چند نکته ی مهم در مورد لیپوماتیک شکم

  جمعه، 06 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند نکته ی مهم در مورد لیپوماتیک شکم
عمل لیپوماتیک در واقع نوعی عمل لیپوساکشن است که درد و عوارض بسیار کمتری دارد . هدف از انجام عمل لیپوماتیک خارج کردن بافت های چربی اضافی زیر پوست و لاغر کردن اندام بدن است

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو یکی از پر طرف دار ترین عمل های زیبایی و پیکر تراشی است . بسیاری از افراد که با رژیم های غذایی توانسته اند لاغر بشوند ولی هنوز از شر چربی های شکم خلاص نشده اند می توانند از طریق عمل لیپوماتیک شکم و پهلو چربی های اضافی شکم را خارج کنند و همچنین با انجام عمل لیفت می توانند پوست اضافی را بر داشته و به بدنی ایده آل دست پیدا کنند.

چه افرادی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟

برای درک عملکرد بهتر هر روش جراحی زیبایی، لازم است تا افراد کاندید انجام آن را بشناسید. افرادی که می توانند کاندید خوبی برای استفاده از معجزه لیپوماتیک باشند، شامل:

  • افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند.
  • افرادی که چاقی موضعی دارند.
  • افرادی که دچار ناهمواری چربی و سلولیت هستند.
  • افراد که بیماری خاصی ندارند.
  • افرادی که علاقه مند به تغییر فرم اندام شان هستند.
  • افرادی که به هر دلیلی امکان ورزش و رژیم برای کاهش چربی در ناحیه ای خاص ندارند.

چه افرادی نباید برای لیپوماتیک اقدام کنند؟

به همان میزان که اطلاع از افراد کاندید انجام لیپوماتیک اهمیت دارد، اطلاع از افرادی که نباید از این روش استفاده کنند نیز، حیاتی است. در واقع، شما با دانستن این نکات، می توانید به راحتی برای انجام یا عدم انجام لیپوماتیک تصمیم بگیرید و هیچ پشیمانی احتمالی بعد از جراحی را تجربه نکنید.

افرادی که به هر دلیل دارای اضافه وزن زیاد هستند، کاندید مناسبی برای استفاده از روش لیپوماتیک نیستند؛ چرا که خارج کردن حجم زیاد چربی از این طریق، اصلا توصیه نمی شود. افرادی که به دلیل دیابت، دچار مشکل در ترمیم زخم هستند و یا بیماری کم خونی دارند نیز، کاندید خوبی برای استفاده از لیپوماتیک نخواهند بود.

در صورتی که فرد بدون چربی، دارای سلولیت باشد، باز هم لیپوماتیک، درمانی برای این مشکل نخواهد بود. افرادی که دارای ترک های پوستی هستند نیز، نمی توانند از روش لیپوماتیک برای درمان این مشکل استفاده کنند.

افرادی که پوست شل دارند و کلاژن سازی در پوست آن ها به خوبی انجام نمی شود نیز، کاندید خوبی برای لیپوماتیک نیستند.

نکته: به گفته دکتر کت هیوز فوق تخصص جراحی زیبایی در کالیفرنیا آمریکا، در لیپوماتیک هیچ برشی در پوست انجام نمی شود و بدن باید به طور طبیعی با کلاژن سازی و به کمک گن طبی، لیفت طبیعی انجام دهد. بدیهی است که این فرآیند در افراد دارای پوست شل انجام نمی شود و لیپوماتیک ظاهر نامناسبی برای آن ها ایجاد خواهد کرد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک شکم

با توجه به اینکه لیپوماتیک به صورت سرپایی انجام می شود و می تواند به راحتی و در مدت زمان چند ساعت صورت گیرد، با این حال باید بعد از پیکر تراشی مراقبت هایی را انجام دهید تا نتیجه مورد نظر شما سریعتر حاصل شود.

برای این منظور می توانید مراقبت های زیر را بعد از لیپوماتیک انجام دهید تا بتوانید از عوارض احتمالی که ممکن است بعد از پیکر تراشی به آن دچار شوید جلوگیری کنید.

1. بعد از لیپوماتیک ممکن است در اثر سوراخ هایی که در بدن شما ایجاد شده دچار درد شوید . برای از بین بردن درد می توانید از مسکن های متفاوتی استفاده کنید که پزشک برای شما در نظر گرفته است.

2. ایجاد آمبولی چربی عارضه ایست که به ندرت بعد از پیکر تراشی ممکن است برای شما رخ دهد به همین دلیل در صورت مشاهده تورم و قرمزی که تا یک هفته بعد از لیپوماتیک از بین نرفته، پزشک خود را در جریان این عارضه قرار دهید.

3. آنتی بیوتیک ها می توانند در صورت بروز علائم عفونی بعد از لیپوماتیک آنها را از بین برند. به همین دلیل استفاده از این داروها باید تا چند روز اول بعد از لیپوماتیک انجام شود.

4. با استراحت و داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید تا حدود زیادی از بازگشت چربی ها بعد از لیپوماتیک خودداری کنید و تا مدت زیادی بدون هیچ گونه چربی در شکم، از زیبایی اندام خود لذت ببرید.

5. با استفاده از ورزش و تحرک مانع انباشته شدن چربی دوباره در اندام های شکم خود شوید. زیرا بعد از لیپوماتیک باید تعادل وزن خود را حفظ کنید و دچار افزایش وزن نشوید.

آیا نتایج لیپوماتیک شکم دائمی است؟

لیپوماتیک نیز مانند هر عمل زیبایی دیگر ممکن است در صورت رعایت نکردن توصیه ها و نکات بعد از عمل دارای نتایج ماندگاری نباشد. در واقع دائمی بودن لیپوماتیک تا حدود بسیار زیادی به روش زندگی و رژیم های غذایی شما بر می گردد و افرادی که پیکر تراشی برای آنها صورت می گیرد، باید قبل از انجام این عمل به وزن متعادلی رسیده باشند.به همین دلیل لیپوماتیک نمی تواند برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند و تغییرات وزنی آنها متغیر است انجام شود. بعد از لیپوماتیک نیز باید این تعادل وزن حفظ شود تا نتیجه دائمی باشد. افرادی که در رژیم های غذایی خود انواع فست فود ها و چربی های اضافی را می گنجانند و از ورزش و تحرک های لازم بدنی در زندگی و برنامه روزانه خود استفاده نمی کنند دچار اضافه وزن می شوند. از آنجایی که بافت های چربی شکم از طریق پیکر تراشی خارج شده و آن قسمت از شکم دارای فضای خالی است می تواند چربی های جدیدی که وارد بدن می شود را با سرعت بیشتری جذب کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (21 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (15 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (12 نظر)
تیتر امروز   
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 2 تیر 1403 + فیلم