سوالات متداول در مورد لیپوماتیک شکم و پهلو

  جمعه، 06 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
سوالات متداول در مورد لیپوماتیک شکم و پهلو
عمل لیپوماتیک در واقع نوعی عمل لیپوساکشن است که درد و عوارض بسیار کمتری دارد . هدف از انجام عمل لیپوماتیک خارج کردن بافت های چربی اضافی زیر پوست و لاغر کردن اندام بدن است.  

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو یکی از پر طرف دار ترین عمل های زیبایی و پیکر تراشی است . بسیاری از افراد که با رژیم های غذایی توانسته اند لاغر بشوند ولی هنوز از شر چربی های شکم خلاص نشده اند می توانند از طریق عمل لیپوماتیک شکم و پهلو چربی های اضافی شکم را خارج کنند و همچنین با انجام عمل لیفت می توانند پوست اضافی را بر داشته و به بدنی ایده آل دست پیدا کنند.

سوالات متداول

آیا لیپوماتیک شکم و پهلو برای همه مناسب است؟

بیمارانی که مشکل فتق در محل درمان دارند، باید اول برای درمان فتق اقدام کنند. برخی بیماران (عموماً آقایان) چربی زیادی داخل شکم، پشت عضلات و نه جلوی عضله دارند. لیپوماتیک چندان برای از بین بردن این نوع چربی مناسب نیست، با این حال کاملاً بدون تاثیر نیست و بهبود محسوسی را به دست می دهد. همچنین اگر حجم زیادی از چربی آویزان باشد، بهتر است که جراحی لاغری شکم (ابدومینوپلاستی) انجام شود.

آیا پس از لیپوماتیک جای زخم روی بدن باقی می ماند یا حس شکم تغییر می کند؟

جراح برای دسترسی به چربی، چهار یا پنج حفره کوچک را به قطر 2 ـ 1 میلی متر ایجاد می کند، البته این سوراخ ها در حاشیه پایین شکم و داخل ناف ایجاد می شود و اصلاً دیده نمی شود. این عمل نیازی به بخیه ندارد و جای حفره ها نیز پس از چند هفته کاملاً محو می شود.

نوع گن مناسب پس از عمل چیست؟

پس از عمل باید به مدت 6 ـ 3 روز گن فشرده کننده ای از جنس لاکرا بپوشید.

عمل چقدر طول می کشد؟

اکثر عمل های لیپوماتیک شکم دو تا سه ساعت طول می کشد، اما در مجموع حدود 5 ساعت در کلینیک خواهید بود.

برای انجام عمل به چه مقدار زمان نیاز دارم؟

معمولاً باید یک یا دو روز یا اگر سر کار فعالیت بدنی دارید، مدت بیشتری مرخصی بگیرید. پس از دو تا سه هفته نیز می توانید فعالیت های معمول ورزشی خود را انجام دهید، باشگاه بروید و پیاده روی سریع را دوباره شروع کنید.

وضعیت فعالیت و استحمام پس از عمل چگونه است؟

پس از عمل محدودیتی برای فعالیت بدنی وجود ندارد. در واقع از بیماران خواسته می شود که از خوابیدن مداوم خودداری کنند و داخل خانه راه بروند یا عصر روز جراحی برای یک پیاده روی کوتاه از منزل خارج شوند. از بیمار خواسته می شود که از صبح فردای عمل روزی حداقل یک یا دو بار دوش بگیرد.

عوارض احتمالی بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو چیست؟

  • تورم و کبودی بعد از جراحی طبیعی است که در کوتاه مدت بهبودی حاصل می شود.
  • نفخ شکم به دلیل ورود کانولا به شکم که بعد از روز اول رفع می شود.

لیپوماتیک برای چه اندام هایی قابل استفاده است؟

  • غبغب
  • بازو
  • سینه (قفسه سینه به غیر از پستان)
  • شکم
  • پهلو
  • پشت کمر
  • ران – بغل ران
  • باسن
  • ناحیه تناسلی (ناحیه زیر شکم تا لابیا)

مزایای استفاده از لیپوماتیک چیست؟

براساس اطلاعاتی که توسط انستیتو لیپو لندن منتشر شده است، استفاده از روش لیپوماتیک برخلاف لیپوساکشن، از مزایای فوق العاده خوبی برخوردار است. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از لیپوماتیک می پردازیم:

  • لیپوماتیک روشی ایمن برای پیکرتراشی و فرم دهی به اندام است که با شکستن بافت چربی ها به صورت مکانیکی، ریسک آمبولی را نیز کاهش می دهد.
  • اگر کانول به بافت های غیر از چربی روبه رو شود، سیستم حفاظتی دستگاه اجازه ادامه کار را نمی دهد، در نتیجه، امنیت استفاده از این روش بسیار زیاد است.
  • کاهش درد نسبت به روش های دیگر، از مزایای لیپوماتیک است.
  • لیفت نسبی پوست یکی از مهم ترین ویژگی های لیپوماتیک است.
  • زمان عمل در لیپوماتیک بسیار کوتاه است و نتیجه لیپوماتیک به صورت آنی قابل مشاهده است.
  • کم هزینه بودن استفاده از این روش در مقایسه با روش های دیگر نیز، از مزایای لیپوماتیک است.
  • دوران نقاهت کوتاه به نسبت جراحی لیفت و ابدومینوپلاستی نیز، از مزایای لیپوماتیک است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲