ساعدنیوز
ساعدنیوز

سرقت سریالی مسلحانه به سبک کلیپ های اینستاگرامی/ سارقی که از خانم ها دزدی نمیکند!

  سه شنبه، 28 آذر 1402 ID  کد خبر 367425
سرقت سریالی مسلحانه به سبک کلیپ های اینستاگرامی/ سارقی که از خانم ها دزدی نمیکند!
ساعدنیوز: ماموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت یم مرد سارق را به تازگی دستگیر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، سارق مسلح در گفت‌وگو با ما از جزئیات سرقت‌هایش می‌گوید و اینکه چطور تبدیل به یک دزد سریالی شد.

خودت را معرفی کن؟

من بهنام هستم و به تازگی وارد 38 سالگی شده‌ام.

پرونده ات نشان می دهد، این نخستین بار است که دستگیر می‌شوی و سابقه ای نداری؟

درست است. من تا به حال در زندگیم مرتکب کوچکترین خلافی نشده‌ام. یعنی حالا که فکر می‌کنم حتی در رانندگی هم خلاف نکردم.

پس چه شد که پایت در دنیای تبهکاران باز شد؟

حماقت کردم. اول به خاطر بی‌پولی. دوم به خاطر هیجان و سوم به خاطر فیلم‌هایی که در اینستاگرام و یوتیوب می دیدم. اعتیادم به شبکه های اجتماعی و دیدن شبانه روزی این فیلم ها موجب شد که پایم به این ماجرا باز شود.

یعنی با دیدن فیلم‌ها تصمیم گرفتی تبدیل به سارق مسلح شوی؟

شاید برایتان خنده دار باشد اما دقیقا دیدن این فیلم ها مرا وسوسه کرد. صبح تا شب گوشی به دست می‌نشستم پای کلیپ‌های دزدی و سرقت مسلحانه. وقتی می‌دیدم مردم با دیدن اسلحه یا چاقوی دزدان وحشت می کنند و از ترس جانشان تسلیم می شوند، وسوسه افتاد به جانم که با این شیوه و شگرد سرقت کنم.

یعنی می‌خواهی بگویی هیجان سرقت را دوست داشتی؟

همه‌اش این نبود. دلیل اولم مشکلات مالی بود. من حتی نمی‌توانستم خرج مدرسه فرزندم را بدهم. تنها فرزندم در مدرسه غیرانتفاعی درس می خواند و باید هزینه آن را می دادم. علاوه بر این زندگی خیلی خرج داشت که از پس آن برنمی آمدم. تجربه هیجان در رتبه بعدی بود.

مگر کار نمی کردی؟

کار که قبلا یک جورهایی دلال بودم. خرید و فروش کالا می کردم. یعنی از این دست می گرفتم و از دست دیگر می فروختم. در این بین سود می کردم اما خب باز دخل و خرجم جور نبود. البته این اواخر با موتور هم کار می کردم و پیک موتوری بودم. اما با این گرانی‌ها که مشکلات مالی حل نمی شود.

ابزار آلات یک دزد

سرقت‌هایت را از چه زمانی شروع کردی؟

از یک ماه پیش. صبح زود از خانه می زدم بیرون. من خیلی سحرخیزم و صبح زود بیدار می‌شوم. بعد می‌رفتم خیابان‌های مرکز پایتخت. صورتم را می‌پوشاندم و در خیابان یا کوچه‌های خلوت به دنبال طعمه می گشتم. به محض شناسایی طعمه به سمتش می رفتم و اسلحه را می گذاشتم روی شقیقه اش. طرف که اسلحه را می دید وحشت می کرد و گوشی موبایلش را دودستی تقدیم من می کرد. بعد از سرقت هم سوار موتور می شدم و فرار می کردم.

چرا این همه خشونت به خرج می‌دادی؟ زورگیری آن هم با اسلحه به نظرت عجیب نیست؟

چون وحشت طعمه‌ها از اسلحه بیشتر است. کسی نمی‌تواند در برابرش مقاومت کند. به راحتی می توانی طرف را بترسانی و هرچه می خواهی به دست آوری.

اسلحه را چطور تهیه کردی؟

خودم رفتم شهرستان و از فردی خریدم. راستش را بخواهید من عاشق اسلحه هستم. در دوران کودکی، با کاغذ و روزنامه برای خودم اسلحه درست می کردم. به نظرم اسلحه به آدم قدرت می دهد و همه از تو حساب می بردند.

از اسلحه فقط در سرقت‌هایت استفاده می کردی؟

نه. وقتی به شهرستان می رفتم با خودم می بردم. گاهی با بچه های روستا می رفتیم بیابان آهو شکار کنیم. البته هیچ وقت هم به دردم نخورد چون نتوانستم با آن آهویی شکار کنم.

شده بود که هنگام سرقت مجبور شوی تیراندازی کنی؟

گاهی اگر مالباخته مقاومت می‌کرد یا مثلا شاهدان تصمیم می گرفتند تعقیبم کنند برای ترساندنشان تیرهوایی شلیک می کردم.

می‌دانی یکی از طعمه‌هایت دوبلوری معروف بوده؟

من که نمی‌دانستم دوبلور است. اتفاقی شناسایی‌اش کردم. هنگام سرقت خیلی التماسم کرد که گوشی اش را نبرم. ظاهرا دوبلور کارتن و فیلم های تلویزیونی بود. می گفت تمام اطلاعات کاری اش در گوشی است اما من در آن لحظه فقط فکر سرقت بودم و دیگر به این چیزها توجهی نمی‌کردم. برایم مهم نبود که محتویات گوشی طرف چه چیزی است.

در صحبت هایت گفتی سحرخیزی و صبح ها می‌رفتی سرقت. چرا صبح؟

چون خیلی‌ها در آن ساعت از صبح هنوز منگ خواب هستند. هنوز هوشیاری کامل ندارند و چون سرحال نیستند به راحتی آب خوردن و ظرف چند ثانیه می‌توانی خفت گیری را انجام بدهی و فرار کنی. البته من یک روز در میان سرقت می‌کردم.

چرا یک روز درمیان؟

دلیل خاصی ندارد. می خواستم شگرد خاص داشته باشم!

از زنان هم سرقت می کردی؟

نه فقط مردان.

چرا از زنان سرقت نمی کردی؟

دو دلیل داشت؛ ‌نخست اینکه من خودم زن و بچه، ‌ مادر و خواهر دارم. نمی توانم تصور کنم که کسی بخواهد از آنها سرقت کند. حس بدی بهم دست می دهد. دلیل بعدی ام این بود که فکر می‌کردم اگر زنی باردار باشد و وحشت موجب سقط جنینش شود من تا آخر عمرم خودم را نمی‌بخشم. چطور جوابگوی وجدانم باشد. به همین دو دلیل بود که فقط از مردان سرقت می کردم.

چند مورد سرقت انجام دادی؟

در کمتر از یک ماه از حداقل 12نفر سرقت کردم. بر خلاف بقیه زورگیرها، من در روز فقط یک سرقت انجام می‌دادم.

اگر دستگیر نمی شدی بازهم به سرقت هایت ادامه می دادی؟

این سرقت ها را فقط تا زمانی ادامه می دادم که کمی پولدار شوم و بتوانم مشکلات زندگی ام را حل کنم.

اصلا چه شد که وضع مالی ات بد شد؟

با همسرم دچار مشکل شدم و او بیشتر پول هایم را از من گرفت. البته من آدم زیاده خواهی هستم و دلم می خواهد همیشه بهترین ها را داشته باشم.

این آقایی که کنارت ایستاده همدستت است؟

مالخر است.

سرقت ها را به تنهایی انجام می‌دادی؟

بله همه سرقت ها را تنهایی انجام دادم و همدستی نداشتم. این آقایی که کنارم ایستاده مالخر است و گوشی های سرقتی را از من می خرید.

چرا سرقت گوشی را انتخاب کردی و سراغ سرقت دیگری نرفتی؟

یک روز که در خیابان بودم و فکر می کردم که چطور ایده خفت گیری مسلحانه را پیاده کنم، ‌چشمم افتاد به یک گوشی موبایل. درست کنار خیابان افتاده بود. انگار صاحبش از ماشین پیاده شده و متوجه نشده بود گوشی اش افتاده است. آن را برداشتم و رفتم یکی از خیابان های جنوب تهران. در آنجا با همین مالخر(اشاره به متهمی که کنارش ایستاده می کند) آشنا شدم و گوشی را به او فروختم. با هم رفیق شدیم و گفت اگر باز هم گوشی داشتم از من می‌خرد. پولش زیر زبانم مزه کرد و همین شد که تصمیم به سرقت گوشی گرفتم.

گوشی ها را به چه قیمتی می‌فروختی؟

بستگی به مدلش داشت. اما هیچ گوشی‌ای را کمتر از 2میلیون تومان! نفروختم. البته من گوشی مدل بالا سرقت نمی کنم. مثلا اصلا سمت آیفون نمی روم.

چرا؟

خب صاحبش گناه دارد. با هزار بدبختی گوشی مدل بالا خریده بعد من آن را بدزدم؟ طرف سکته می کند و خونش می افتد گردن من. تو که دم از وجدان می زنی، چطور حاضر می‌شدی اسلحه را روی شقیقه طعمه‌هایت بگذاری و آنها را تا مرز سکته ببری؟ فکر نمی‌کردی اگر گلوله‌ای شلیک می‌کردی، جان فردی بی‌گناه را می‌گیری؟

متهم بغض می‌کند و پاسخ می‌دهد: بنویسید اشتباه کردم و خیلی پشیمانم. خیلی...


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (273 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (115 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (52 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (34 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (26 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (21 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (17 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عذرخواهی یکتا ناصر از منوچهر هادی +جزئیات تغییر چهره و استایل سلمان سریال جیران در سالهای اخیر/ مهدی پاکدل در 44 سالگی واقعا شیک و جذاب است+عکس (عکس) استقبال گرم از محمود احمدی نژاد در دانشگاه لودوویکای / استایل رسمی و به روز رئیس جمهور اسبق در مجارستان خلاقیت زیبا و فانتزی یک مادر ایرانی با پختن نان خرسی شکل در خانه/ آشپزباشی فقط خودتی خانوم هنرمند+عکس (عکس) آزاده مهدیزاده، نامزد ساسان در سریال فاصله ها در کنار نقی معمولی پایتخت در فوتوکال فیلم قسم به کارگردانی محسن تنابنده / چقدر چهره شون عوض شده ... فال انبیاء روزانه جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) عاشقانه های مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها با تنها پناه این روزهای زندگیش / عشقتون پایدار ... غوغای صدای بهشتی و جادویی یک کارگر ایرانی با آهنگ شجریان/ همه رو مات و مبهوت گذاشت+ویدیو بهترین روش شستن اصولی میوه نوبرانه بهاری و پرطرفدار/ ماندگاری بالای سموم روی توت فرنگی تبریک متفاوت و منحصر به فرد کمند امیرسلیمانی برای عروسی برادرش/ عروس چقدر قشنگه+عکس (عکس) ژست های عکاسی عجیب ویدا جوان، بازیگر نقش هدیه در سریال پژمان در یک پمپ بنزین متروکه! / حالا چرا پمپ بنزین؟! تصاویر تکان‌دهنده از تیراندازی مرگبار در عروسی؛ جشن به عزا تبدیل شد+ویدیو نوشته جالب یخچال خانه میثم مطیعی در اطاعت از امر مقام معظم رهبری+عکس روایت بامزه محمد اصغری، کارشناس هواشناسیِ خوش تیپ تلویزیون از ماجرای خواستگاری عاشقانه و متفاوت از همسرش+ویدیو/ شوخی شوخی جدی شده نگاهی به خونه زندگی عمارت گونه و لاکچری علیرام نورایی+ویدیو/ خونه نگو کاخ بگو دوقلوهای به هم چسبیده ای که شبیه عنکبوت هستند!+ویدئو/فقط نحوه دوش گرفتنشون رو ببین! همه ثروتمندان ایران را یک‌جا می‌خرم! /مردی با انگشتر 200 میلیارد تومانی!+عکس فال روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 استوری عاشقانه شهره سلطانی برای همسرش+عکس خلاقیت خنده دار یک کشاورز برای مراقبت از محصولات مزرعه اش حماسه آفرید+ ویدئو فال شمع روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 21 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403+فیلم پدرانه های عاشقانه رامبد جوان برای دختر زیبایش نوردخت کوچولو/ شباهت بی حد و اندازه پرنسس ناز آقای بازیگر به مادرش+عکس خلاقیت فرازمینی و خنده دار پدر ایرانی در ثبت عکس آتلیه ای فرزندش با فرش 3 بعدی+عکس/ مرد حسابی با این ایده آتلیه های شهر رو بیکار کردی😂 سردار آزمون و شجاع خلیل زاده اتوبوس تیم ملی را به هم ریختند+ فیلم/ تو تازه عروس منی !! سرکارگذاشتن تاریخی حامد سلطانی و لیلا اوتادی توسط نعیمه نظام دوست روی آنتن زنده/ چقدر خانم بازیگر باحال و خوش خنده‌اس+ویدیو لوپوس چیست؟ خلاقیت منحصربفرد یک راننده برای رهایی از گیر افتادن در برف بدون زنجیر چرخ حماسه آفرید+ ویدئو/مرد حسابی چه مغزی داری تولید آب مقطر در ایران – شرکت آب باران (ویدئو) خوانندگی محشر و فوق العاده پسر نجار با آهنگ همایون شجریان در برنامه صدا تو!/تنها صدایی که اشک کیایی رو درآورد😍 ابتکار منحصربفرد و جالب جوان ایرانی در تزئین دسته گل خواستگاری برای دختر موردعلاقه اش با شیرکاکائو+عکس/ گویا عروس خانوم عاشق این نوشیدنی پرطرفداره (عکس) سفر به ایران قدیم؛ این زن با لباس و آرایش مردانه دزدی می‌کرد ترکی صحبت کردن جالب ابراهیم رئیسی در بین مردم اردبیل+ویدیو/ لهجه دلنشین آقای رئیس جمهور (عکس) دو چهره مشهور استقلال در یک قاب؛ ناصرحجازی و قلعه نویی آن هم با ریش خلاقیت جذاب و هوشمندانه راننده اسنپ برای فروش صنایع دستی زیبایش داخل ماشین/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (عکس) اتفاقی عجیب حین انجام ایمپلنت / دندانپزشک پیچ ایمپلنت را در مغز بیمار فرو کرد! (ویدئو) خوانندگی باورنکردنی و شوکه کننده پوتین در برنامه استعدایابی/ واکنش داوران موقع دیدن رییس جمهور خیلی جالبه واکنش جالب کمند امیرسلیمانی به ازدواج برادرش +عکس
تیتر امروز   
عذرخواهی یکتا ناصر از منوچهر هادی +جزئیات
تبریک متفاوت و منحصر به فرد کمند امیرسلیمانی برای عروسی برادرش/ عروس چقدر قشنگه+عکس
بهترین روش شستن اصولی میوه نوبرانه بهاری و پرطرفدار/ ماندگاری بالای سموم روی توت فرنگی
همه ثروتمندان ایران را یک‌جا می‌خرم! /مردی با انگشتر 200 میلیارد تومانی!+عکس
فال روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 21 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
(عکس) سفر به ایران قدیم؛ این زن با لباس و آرایش مردانه دزدی می‌کرد
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403+فیلم
(عکس) اتفاقی عجیب حین انجام ایمپلنت / دندانپزشک پیچ ایمپلنت را در مغز بیمار فرو کرد!
فال انبیاء روزانه جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
رونمایی از مرد مازندرانی که 26 زن و 135 فرزند داشت/ خانواده پرجمعیت او روزانه 50 کیلو برنج مصرف میکردند+عکس
حماسه ای دیگر از یک عمه/ نوزاد 5 ماهه گلستانی بر اثر شکستن قلنج فلج شد+عکس
این مرد پولدار و عجیب 1171 فرزند داشت/ قصر بزرگ و مجللی که برای همسرانش ساخت!+عکس