سود سهام عدالت ۹۸ بالاخره پرداخت شد

  پنجشنبه، 04 آذر 1400 ID  کد خبر 179964
سود سهام عدالت ۹۸ بالاخره پرداخت شد
ساعد نیوز: سازمان بورس اعلام کرد: ۹۴ درصد سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ شرکتهای سرمایه‌پذیر نقدی به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شد و ۴ درصد هم سهام داده شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فارس، حسن شجاعی رییس کمیسیون اصل نود مجلس روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری در توییتی نوشت، این کمیسیون پیگیر عدم واریز ۱۰ درصد از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ است.

۱۰ درصد از سود سهام عدالت ۵۰ میلیون سهامدار از سال ۹۸ پرداخت نشده و با گذشت ۸ ماه هنوز از سود سهام سال ۹۹ هم خبری نیست. سهامداران منتظر ورود کمیسیون اصل نود به این موضوع در آینده نزدیک باشند.

خبرنگار فارس در این زمینه پرسش هایی به سازمان بورس ارسال کرد که امروز پاسخ آن از سوی سازمان برای انتشار واصل شد.

*جزییات اشتباه بزرگ چند ماه اخیر پیرامون میزان سود نقدی پرداخت شده به سهامداران عدالت

اینکه گفته می شود ۱۰ درصد از سود سهام عدالت باقی مانده و به حساب مردم واریز نشده، صحت ندارد. در واقع مبلغ باقیمانده بسیار کمتر از ۱۰ درصد است و حدودا ۹۴ درصد از سود به صورت نقدی به مردم پرداخت شده است. همچنین مابقی سود به این صورت است که حدود ۴ درصد از آن به سبب افزایش سرمایه شرکت گل گهر سیرجان به تعداد سهام مردم افزوده شده و تعداد سهام مردم افزایش پیدا کرده است و حدود ۲ درصد به علت پرداخت نکردن سود از سوی شرکت مخابرات است. بنابراین طی دو مرحله در مرحله اول ۵۰ درصد سود به مردم پرداخت شده است و حدود ۴۴ درصد دیگر هم در مرحله دوم به مردم پرداخت شد. ۴ درصد به صورت افزایش تعداد سهام و حدود ۲ درصد هم همچنان پرداخت نشده است.

سازمان از طریق مراجع حقوقی در راستای اخذ سود از شرکت مخابرات اقدام کرده است ، زیرا براساس قانون شرکت مخابرات مکلف بوده است که مبالغ را به حساب سهامداران واریز کند که تاکنون این شرکت از واریز این وجوه سرپیچی کرده است. اگر شرکت مخابرات نیز سود را به حساب سپرده گذاری واریز کند، آن مبلغ ۲ درصد باقی مانده هم به مردم پرداخت خواهد شد.

در واقع این که بیان شده که تاکنون ۹۰ درصد سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، بدین معنا بوده است که ۹۰ درصد از مبالغ سود شرکت هایی که سهامشان در پرتفوی سهامداران است، مبلغ مورد نظر را به حساب سپرده گذاری پرداخت کردند، ولی سپرده گذاری حدودا ۹۴ درصد از سود نقدی افراد را پرداخت کرده است.


6 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

من می خواستم بدانم الان کسی هست سهام عدالت بخره
بازدیدکننده
3 سال پیش

در پاسخ به: دروغ بزرگ
چرابرای ماسودی نریختن
Rezvan
3 سال پیش

برای من واریز نشده
بازدیدکننده
3 سال پیش

از من که کلا ۱۵۰ هزار تومن هم نشد....
لیلا
3 سال پیش

سود سهام عدالت چقدره
بازدیدکننده
3 سال پیش

دروغ بزرگ
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (543 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (513 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (301 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (212 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...