دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

شستن فرش در خانه یا قالیشویی؟ کدام بهتر است؟ 

سه شنبه، 03 فروردین 1400
ساعدنیوز: اگر به فکر تمیز کردن فرش های خود هستید، احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده است که آیا باید شستشوی فرش را خودتان در منزل انجام دهید یا اینکه فرش را به قالیشویی بسپارید.

اگر به فکر تمیز کردن فرش های خود هستید، احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده است که آیا باید شستشوی فرش را خودتان در منزل انجام دهید یا اینکه فرش را به قالیشویی بسپارید.

تمیزکردن فرش ها کار سختی است که معمولاً در زمان خانه تکانی عید نوروز انجام می شود. شستن فرش اگرچه چندان جذاب به نظر نمی رسد اما ضروری است و باید تقریباً به طور مرتب انجام شود. با این حال، اغلب افراد فرش های خود را هر چند سال یکبار تمیز می کنند. این در حالی است که شستشوی فرش و تمیز کردن عمیق آن باید هر 6 ماه یکبار انجام شود تا فرشی زیبا و بادوام داشته باشید.

تمیز کردن فرش فقط برای از بین بردن لکه ها نیست. تمیزکردن فرش باعث بهبود و طولانی شدن عمر فرش می شود.

اگر ترجیح می دهید خودتان تمیز کردن عمیق و شستشوی فرش را انجام دهید تا در هزینه های استفاده از خدمات قالیشویی صرفه جویی کنید، توجه داشته باشید که اینکار همیشه امکان پذیر نیست. درحقیقت هنگامی که شستشو در خانه انجام می شود، فرش ها معمولا با مشکلات بدتری مواجه می شوند.

بنابراین اجازه دهید تا به شما بگوییم چرا شستن فرش در قالیشویی فرشته ارزش هزینه کردن را دارد.

  1. شستن عمیق فرش در قالیشویی (دستگاه های پیشرفته)

همانطور که حتما می دانید شستشوی فرش ها در قالیشویی معمولا به وسیله دستگاه های حرفه ای و پیشرفته انجام می شود. این در حالی است که شستن فرش در منزل به روش سنتی انجام شده و طبیعتا نمی تواند تمام آلودگی های فرش را خارج نماید. شستن فرش در قالیشویی محدوده فرشته به صورت حرفه ای با دستگاه های به روز انجام می شود و می تواند به صورت عمقی، علاوه بر سطح فرش، لابلای الیاف و حتی زیره فرش را نیز تمیز نماید.

  1. حذف لکه های فرش به کمک قالیشویی

بدون شک یکی از مهم ترین دلایل شستن فرش ها لکه ها هستند. لکه ها می توانند ظاهر نازیبایی برای فرش ایجاد کنند. بهترین روش برای از بین بردن لکه ها، شستشوی فرش است.

در قالیشویی های حرفه ای، شستن فرش در مراحل مختلفی و مطابق با نوع لکه های آن انجام می شود. تکنسین های حرفه ای قالیشویی محدوده زعفرانیه با اطلاع از نحوه تمیز کردن هر کدام از انواع لکه ها، به خوبی می توانند لکه های مختلف و سرسخت را از فرش پاک کرده و هیچ اثری از لکه ها باقی نگذارند. این در حالی است که شستن فرش در خانه معمولا به صورت غیر حرفه ای انجام می شود و لکه ها نیز حذف نخواهد شد. بنابراین شستن فرش در خانه اغلب رضایت بخش نخواهد بود.

  1. استفاده از بهترین مواد شوینده در قالیشویی

در قالیشویی های حرفه ای از مواد شوینده استاندارد و با کیفیت استفاده می شود تا فرش های شما آسیب نبینند. مواد شوینده و انواع شامپوهای مورد استفاده برای شستن فرش در خانه معمولا استاندارد لازم برای الیاف فرش را نداشته و می توانند به آن آسیب برسانند.

  1. آبکشی کامل

جا ماندن مواد شوینده در فرش یکی دیگر از معضلات شستن فرش در خانه است. بدون شک شما هر چقدر هم که تلاش کنید تا آب و مواد شوینده را از فرش خارج کنید، به طور کامل موفق نخواهید بود. فرآیند آبکشی در قالیشویی های حرفه ای نظیر قالیشویی زعفرانیه می تواند به طور کامل، مواد شوینده را از فرش خارج کرده و به این ترتیب عمر فرش شما را طولانی تر نماید

  1. جابجایی آسان فرش در قالیشویی

اگر تجربه شستشوی فرش در منزل را داشته باشید، حتما می دانید که فرش ها پس از شستشو، آب زیادی را به خود جذب کرده و بسیار سنگین می شوند. جابجایی فرش های سنگین، بسیار سخت و طاقت فرسا است. جابجا کردن فرش های سنگین پس از شستشو یکی از اصلی ترین معضلات شستن فرش در خانه است. در قالیشویی های حرفه ای، جا به جایی فرش ها به کمک نوارهای نقاله انجام می شود و بدون دخالت دست می باشد.

قالیشویی گیشا با دارا بودن تکنسین های حرفه ای و دستگاه های مهندسی پیشرفته می تواند کمک بزرگی در شستشوی فرش برای شما باشد.

  1. خشک شدن کامل فرش در قالیشویی

یکی از بهترین ویژگی هایی که شستشوی فرش در قالیشویی دارد، استفاده از دستگاه های خشک کن است. همانطور که حتما می دانید، باقی ماندن آب در فرش می تواند باعث پوسیدگی، رشد کپک و از بین رفتن فرش شود. شستن فرش ها در خانه معمولا باعث جا ماندن مقدار زیادی آب در الیاف فرش می شود. دستگاه های خشک کننده فرش جدید مورد استفاده در قالیشویی های حرفه ای، متناسب با نوع فرش به کار گرفته می شوند تا آسیبی به بافت فرش وارد نکنند.

فرش ها پس از شستشو نیازمند خشک شدن هستند. در حالت عادی و شستن در منزل، فرش ها باید در مقابل آفتاب پهن شوند تا خشک شوند. علاوه بر اینکه قرار گرفتن فرش های دستبافت در برابر نور خورشید می تواند صدمات جبران ناپذیری را به فرش های دستباف و گران قیمت وارد کند. همچنین پهن کردن فرش ها می تواند باعث بد حالت شدن آن ها شود.

شستشوی فرش در قالیشویی منطقه گیشا

اگرچه شستن فرش در منزل در وهله اول، مقرون به صرفه تر به نظر می رسد، اما در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد.

با توجه به تمام موارد گفته شده، شستشوی فرش در قالیشویی نزدیک گیشا می تواند با جلوگیری از آسیب رساندن به بافت فرش، موجب افزایش طول عمر آن شده و به این ترتیب به میزان زیادی در هزینه های شما صرفه جویی نماید.

قالیشویی توحید

شستشوی قالی در قالیشویی توحید علاوه بر صرفه جویی در هزینه، به میزان زیادی در زمان و انرژی شما نیز صرفه جویی خواهد نمود. شما می توانید بدون صرف زمان و انرژی، به راحتی با ما تماس بگیرید و شستشوی انواع فرش، مبل و موکت خود را به ما بسپارید. خدمات ما را در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه های مطابق با نرخ اتحادیه به شما ارائه خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)