سوالات رایج درباره ریباندینگ مو چیست؟

  سه شنبه، 03 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
سوالات رایج درباره ریباندینگ مو چیست؟
شاید شما هم با سوالاتی در مورد ریباندینگ مو مواجه شده باشید. در ادامه تصمیم گرفته ایم به رایج ترین سوالات در مورد این روش درمان مو بپردازیم.

ریباندینگ مو یکی از روشهای صاف کردن مو است که مو های فر و مجعد را را با ماندگاری بسیار ، صاف می کند .این تکنیک ژاپنی به صافی دائمی مو نیز معروف است. امروزه روش های بسیاری برای صاف کردن و رفع وز ، زبری و خشکی مو وجود دارد که تکنیک ریباندینگ مو یکی از آنها می باشد.در میان انواع روش های صاف کردن مو کراتینه و ریباندینگ مو ، در میان خانم ها رواج بیشتری دارد . ریباندینگ مو روش جدیدتری نسبت به کراتینه است که علاوه بر حالت نرم و درخشانی که در موهای فر و مجعد ایجاد می کند ، نگهداری موها را ساده تر می کند و در زمان افراد صرفه جویی می نماید.

مراقبت های لازم پس از ریباندینگ

  • تا ۳ روز بعد از ریباندینگ، موها را خیس نکنید. بله این به معنی داشتن موهایی چرب و استخر نرفتن است. مواد شیمیایی باید تثبیت شوند و به داخل موها و ریشه مو نفوذ کنند.
  • موهایتان را گره نزنید، زیرا پس از فرم گرفتن دیگر لخت نمیشوند و پیوندها دچار آسیب می شوند.
  • وقتی می خوابید مطمئن شوید که موهایتان صاف هستند تا موهایتان نشکند.
  • بعد از سه روز، می توانید موها را با شامپو و نرم کننده و ماسک مو بشویید. اجازه دهید ماسک مو روی پوست سر به مدت بیشتری روی سر بماند.
  • از هیچ وسیله ی گرمازایی استفاده نکنید.
  • موها را به مدت شش ماه رنگ نکنید، هیچ گونه رنگ و هایلایت نباید به موها برسد زیرا این کار باعث آسیب شدید به موها می شود.
  • موها پس از ریباندینگ دچار خشکی شدید می شود و همین امر باعث می شود موخوره در مو پدید آید. با استفاده از روش های جلوگیری از موخوره، از موهای خود محافظت کنید.
  • از آب سرد برای شستن موها استفاده کنید. آب داغ رطوبت و چربی موها را کاملا از بین می برد.
  • موهایتان را از عوامل شدید محیطی مثل باد، بارون، طوفان و آفتاب دور کنید. موها پس از ریباندینگ به شدت آسیب پذیر هستند.
  • از سرم مو به طور منظم استفاده کنید.
  • از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید که شامل سبزیجات و میوه ها باشد و باعث رسیدن مواد مغذی به موها شود.

” ریباندینگ ” یکی از روش های متداول صافی مطلق مو در تمام دنیاست و بسیاری از سوپراستارها از این روش استفاده می کنند.

سوالات رایج درباره ریباندینگ مو

شاید شما هم با سوالاتی در مورد ریباندینگ مو مواجه شده باشید. در ادامه تصمیم گرفته ایم به رایج ترین سوالات در مورد این روش درمان مو بپردازیم.

سن مناسب برای انجام ریباندینگ مو چقدر است؟

ریباندنیگ برای دختران زیر یازده سال توصیه نمی شود؛ چرا که موهای کودک هنوز به طور کامل شکل نگرفته است. از آن جایی که روش ریباندینگ ممکن است به مو آسیب وارد کند، بهتر است آن را از سنین 18 سال به بعد مورد استفاده قرار دهید.

مراقبت های بعد از ریباندینگ مو به چه صورت است؟

ریباندینگ یک فرآیند شیمیایی است و اجزای آن به عمق مو نفوذ کرده و پیوندهای دی سولفیدها را می شکنند. به همین دلیل، توانایی فر شدن موها از بین می رود. به همین دلیل مو نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد. استفاده از روغن آرگان بهترین گزینه است. می توان از سایر روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و ... نیز استفاده کرد. محافظت از موها در مقابل اشعه ماوراء بنفش نیز بسیار توصیه می شود. روغن را روی موهای مرطوب اعمال کرده و یک ساعت صبر کنید تا خوب جذب کوتیکول شود. سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید

آیا امکان رنگ کردن موها قبل از ریباندینگ وجود دارد؟

بهتر است حداقل دو یا سه هفته قبل از ریباندینگ، موهایتان را رنگ کنید. در غیر این صورت اگر موهایتان را در فاصله کمی از ریباندیگ رنگ کنید، ممکن است آسیب های جدی را به دنبال داشته باشد. به طور کلی، موهای سالم و رنگ نشده نسبت به ریباندینگ بهتر جواب می دهد.

آیا ریباندینگ باعث موخوره و خشکی مو می شود؟

به طور یقین می توان گفت که اگر به درستی انجام نشود ، موها دچار خشکی و موخوره خواهند شد . در طول انجام ریباندینگ اگر لایه های مو توسط اتو های مناسب اتو کشی نشوند و یا روش مناسبی برای اتوکشی استفاده نشود ، آسیب زیادی به موها وارد می کند ، زیرا ریباندیگ یکی از روشهای پر شرر و پر خطری است .اما با انجام درست و صحیح ، نتیجه کار بسیار عالی خواهد شد. مثلا در هنگام اتوکشی ، زاویه مو در دست مهم است .اتوکشی زیاد نیز موجب موخوره در انتهای ساقه مو می شود.

آیا ریباندینگ به مو آسیب می زند؟

اگر روش ریباندینگ به طور اصولی و درست انجام نشود ، موها را از بین می برد ، حتی اگر از مواد با کیفیتی استفاده شود . در این شرایط موها وز شده و کنده می شوند . تفاوت این نوع آسیب با ضرری که دکلره بر موها دارد در این است که موه نمی سوزد اما از وسط قطع می شود.دو نوع ریباندینگ در دنیا وجود دارد . در بسیاری از نقاط دنیا نوعی ریباندینگ انجام می دهند که فقط موهای فر را صاف می کند . در نوع دیگر پس از صاف شدن ، موها حالت ابریشمی پیدا می کند که انجام آن نیاز به تکنیک های بسیار دقیقی دارد.

آیا انجام ریباندینگ در بارداری برای مادر و جنین ضرری ندارد ؟

تا کنون شواهد کافی وجود نداشته است که نشان دهد ، صاف کردن مو با روش ریباندینگ برای مادران باردار و جنین مجاز باشد . اغلب خانمهای باردار از صاف کردن موها با استفاده از مواد شیمیایی تا 3 ماهه دوم خودداریمی نمایند.همچنین به سفارش بسیاری از کارشناسان ، در دوران بارداری نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد ، چرا که موجب تحریک پوست و آسیب به مو می شود . علاوه بر این ، بوع ناشی از مواد شیمیاییموجب سرگیجه و حالت تهوع می شود.

آیا در دوران شیردهی می توان موها را رنگ ، فر یا صاف کرد ؟

تحقیقات اخیر نشان می دهد که رنگ های نیمه دائمی یا دائم برای در تمام دوران بارداری و دوران شیردهی ایمن هستند. بنابراین خانمها هم در دوران بارداری و هم شیردهی می توانند از این مواد شیمیایی استفاده نمایند.بدن خانمهای شیرده ، مواد شیمیایی را کمتر به خود جذب می کنند و این مواد وارد جریان خون آنها نخواهد شد و. به همین دلیل تهدیدی بر کاهش میزان شیر یا سلامت کودک شیرخوار نخواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان