سمپات های تروریست ها در داخل برای جنایت آنها در کرمان سوت و کف زدند/ دستگاه قضایی با قاطعیت برخورد کند

  شنبه، 16 دی 1402 ID  کد خبر 369960
سمپات های تروریست ها در داخل برای جنایت آنها در کرمان سوت و کف زدند/ دستگاه قضایی با قاطعیت برخورد کند
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز به تحلیل ابعاد حادثه غمبار تروریستی کرمان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز درباره حادثه تروریستی غمبار کرمان گفت: 90 نفر از هموطنان ما در این انفجار تروریستی شهید شدند. دشمنان ما از جنس انسان نیستند. چه آمریکا، چه اسرائیل و انگلیس و چه گروهک های تروریستی مانند منافقین، داعش و جندالظلم و الباقی گروه های مشابه. قطعاً اینها از این که تعداد کشته ها بالا بوده خوشحالند و اگر باز این امکان برای آنها وجود داشته باشد دست به جنایت می زنند. قدیری ابیانه افزود: هرچند برخی کشورها لفظاً این حادثه را محکوم کردند ولی آمریکا و اسرائیل این عملیات تروریستی را محکوم نکردند و فقط گفتند که کار ما نبوده است! یقیناً دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، مسببین این حادثه را شناسایی و دستگیر خواهند کرد و به سزای عمل شان خواهند رساند.

محمدحسن قدیری ابیانه

سفیر اسبق ایران در استرالیا در ادامه به احکام قضائی غیربازدارنده همکاران تروریست های شاه چراغ اشاره کرد و گفت: من از قوه قضائیه گلایه دارم. یک نفر از افراد دخیل در حمله به شاهچراغ به اعدام محکوم شد ولی همکاران او فقط به 5 سال زندان محکوم شدند! چرا باید برای کسی که جهت کشتار مردم بی دفاع همکاری کرده و تدارک دیده را فقط به 5 سال زندان محکوم کرد؟!

این کارشناس مسائل ایران افزود: در رابطه با جنایتی که در کرمان رخ داد، ما شاهد محکومیت این جنایت توسط افراد مختلفی بودیم. متأسفانه معدود افرادی بودند که در داخل ایران از این حادثه اظهار خوشحالی کردند! من فیلم یکی از این افراد را دیدم که بعد از دستگیری اظهار ندامت کرده بود! می گفت که من جوگیر شدم. کدام جو؟ چه جوّی در ایران بوده است که او درگیر آن جو شده است. نباید به این سادگی از کنار این رویدادها گذشت. نباید اجازه داد این افراد با یک معذرت خواهی آزاد شوند. به نظر من، کسانی که از این حادثه خوشحال شدند کم از کسانی ندارند که بمبگذاری کرده اند. من خواستار قاطعیت دستگاه قضایی با این افراد حامیان جنایتکاران و تروریست ها هستم. یکی از اساتید دانشگاه آزاد هم گفته می شود که از این حادثه تروریستی اظهار شادمانی کرده بود! آیا این استاد به صرف اخراج از دانشگاه تنبیه می شود؟!

تشییع پیکر شهدای کرمان

سفیر اسبق ایران در مکزیک درباره کیفیت و محل پاسخ ایران به حملات تروریستی گفت: این موضوع را مسئولین مربوطه امنیتی و نظامی باید تشخیص دهند که در کجا و چگونه به این حمله پاسخ داده شود؟ مسئولین باید خودشان این موضوع را مشخص کنند.

قدیری ابیانه درباره نقش تسهیل ویزا برای اتباع خارجی در ورود تروریست ها به ایران گفت: تسهیل ویزا برای اتباع کشورها برای جذب توریست است نه جذب تروریست! مرزهای ایران به گونه ای است که تروریست ها اگر بخواهند وارد شوند، نیازی به ویزا ندارند. همان طور که خیل عظیمی از افغان ها به صورت غیرقانونی وارد می شوند این اتفاق می افتد. یا از همان مسیری که کولبرها حرکت می کنند تروریست ها هم وارد می شوند.

این کارشناس با اشاره به ضرورت ساماندهی آوارگان افغان در ایران برای جلوگیری از به کارگیری آن ها در عملیات های تروریستی و تکفیری تصریح کرد: من پیشنهادی را به یکی از مسئولین در این مورد ارائه دادم. برخی از این افعانی ها از سر استیصال و درماندگی و جنگ در افغانستان به کشورمان پناهنده شده اند. اما برخی نیز برای عملیات تروریستی و با افکار تکفیری می آیند. ما نباید اجازه دهیم که کسانی که دارای افکار تکفیری هستند وارد کشور شوند. افغانی های ساکن در ایران باید به صورت رندوم با استفاده از دستگاه دروغ سنج مورد آزمایش قرار گیرند و با چند سؤال ساده می شود حضور فردی با افکار تکفیری در کشور را محرز کرد. باید پرسیده شود که آیا شیعیان کافرند؟ آیا قتل شیعیان مباح است؟ اگر کسی که دارای افکار تکفیری است شناسایی شد باید هویت اش ثبت شود و دیپورت شود و به او گفته شود در صورت ورود مجدد با عواقب سختی مواجه خواهد بود. این دستگاه دروغ سنج یک لپ تاپ است با اندکی ضمائم که ارزان هم هست. به نظرم برای تحکیم امنیت باید از این ابزارها استفاده کرد.

سالگرد شهادت حاج قاسم

قدیری ابیانه با اشاره به وجود موانع قضائی و قانونی بر سر راه استفاده از دستگاه دروغ سنج گفت: وقتی با یکی از مسئولین در این مورد صحبت می کردم گفتند که برای استفاده از این دستگاه نیاز به حکم قضائی و رأی قاضی داریم! چرا دست دستگاه امنیتی ما باید موقع برخورد با اتباع غیرقانونی بسته باشد؟ باید دست دستگاه امنیتی مان را باز بگذاریم. گاه دستگاه قضایی و قوانین فشل هستند. چرا بدون حکم قاضی نمی توان یک افغانی را با دستگاه دروغ سنج مورد سؤال قرار داد؟ این طور دست دستگاه امنیتی را بستن خلاف امنیت و مصالح کشور است. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید بتوانند وقتی نسبت به افرادی مشکوک میشوند اعم از اتباع و ایرانی، آنها را مورد بازخواست قرار دهند. دستاوردهای این کار بیش از خطاهایی است که ممکن است رخ دهد. استفاده از سلاح توسط نیروهای امنیتی نیز محدود شده است. این کار، جرأت را از نیروهای امنیتی و انتظامی می گیرد و به خاطر همین شاهد بودیم که یکی از نیروهای پلیس به خاطر تردید در استفاده از سلاح در درگیری با یک مجرم قمه به دست به شهادت رسید. بنابراین، من معتقدم که باید در قوانین امنیتی و قضائی مان تجدیدنظر کنیم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (79 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه