دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

سیستان و بلوچستان در وضعیت ناامن غذایی قرار دارد 

سه شنبه، 25 آذر 1399
کد خبر: 122097
ساعد نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در بررسی های کشوری انجام شده، استان سیستان و بلوچستان در وضعیت بسیار ناامن غذایی قرار دارد و شاهد بالاترین آمار سوء تغذیه در گروه های سنی مختلف خصوصا کودکان و زنان باردار و شیرده هستیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا: دکتر سید مهدی طباطبایی در اولین نشست برنامه حمایت تغذیه ای کودکان و مادران باردار و شیرده با اشاره به این موضوع که بیماری کرونا بعنوان یک تهدید بر سلامت جامعه است، افزود: در استان سیستان و بلوچستان بیشترین علت مرگ و میر مادران باردار بیماری کرونا است.

وی گفت: در طرح مدیریت و کنترل بیماری کرونا "شهید سلیمانی " شرایطی فراهم شده تا تیم های مراقبتی متشکل از نیرو های بسیجی، هلال احمر و داوطلبین سلامت افراد نیازمند را شناسایی و توسط تیم های حمایتی به این افراد بسته های تغذیه ای ارائه نماییم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مولفه های اجتماعی سلامت نقش مهمی در مدیریت بیماری کرونا دارند و نیازمند همکاری تمامی نهاد ها، خیرین و سایر دستگاه های اجرایی است.

مهدیه شیخی کارشناس تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز هدف از این نشست را ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در اجرای برنامه های حمایت تغذیه ای که با مشارکت خیرین در سطح استان در حال اجراست عنوان کرد و گفت: دستورالعمل برنامه حمایت تغذیه ای کودکان و مادران باردار و شیرده مبتلاء به سوء تغذیه و نیازمند با مشارکت خیرین توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است و بر اساس آن شناسایی کودکان و مادران باردار و شیرده مبتلا به سوء تغذیه نیازمند در سطح دانشگاه انجام و با توجه به میزان مشارکت خیرین تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه ای قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این موضوع که هماهنگی و جلب مشارکت خیرین با همکاری معاونت اجتماعی، فرهنگی استانداری و حوزه مشارکت های اجتماعی دانشگاه در حال انجام است، افزود: امیدواریم بتوانیم گامی مثبت در راستای یکپارچه سازی و کیفی نمودن برنامه های حمایتی و در کنار آن ایجاد توانمند سازی در خانوار های تحت پوشش این دانشگاه برداریم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس