سوالات متداول در مورد جراحی لیفت بازو

  جمعه، 24 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
سوالات متداول در مورد جراحی لیفت بازو
لیفت بازو که گاهی اوقات آن را براکیوپلاستی نیز می نامند، نوعی جراحی زیبایی است. با کاهش پوست اضافی، سفت و صاف شدن بافت و از بین بردن چربی اضافی، افتادگی زیر بغل را درمان می کند. این باعث می شود که بازوها زیباتر و مشخص تر به نظر برسند.

لیفت بازو که گاهی اوقات آن را براکیوپلاستی نیز می نامند، نوعی جراحی زیبایی است. با کاهش پوست اضافی، سفت و صاف شدن بافت و از بین بردن چربی اضافی، افتادگی زیر بغل را درمان می کند. این باعث می شود که بازوها زیباتر و مشخص تر به نظر برسند.

براکیوپلاستی یک روش تغییر شکل بدن است که شامل برداشتن پوست و چربی برای اصلاح، صاف و سفت شدن بازوها می باشد. جراحی لیفت بازو مخصوصاً برای مردان و زنانی که وزن زیادی از دست داده اند و پوستی اضافی دارند، بسیار مفید است. پوست اضافی بازو، پوشیدن لباس های مختلف یا ورزشی را برای فرد سخت می کند. علاوه بر این، پوست اضافی بازو می تواند باعث ایجاد جوش، بثورات پوستی، عفونت مکرر و چندین علائم دیگر شود.

با افزایش سن، پوست بالای بازوها افتاده و شل می شود. کاهش وزن زیاد همچنین می تواند باعث افتادگی قسمت تحتانی بازوها شود. در حالی که ورزش می تواند عضلات را تقویت و بهبود بخشد، اما نمی تواند پوست اضافی را که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده از بین ببرد. اگر قسمت پایین بازوها آویزان است، شاید به دنبال راهی برای جمع شدن پوست اضافه باشید. لیفت بازو می تواند شکل اندام را نیز بهبود بخشد.

قبل و بعد از جراحی لیفت بازو

صافی بیشتر پوست و خطوط کمتر آن از نتایج لیفت بازو می باشد که به طور واضحی فوراً بعد از عمل جراحی مشخص اند. توجه شود که نتایج اصلی به دلیل وجود کبودی و تورم به خوبی مشخص نیست و جای زخم در محل برش باقی می ماند.با اینکه انتظار می رود شما در اولین جراحی به نتایج مطلوب برسید اما دقت کنید که گاهی رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به انجام جراحی مجدد لیفت بازو دارد.نتایج جراحی لیفت بازو در صورتیکه وزن خود را در محدوده مناسب نگه دارید، طولانی مدت خواهد بود. اما به هر حال با افزایش سن دیده می شود که برخی بهبودی ها موقتی است. دقت کنید در خلال بهبودی به برش های جراحی خود فشار وارد نکرده و ساییده نشوند.رعایت دستورات پزشک در موفقیت جراحی شما اهمیت بالایی دارد. نگران نباشید، پزشک شما دستورات کامل مراقبتی را به شما خواهد داد.

سوالات متداول

چه مقدار پوست در حین عمل جراحی لیفت بازو برداشته می شود؟

مقدار پوست برداشته شده بستگی به میزان اضافی پوست بازوی بیمار دارد. به طور کلی یک بیضی بزرگ از پوست از زیر بغل تا آرنج برداشته می شود. چسباندن پوست شل و علامت گذاری پوست اضافی، عرض بیضی را تعیین می کند. برداشتن بیش از اندازه پوست اضافی می تواند فشار زیادی بر روی برش ایجاد کند و ممکن است منجر به جدا شدن لبه های پوستی شود. در بسیاری از موارد، مانند بسیاری از بیمارانی که کاهش وزن شدید داشته اند، آنقدر پوست شل وجود دارد که برش از آرنج تا ساعد و از زیر بغل در سمت پایین قفسه سینه امتداد دارد. این نوع جراحی به نام براکیوپلاستی “L” شناخته می شود.

زخم های ناشی از براکیوپلاستی کجا هستند؟

این عمل جراحی طوری طراحی شده است که تا حد امکان جای زخم را پنهان کند. وقتی بازوها در کنار بدن بیمار قرار دارند، جای زخم قابل رویت نیست. اما در صورت پوشیدن پیراهن آستین کوتاه و بالا بردن دست ها قابل مشاهده خواهند بود. از آنجا که بیشتر بیمارانی که عمل لیفت بازو انجام می دهند وزن زیادی را از دست داده اند و پوست زیادی برای خارج کردن وجود دارد، جای زخم استانداردی بر روی قسمت داخلی بازو بجا می ماند. این زخم فقط چند اینچ از آرنج به سمت و از سمت قدامی زیربغل به سمت قفسه سینه می رود.

آیا لیپوساکشن همزمان با براکیوپلاستی انجام می شود؟

با اینکه بسیاری از بیماران قبلاً بیشتر چربی اضافی خود را قبل از مراجعه برای مشاوره از دست داده اند، اما هنوز هم برخی از آن ها مقداری چربی اضافه دارند که در ابتدای عمل از طریق لیپوساکشن قابل برداشت است. عمل جراحی سینه با لیفت پستان یا جراحی تومور ممکن است همان زمان در برخی از افراد انجام شود.

آیا عمل جراحی براکلیوپلاستی درد دارد؟

در ابتدای عمل لیفت بازو، برش های كوچكی ایجاد می شود تا حجم قابل توجهی از بی حسی موضعی رقیق شده و اپی نفرین در آن نفوذ کند. بی حسی موضعی بعد از عمل، درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و اپی نفرین به طور چشمگیری باعث کاهش خون و کبودی می شود. اگرچه بعد از عمل قرص های مسکن تجویز می شود، اما درد بیشتر بیماران تنها در عرض چند روز از بین می رود و دیگر به این قرص ها احتیاجی نخواهند داشت.

آیا در لیفت بازو از درن استفاده می شود؟

معمولا از یک درن در هر بازو استفاده می کنند که اغلب طی 3-4 روز برداشته می شود. در موارد بزرگتر، گاهی اوقات دو درن قرار می گیرد. درن ها باعث کاهش خون و مایعات اضافی از زیر پوست می شوند تا تورم را کاهش داده و بهبود را تسریع کنند. آن ها همچنین به جلوگیری از تشکیل سرم کمک می کنند.

بعد از عمل جراحی براکیوپلاستی چه نوع پانسمانی استفاده می شود؟

از آنجا که همه بخیه ها برای جلوگیری از ایجاد جای بخیه به صورت مخفی زده می شوند، برش ها با باند استریل، یک گاز آغشته به آنتی بیوتیک (Xeroform)، بندهای استریل حجیم و باندهای ace پوشیده می شوند. پس از جدا شدن درن ها، بیماران باید چندین هفته از لباس های فشرده سازی استفاده کنند.

آیا پوست بازو بعد از عمل محکم می ماند؟

حتی اگر پوست در طول عمل محکم کشیده شود، باز هم به تدریج در طی روند بهبودی شل می شود. بعضی مواقع، این اتفاق به دلیل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست در طی افزایش و کاهش وزن است که بیشتر بیماران براکیوپلاستی آن را تجربه کرده اند.

چه کاری می توانم انجام دهم تا بتوانم جای زخم بعد از عمل جراحی را کاهش دهم؟

برای کاهش جای زخم، از بخیه های جذبی استفاده می کنیم. برش ها با باندهای استریل پوشانده می شوند. این باندها در جای خود چسبانده شده و می توانند روزها تا هفته ها بمانند. پزشکان توصیه می کنند که در حدود سه ماه این باندها را تعویض کنید. اگر به باند یا چسب واکنش نشان می دهید، ورق های سیلیکونی را برای شما توصیه می کنیم.

چگونه بدانم که به لیفت بازو نیاز دارم یا اینکه لیپوساکشن به تنهایی کافی است؟

پاسخ این سوال به میزان چربی موجود و کیفیت پوست بستگی دارد. افرادی که وزن قابل توجهی از دست داده اند معمولاً دارای علائم کششی و ضعف پوست هستند که به تنهایی به لیپوساکشن پاسخ ضعیفی می دهند. این بیماران به طور کلی نیاز به برداشته شدن پوست از طریق عمل جراحی لیفت بازو دارند. بیمارانی که از پوست خوبی برخوردار هستند، و هیچگونه ترک پوستی و پوست اضافه در بازوی خود ندارند، کاندیداهای بهتری برای لیپوساکشن هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان