دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

روش سم زدایی از پوست سر و موها 

دوشنبه، 09 اردیبهشت 1398
برای مراقبت از موها بهتره که از پوست سر هم سم زدایی کنید تا تمام آلودگی ها و مواد شیمیایی باقی مونده روی سر به طور کامل از بین بره. آموزش درست کردن اسکراب موی سر رو در این قسمت ببینید.

حتمالا تا حالا چیزهایی در رابطه با سمزدایی و دتاکس بدن شنیده اید و از فواید اون برای حفظ سلامت بدن و همچنین کمک به کاهش وزن آشنا هستید. اما خوبه بدونید که سم زدایی فقط مخصوص بدن نیست و میشه موها رو هم سم زدایی کرد تا تمام آلودگی ها و مواد شیمیایی که روی موها باقی موندن رو به طور کامل از بین برد و موهایی سالم داشته باشید.

فولیکول های پوست سر هم مثل پوست سر ممکنه با چربی، آلودگی، گرد و غبار، مواد شیمیایی و ... مسدود بشه و این حالت میتونه درخشندگی و حالت موها رو تحت تاثیر قرار بده. شما میتونید با استفاده از اسکراب موی سر، تمام ناخالصی هایی رو که بر روی پوست سر وجود داره از بین ببرید و بسیاری از مشکلات مربوط به موها مثل ریزش مو، شوره سر، چرب شدن بیش از حد و ... کاهش پیدا میکنه.

 
 

چرا باید از موی سر سم زدایی کرد؟

استفاده از شامپو برای شستن موها یک روش معمول هست که تقریبا همه افراد استفاده می کنند. شامپوها معمولا حاوی مواد مختلفی از جمله پارابن، سولفات و مواد شیمیایی مضر هستند که معمولا بعد از شستن موها مقدار کمی از این مواد روی موها باقی میمونه و با گذشت زمان روی موها انباشته میشه. این مواد شیمیایی باقی مانده روی موها میتونن ریشه موها رو تضعیف کنند و مشکلات مختلفی رو مثل ریزش مو، شوره سر، کدر شدن رنگ مو و ... ایجاد کنند.

به همین دلیل هست که توصیه میشه گاهی اوقات از مو و پوست سر سم زدایی کنید تا پوست سر به طور کامل تمیز و پاکیزه بشه و موهایی سالم تر و درخشان تر داشته باشید.

آموزش درست کردن اسکراب موی سر با سرکه سیب

این اسکراب طبیعی میتونه خیلی راحت پوست سر رو تمیز کنه و تمام آلودگی هایی که روی پوست و موی سر باقی مونده رو از بین ببره. از بین بردن ناخالصی های پوست سر کمک میکنه تا فولیکول های مو تمیز بشن و کمک میکنه تا گردش خون در پوست سر افزایش پیدا کنه و به دنبال اون، رشد موها هم بیشتر خواهد شد.

 
 

برای درست کردن این اسکراب موی سر طبیعی به موارد زیر نیاز داریم:

1/4 فنجان نمک دریایی

1 قاشق غذا خوری سرکه سیب طبیعی

1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل سرخ شده

1 قاشق چای خوری عسل

15 قطره اسانس دلخواه 

تمام مواد رو در یک ظرف مناسب بریزید و به خوبی با همدیگه ترکیب کنید. سپس این اسکراب رو روی موهای مرطوب به آرومی ماساژ بدید و اجازه بدید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر بمونه و بعد با آب گرم شست و شو بدید.

بهتره از این اسکراب هر یک یا دو ماه یک بار استفاده کنید تا موهاتون به طور کامل پاکسازی و تمیز بشه.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
هزینه چاپ یک کتاب
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی