه های سوئیس متفاوت می باشد.
 

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه سوئیس برای دانشجویان بین المللی

بورسیه تحصیلی سوئیس ETH

بورسیه زوریخ ETH برای دانشجویان ممتاز هر از دانشگاه ETH و از دانشگاه های دیگر (ملی و بین المللی) که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ETH باشند دو نوع کمک هزینه تحصیلی را ارائه می دهند:

  • بورس و فرصت مطالعاتی(ESOP)  که شامل هزینه های کامل زندگی دانش آموزان.

  • بورس تحصیلی (MSP) که در این بورسیه دانش آموزان حقوق جزئی نیز دریافت خواهد کرد.

کمک های مالی دانشگاه لوزان برای کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی

دانشگاه لوزان در سوئیس به دانشجویان بین المللی که قصد دارند مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه از طریق کمک های مالی UNIL بگذرانند،  کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد. مقدار این کمک هزینه CHF 1،600 در هر ماه برای مثال از 15 سپتامبر تا 15 جولای می باشد، مدت ای بورسیه برای حداقل مدت زمان بیش از مدت تنظیم برنامه است.

فرصت های مطالعاتی EPFL  سوئیس

دانشگاه اکول پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) تعداد محدودی کمک هزینه های تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد برای دانش آموزان با سوابق علمی برجسته ارائه می دهد. استفاده از برنامه بورسیه کارشناسی ارشد EPFL برای افراد واجد شرایط است. برای متقاضیان خارجی، کمک هزینه تحصیلی شامل یک بسته مالی CHF 16000 در هر سال تحصیلی به همراه رزرو یک اتاق یا محل اقامت برای دانشجو است.

کمک هزینه های دانشجویی بورسیه تحصیلی سوئیس

موسسه تحصیلات تکمیلی با هدف حمایت از دانش جویان، تعدادی کمک های مالی ارائه می دهد، که ممکن است این کمک مالی به شکل یک بورسیه تحصیلی کامل همراه با هزینه های زندگی و یا به صورت یک بورس تحصیلی جزئی همراه با کاهش شهریه باشد. دانشجویان دکترا ممکن است به عنوان یک دستیار آموزشی در خود دانشگاه شروع به کار و تحقیق کنند، به طور کلی در از سال دوم تحصیل بورسیه آغاز می شود. برای مشاهده لیست بورسیه این دسته بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.
بسته به نوع بورسیه ای که شما موفق به اخذ آن می شوید مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی سوئیس متفاوت می باشد و شهریه دانشجویان بورسیه سوئیس بسته به نوع بورسیه یا به طور کامل چشم پوشی می گردد یا مقداری از آن کسر می گردد.

فرصت های مطالعاتی دانشگاه ژنو برای دوره دکتری

دانشکده علوم دانشگاه ژنو، با همکاری حامیان مالی، یک برنامه کمک هزینه تحصیلی برای حمایت از نامزدهای برجسته با انگیزه عالی برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در هر یک از رشته های مختلف ایجاد کرده است. این بورسیه شامل یک کمک مالی بالغ بر CHF 10000 تا CHF 15،000 در سال است.
بورسیه تحصیلی سوئیس IMD MBA

IMD  تعدادی برنامه های کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف با پس زمینه علمی بالا را ارائه می دهد. میزان کمک هر برنامه بورس تحصیلی بین CHF 25،000-50،000 می باشد.

بورس تحصیلی Jim Ellert MBA  سوئیس

بورسیه Jim Ellert MBA  برای جذب دانش آموزان آفریقا در نظر گرفته شده است، این بورسیه برای دانشجویان مرکز و شرق اروپا و جنوب شرقی شبه جزیره آسیای که مایل به تحصیلات  Jim Ellert MBA می باشد.

کمک هزینه تحصیلی عالیهUniversity of Geneva در مقطع فوق لیسانس:

کمک هزینه تحصیلی دانشکده علوم دانشگاه به دانشجویان برتر و همچنین کاندیداهای با انگیزه که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشته های مورد ارائه دانشکده علوم این دانشگاه را دارند را اعطا می نماید. میزان این کمک هزینه تحصیلی در حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار فرانک سوئیس برای هر سال تحصیل می باشد. 


مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه سوئیس

  • کپی پاسپورت

  • متقاضیان پذیرش در دانشگاه های سوئیس، باید گواهی فارغ التحصیلی و یا گواهی معادل آن که مورد تأیید دانشگاه باشد را ارائه دهد.

  • دانشجویان باید سال آخر دیپلم خود را به اتمام رسانده باشد.

  • . مدرک توانایی مالی

  • تسلط به زبان آموزشی اغلب یک پیش نیاز است. بسیاری از دانشگاه ها مدرک سطح B1 / B2 را قبول دارند.

  • برخی از رشته های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود و ممکن است قبل از پذیرش در این رشته ها نیاز باشد در آزمون زبان شرکت کنید. تسلط به زبان انگلیسی (نمره ۵۰۰ تافل، گواهی کلاس C کمبریج FCE ، نمره ۵ آیلتس)

  • حداقل معدل ۲٫۷ در مقیاس ۴٫۰ (معدل B)

ویزای تحصیلی سوئیس

امروزه، زندگی در کشور سوئیس و استفاده از امکانات پیشرفته باعث شده است افراد بسیار زیادی جهت اخذ ویزای سوئیس به خصوص ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند. کشور سوئیس به علت شرایط رفاهی و امکانات بسیار پیشرفته افراد زیادی را به سمت خود کشانده است که این موضوع باعث شده است افراد از طریق ویزای تحصیلی سوئیس وارد کشور شوند و بتوانند از شرایط و امکانات در این کشور استفاده نمایند. مهاجرت به سوئیس و همچنین اخذ ویزای تحصیلی سوئیس موجب می شود تا افراد با ورود به کشور و ادامه ی زندگی از طریق ویزای تحصیلی به سوئیس، جهت اقامت در سوئیس و اخذ تابعیت در سوئیس اقدام نمایند.

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا سوئیس :

  1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه بیشتز از تاریخ ویزا درخواستی

  2. فرم درخواست ویزا (از سایت سفارت دریافت نمائید)

  3. کارت ملی و شناسنامه

  4. 2 قطعه عکس رنگی 6 در 4 رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش

  5. در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج

  6. نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی

  7. گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام - سمت - میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی (برای کارمندان و کارگران)

  8. پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل)

  9.   گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته)

  10. گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان)

  11. بیمه مسافرتی

  12. سند مالکیت (در صورت وجود)

  13. رزرو هتل و بلیط هواپیما


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (361 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (86 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟