لاغر کردن باسن با تغذیه و درمان خانگی 

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
لاغر کردن باسن با تغذیه و درمان خانگی 
باسن و ران یکی از قسمت هایی از بدن است که علاوه بر شکم، به سرعت دچار چاقی ميشود . از آن جایی که ورزش یکی از موثرترین شیوه های لاغري به شمار میرود ، جهت کوچک کردن باسن و ران هم میتوان از تمرین های ورزشی موثری بهره گرفت.

باسن و ران یکی از قسمت هایی از بدن است که علاوه بر شکم، به سرعت دچار چاقی ميشود . از آن جایی که ورزش یکی از موثرترین شیوه های لاغري به شمار میرود ، جهت کوچک کردن باسن و ران هم میتوان از تمرین های ورزشی موثری بهره گرفت.

یکی از موثرترین روشهای لاغری و رسيدن به اندام زیبا و سالم، ورزش کردن میباشد. بعضی از اشخاص دارای چربی بیشتری در قسمت پائین تنه خود ميباشند . با انجام بعضی از تمرینات ورزشی میتوان عضلات پائین تنه را سفت و لاغر نمود

لاغر کردن باسن و رانها در درجه نخست اولویت آنهایی قرار دارد که براي تناسب اندام می اندیشند. در مرتبه دوم اهمیت لاغري پهلو ها و شکم قرار دارد و این هنگامی است که در بعضی از عقاید زن خوب باید اندکی شکم هم داشته باشد. تمام این مسایل اموری سلیقه ای هستند و اصلاً قانون و مقررات خاصی ندارد. بدن انسان در طی روند چربی سوزی و آب کردن چربی ها آخرین چربی تولید شده را از بین می برد و رفته رفته با اولویت و ترتیب شکل پذیری چربی های زاید بدن به ترتیب معکوس چربی سوزی ميکند . یک فرد هنگامی که می بیند که شکمش قبل از ران و باسن چاق شده است وقتی می خواهد تا شکم را آب کند باید برنامه را اصولی شروع کند ولی عجله نکند در نخستین گام ران و باسن و بعد از پایان آن چربی های شکم از بین خواهد رفت. استفاده از چربی سوزهای گیاهی در تسریع این فرآیند میتواند تأثير گذار باشد.

لاغر کردن باسن با تغذیه و درمان خانگی

تغییرات رژیم غذایی

پیروی از یک رژیم غذایی سالم عاملی مهم در کاهش وزن و حفظ سلامت و تناسب بدن از جمله ران ها و باسن است. در اینجا به برخی موارد که باید در رژیم غذایی خود مد نظر قرار دهید اشاره می شود:

  • غذاهای کم کالری میل کنید. میزان کالری دریافتی خود را بین 1200 تا 1500 کالری محدود کنید. اگر مرد هستید کالری دریافتی روزانه شما باید بین 1500 تا 1800 کالری باشد.
  • از یک رژیم غذایی کم کربوهیدراته پیروی کنید زیرا کربوهیدرات ها باعث افزایش وزن می شوند.
  • از مصرف شکر زیاد با حذف مصرف نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا و آب میوه هایی که شکر زیاد دارند پرهیز کنید. برای شیرین کردن چای یا غذاهای دیگر از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل استفاده کنید.
  • روزانه چند فنجان چای سبز بنوشید زیرا آنتی اکسیدان دارد و باعث کاهش وزن شما می شود.

به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن مقادیر کافی در روز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کبد برای تبدیل چربی به انرژی و بالا بردن متابولیسم نیاز به آب دارد. به علاوه، نوشیدن آب عملکرد فیزیکی را در حالت بهینه حفظ کرده و به بدن برای دفع سموم کمک می کند.

  • 8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید. در واقع، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید. برای تغییر طعم آب می توانید به آن کمی آب لیمو یا عسل اضافه کنید.
  • همچنین غذاهایی که آب زیاد دارند مانند هندوانه، خیار و سبزیجات سبز مصرف کنید. به طور همزمان، از نوشیدن مقادیر زیاد قهوه که باعث کم آبی بدن می شود پرهیز کنید.

سرکه سیب بنوشید

سرکه سیب به تجزیه چربی های کمک کرده و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند. مواد معدنی موجود در سرکه سیب مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم به شستشوی سموم و جلوگیری از احتباس آب کمک می کند.

  • سرکه سیب خام و تصفیه نشده را با نسبت 3 به 1 با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. از این مخلوط برای ماساژ ران ها و باسن به مدت 10 دقیقه استفاده کنید. سپس بگذارید مواد به مدت 30 دقیقه روی بدن شما بماند و سپس آن را بشورید. این درمان خانگی را دو مرتبه در روز تکرار کنید.
  • یک گزینه دیگر این است که 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص تصفیه نشده را با یک لیوان آب همراه با کمی عسل مخلوط کنید. این مخلوط را هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه بنوشید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای کاهش چربی های اضافی موجود در بدن مانند چربی های انباشته شده در ران ها و باسن عالی است. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل مستقیماً توسط سلول های غشایی جذب شده و به جای این که به صورت چربی ذخیره شوند به انرژی تبدیل می شوند. به علاوه، روغن نارگیل متابولیسم را بهبود بخشیده و میل گرسنگی را کاهش می دهد.

  • ران ها و باسن را با روغن نارگیل گرم به مدت 10 دقیقه و دو مرتبه در روز ماساژ دهید.
  • همچنین از روغن نارگیل اضافی برای پخت و پز استفاده کنید.

دانه های قهوه

قهوه حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است که پوست را سفت و لطیف می کند. قهوه همچنین گردش جریان خون را بهبود داده و از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می کند. دانه های درشت قهوه اثر شکفت انگیزی در بهبود عضلات ران ها و باسن دارد.

  1. یک قاشق غذاخوری از تفاله قهوه پس از دم کشیدن بردارید.
  2. کمی عسل به آن اضافه کنید تا ضخیم و چسبناک شود
  3. قبل از حمام رفتن، این مخلوط را روی ران ها و باسن خود مالیده و صبر کنید تا خشک شود.
  4. سپس با دستان خیس، آن را مالش دهید و سپس با آب بشورید.
  5. این درمان را 2 تا 3 مرتبه در هفته تکرار کنید.

نمک دریایی

نمک دریایی به سفت شدن و بهبود رنگ پوست ران ها و باسن کمک می کند. فرد می تواند به جای نمک تصفیه شده از نمک دریایی استفاده کند. نمک دریایی حاوی مواد معدنی است که چربی اضافی بدن را کاهش داده و به بدن آبرسانی می کند.

به علاوه، فرد می تواند در منزل حمام نمک بگیرد.

  1. دو فنجان نمک دریایی در وان آب گرم ریخته و خوب مخلوط کنید.
  2. 6 تا 8 قطره اسانس روغن به آن اضافه کنید.
  3. بدن خود را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب گرم غوطه ور کنید
  4. از این حمام چند مرتبه در هفته لذت ببرید

برای کوچک کردن ران و باسن چی بخوریم؟

1- سیب:سیب نه تنها بیماری بلکه اضافه وزن را نیز از شما دور می کند. سیب یکی از بهترین میوه ها و خوردنی های طبیعی برای افزایش متابولیسم بدن و به طبع آن توانایی در سوخت و ساز بهتر است.

2- تخم مرغ: مصرف تخم مرغ برای کاهش وزن توصیه می شود. تخم مرغ را به صورت املت یا آب پز می توان استفاده کرد تا مدت طولانی تری احساس سیری ایجاد شود. یادتان نرود که در خوردن ان زیاده روی نکنید چرا که موجب چاقی می شود .

3- جو دوسر: در این خوردنی رژیمی و چربی سوز قدرت خاصی وجود دارد. یکی از بهترین خوراکی ها برای کاهش وزن تمام بدن است. فیبر بالایی که این ماده غذایی لاغر کننده دارد بدن را برای سوزاندن چربی های اضافی تقویت می کند.

4- عدس:خوردن عدس یکی از گزینه های غذایی برای داشتن شکمی صاف است. خوردن عدس با تنظیم میزان انسولین بدن از انباشته شدن قند و چربی و چاقی ناحیه اطراف شکم و کمر جلوگیری می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (573 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان