طرز درست کردن سوپ هویج اصیل و خوشمزه

  یکشنبه، 29 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز درست کردن سوپ هویج اصیل و خوشمزه
“سوپ هویج” و سیب زمینی پیش غذایی خوشمزه، سبک و مقوی که به راحتی آماده می شود.

سوپ هویج یکی از سوپ های خوشمزه ایست که پیشنهاد می شود حتما تهیه کنید. این سوپ با داشتن هویج ، شیر و سیب زمینی یک غذای بسیار مقوی می باشد که حتی می تواند جاگیزین غذای اصلی نیز شود.هویج به دلیل خواص زیادی که دارد در غذاهای بسیار زیاد همچون خورش، خوراک و انواع سوپ ها کاربرد دارد.همچنین می توان این میوه را به صورت خام ، رنده و خرده کرده نیز مورد استفاده قرار داد. نام دیگر هویج زردک است .هویج معمولا به رنگ نارنجی یا سفید و زرد موجود است.که امروزه رنگ زرد آن خیلی کم یافت می شود و رنگ نارنجی در اغلب کشورهای دنیا وجود دارد. آنچه که تاریخ نشان می دهد تاریخچه این گیاه از ابتدا در آسیای مرکزی می باشد.نیاکان وحشی هویج احتمالاً از ایران بزرگ (مناطقی که الان ایران و افغانستان هستند) منشأ گرفته است که همچنان مرکز تنوع هویج وحشی است. اولین بار هویج نه به خاطر ریشه اش بلکه به خاطر برگ های معطر و دانه هایش کاشته شد.هویج مملو از بیوتین، مولیبدن، فیبر غذایی، پتاسیم، ویتامین کا، ویتامین های ب۱، ب۶، ب۲، و ای، منگنز، نیاسین، پانتوتنیک اسید، فولات، فسفر، و مس است.این مواد به درمان و پیشگیری از بیماری هایی نظیر سرطان و دیابت کمک می کنند و بینایی، پوست، مو و ناخن را تقویت می کنند. نوشیدن روزانه ی آب هویج عادتی است که هر کسی باید در خود نهادینه کند، چرا که هم سالم است و هم خوشمزه.باورتان نمی شود، اما مصرف منظم یک لیوان آب هویج به صورت روزانه، واقعا می تواند ایمنی تان را بالا ببرد. هم چنین قلب تان را سالم نگه می دارد.هویج یک منبع غنی ویتامین آ و بتاکاروتن است که آن را در دفع میکروب ها موثر می سازد. فراوانی ویتامین آ در آب هویج می تواند از شروع بیماری ها و سکته های قلبی جلوگیری کند. ویتامین آ با حفظ سلامت پوشش اندام های داخلی از آلوده شدن آن ها با ارگانیسم های بیماری زا جلوگیری می کند.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم سوپ هویج

  • هویج متوسط ۲ عدد
  • آب مرغ ۳ تا ۴ پیمانه
  • نان تست به اندازه کافی
  • سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
  • روغن زیتون به اندازه کافی
  • زردک ( هویج ایرانی ) ۲ عدد
  • جعفری ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ هویج

ابتدا فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا گرم شود. سپس سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد میکنیم و بعد زردک و هویج را با پوست کن پوست میگیریم و میشوییم و به شکل مکعبی روی تخته خرد می کنیم. تمام سبزیجاتی را که خرد کردیم را کف سینی فر پهن می کنیم به صورت یک لایه نه روی هم،و نمک،فلفل،و کمی روغن زیتون روی آن ها می پاشیم و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه سینی سبزیجات را داخل فر قرار می دهیم تا نرم شوند. در این ۳۰ دقیقه می توانیم یک یا دو بار سینی سبزیجات را بیرون بکشیم وآ ن ها را زیر و رو کنیم. سبزیجات گریل شده را در میکسر میریزیم و ۱ پیمانه آب مرغ را به آن اضافه می کنیم و میکس میکنیم. پوره بدست آمده را داخل قابلمه ای می ریزیم و جعفری خرد شده را با ۳ پیمانه آب مرغ به آن می افزاییم تا رقیق شود و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سوپ کمی بجوشد و قوام بگیرد و به غلظتی که تمایل دارید برسد .سپس می چشیم اگر به طعم دهنده بیشتری نیاز داشت نمک و یا فلفل به آن اضافه می کنیم. در آخر در تابه ای کمی روغن زیتون می ریزیم و نمک و فلفل می پاشیم و نان تست های مکعبی خرد شده را در روغن و ادویه ها تفت می دهیم تا طلایی شوند.سوپ را در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم و با نان تست های طلایی تزئین میکنیم.نوش جان

فوت و فن های طرز تهیه سوپ هویج

  • اگر احساس می کنید غلظت سوپ زیاد است سعی کنید در همان مراحل اولیه آب بیشتری اضافه کنید تا سوپ بی مزه نشود.
  • اگر آب مرغ در دسترس ندارید، از عصاره سبزیجات یا مرغ همراه آب استفاده کنید.
  • این سوپ هویج خوشمزه را می توانید در کنار نان سیر میل کنید.

خواص داروئی:

  • طبع هویج گرم و تر است.
  • خوردن هویج مقاومت بدن را در مقابل بیماریهای عفونی بالا می برد.
  • مصرف هویج در برطرف کردن بیماریهای آب آوردن انساج بدن ، عدم دفع ادرار ، تحریک مجاری هضم و تنفسی ، سرفه های مقاوم ، آسم ، اخلاط خونی و دفع کرم اثر معجزه آسائی درد.
  • سوپ هویج برای کودکان شیر خوار که معده حساس دارند : ابتدا ۲۰۰ گرم هویج رنده شده را در دیگ بریزید و روی آن یک لیتر آب اضافه کنید و بجوشانید تا کاملا هویج ها له شود . سپس آنرا صاف کرده و به نسبت مساوی باشیر مخلوط کرده و در شیشه شیر بچه ریخته و به او بدهید.
  • اگر بخواهید لاغر شوید همه روزه با غذا هویج خام بخورید.
  • اگر می خواهید چاق شوید بعنوان صبحانه باید آب هویج بخورید.
  • هویج و ییاز را با هم بجوشانید و به آن آب لیمو اضافه کنید داروی موثری برای درمان بیماریهای عصبی ، امراض کلیوی و همچنین جوان کننده پوست می باشد.
  • خوردن هویج برای بیماریهای بواسیر موثر است.
  • برای خارج کردن سنگ کیسه صفرا هویج اثر معجزه آسا درد.
  • برای تقویت قوای جنسی و تحریک کبد و روده ها هویج داروی موثری است.
  • در فرانسه بیمارستان معروفی وجود دارد که برای درمان بیماریهای کبدی فقط از سوپ هویج استفاده می کنند و دستور تهیه این سوپ بشرح زیر است.
  • حدود ۷۵۰گرم هویج را رنده کنید و آنرا در ظرفی که مقدری آب نمک درد بریزید سپس به ان یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قشلق سوپخوری کره اضافه کنید آنرا بجوش آورده و با آتش ملایم بپزید تا آب بخارشود و هر روز یک بشقاب از آن را میل کنید.
  • هویج اعمال روده ها را منظم می کند و کمبود الیاف غذاهای گوشتی را جبران می کند بنابراین آنهایی که گوشت زیاد مصرف می کنند حتما باید هویج بخورند تا مشکل یبوست نداشته باشند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان