دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال 

چهارشنبه، 21 مهر 1400
در دنیای امروز یافتن بهترین روش های سرمایه‌گذاری دغدغه خیلی از ماهاست.

یقینا بارها با کسانی مواجه شده ایم که سرمایه گذاری را سریعترین راه برای به دست آوردن ثروت قلمداد کرده اند و همچنین در مقابل کسانی را دیده ایم که با سرمایه گذاری میانه خوبی نداشته اند. به این جهت ، در این مقاله تصمیم داریم تا بحث سرمایه گذاری را و همچنین سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال ایران را مورد بررسی قرار دهیم .

معنای سرمایه گذاری

باید به عالمان در حوزه اقتصاد رجوع کنیم تا ببینیم فعالان این حوزه ، سرمایه گذاری را چطور معنا کرده اند؟ در علم اقتصاد، سرمایه گذاری یعنی خرید کالایی که در شرایط فعلی نیازی به آن نیست ، اما در آینده ای دور یا نزدیک ، ممکن است نیازمند استفاده از آن باشیم .

سودآوری، هدف از سرمایه گذاری است، معمولا انسانها با سرمایه گذاری به دنبال این هستن که در آینده با بهایی بیشتر از قیمت خرید خود ، کالا را بفروشند و به سود برسند خصوصا این که اگر هوشمندانه و با هدف خرید کرده باشند . سرمایه گذاری ، یقینا با سودآوری همراه است ولی بشرط اینکه با آگاهی به شرایط و قواعد آن انجام شود .

به طور مثال یکی از شریط و قواعد سود آوری در سرمایه گذاری این است که کالای خریداری شده، باید قابل نگهداری باشد ، دوم اینکه کالا باید در آستانه رشد قیمت باشد به طوریکه با فروشش در آینده سودی نصیب صاحب آن شود . و همچنین شرایطی دیگر همچون تقاضا که باید همیشه در یک سرمایه گذاری مورد دقت و توجه قرار بگیرد .

پُرسودترین بازارهای اقتصادی ایران برای سرمایه گذاری معمولا بازار سکه، بازار ارز، بازار سهام، بازار خودرو و بازار مسکن هستند که ما در این مقاله به بازار مسکن با محوریت سرمایه گذاری از طریق ویلا در شمال میپردازیم.

بازار مسکن، مسیر کم ریسک برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بازار مسکن، از گذشته همیشه مورد توجه سرمایه گذاران و همه افراد بوده است. فعالان این بازار دائماً از کم ریسک بودن بازار مسکن سخن می گویند . دلیل سرمایه گذاری در این بخش توسط افراد مختلف می تواند این باشد که شاید گاهی مواقع سود آوری در مسکن کاهش پیدا کند ولی هیچ وقت سرمایه گذار با ضرر در این بازار مواجه نمی شود. از نقاط قوت بازار مسکن این است که معمولا این بازار با تورم مواجه است، پس با خرید مسکن، حتی اگر سودی هم عاید سرمایه گذار نشود ، مطمئنا ضرری هم نخواهد کرد . با همه نقاط قوت بازار مسکن، باز لازم است نکاتی را جهت ورود به این بازار دقت کنیم.

زمان مناسب برای سرمایه گذاری در بازار مسکن

یقینا بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بازار مسکن، موقعی است که ثبات بر بازار حاکم باشد. زمانیکه هنوز بازار رونق کامل نگرفته و به حد اعلای خود نرسیده ، بهترین زمان برای سرمایه گذاری است. با توجه و دقت در تقاضا هم می توان بازار مسکن را بررسی کرد و زمان اقدام به سرمایه گذاری را تعیین نمود. عرضه و تقاضا، دو مقوله مهم در بازار مسکن هستند ، زمانی که تقاضا بالا رود ، مایه افزایش قیمت خواهد شد ، بنابراین برای آگاهی از بهترین زمان سرمایه گذاری ، باید به این دو شاخصه توجه کنیم.

دو راهی خرید ویلا یا زمین در شمال؟

بعضی از افراد جهت سرمایه گذاری خرید مسکن را مورد توجه قرارر می دهند و بعضی دیگر معتقدند خیر ، خرید زمین به سودآوری بیشتری منتهی می شود . فعالان و عالمان حوزه اقتصادی بر این نظر هستن که سرمایه گذار با خرید مسکن از سود بیشتری بهره مند میشود و دلیل این مطلب رو هم تقاضای بالا برای خرید مسکن میدانند و همینطور موانع قانونی که گاهی در فروش زمین ها وجود دارد ، ولی خب در مورد مسکن و ویلا اینطور نیست .

خرید مسکن در شمال یا هرجای دیگر ایران، فواید دیگری هم دارد که مهم ترین آن بازگشت سرمایه است. شخص با خرید ویلایی در شمال به راحتی میتواند آن را به گردشگران رهن و اجاره دهد ، این یعنی بازگشت سرمایه و کسب درآمد از راه سرمایه گذاری ، البته این قابلیت اجاره دادن در زمین های کشاورزی هم وجود دارد و می توان زمین و یا باغ ها را اجاره داد و از این طریق به درآمد رسید اما خرید ویلا در شمال، کوتاه ترین و کم زحمت ترین مسیر برای کسب درآمد است .

امتیازات خرید زمین در شمال

زمین از این جهت دارای امتیاز است ک از لحاظ قیمت نسبت به مسکن قیمت پایین تری دارد ، یعنی اگر سرمایه کمتری میخوایم خرج کنیم ، خرید زمین ، بهترین گزینه است. افزون بر این که ساخت و سازهای مشارکتی و یا فردی ، بهترین فرصت هست برای خریداران زمین تا به ساخت ارزان قیمت ویلا یا مسکن اقدام کنند . خلاصه اینکه خرید زمین یا ویلا در شمال یا هر جای دیگری از ایران ، اقدامی سودآور است.

خرید ویلا، چه جایی بهتر از شمال؟

خرید ویلا در شمال ایران که یک نقطه عالی و بی نظیر از لحاظ جغرافیایی است بهترین گزینه برای سرمایه گذاری به شمار می رود. جایی که تازگی و طراوت را از طبیعت می گیرد و روحیه امید به زندگی را در وجود انسانها بالاتر می برد . هوای خوب و پاکیزه شمال ، منظره های رویایی و همچنین محیطی دنج و پر آرامش در این بین ، که داشتنش در زندگی روزمره شهرهای بزرگ چیزی شبیه به یک رویای دست نیافتنی شده است ، سبب هجوم خریداران ویلا به این سرزمین شده است و روز به روز سبب بالا رفتن عیار ویلای شمال می شود .

سرمایه گذاری در مناطق پرتقاضا همچون شمال کشور ، یک نکته قابل توجهی است. و یقینا مکان هایی که با تقاضای بی شماری رو به رو هستند ، شانس موفقیت در سرمایه گذاری را بالاتر خواهند برد . در مناطق اینچنینی که تقاضا جهت خرید زیاد است ، ارزش واقعی ملک دائماً رو به افزایش است ، ضمن این که در کنار خرید و فروش ، رهن و اجاره هم در سریع ترین حالت و بهترین قیمت خود انجام می شود.

خرید زمین و ویلا در شمال سرمایه گذاری محسوب میشود!

خرید ویلا و خرید زمین در شمال یکی از راه های پر سود در سرمایه گذاری است. ارزش واقعی ویلا و زمین خریداری شده در شمال، با گذشت زمان طبیعتا افزایش پیدا میکند . بنابراین حتی اگر خریدار ملک هیچ اقدامی روی ملک خود انجام ندهد و همینطور به حال خود رها کند ، با این حال در هنگام بالا رفتن تورم، ارزش ملک او نیز بالا می رود.

با توجه به شرایط اقتصادی موجود در بازار مسکن در ایران ، آنهایی که نسبت به خرید ویلا و زمین در شمال اقدام کرده اند به نحوی میشه گفت که برگ برنده را در دست دارند. و این جریان همینطور باقی خواهد ماند و افرادی که امروز ویلا و یا زمینی را در شمال خریداری میکنند ، در آینده ای نزدیک، از سود مالی خوبی بهره مند می شوند . از بدیهیات است که با نرخ بالای تورم ، ارزش واقعی ویلا و زمین هم با گذشت زمان افزایش پیدا میکند . البته این میزان رشد و بالا رفتن قیمت ملک وابستگی به موقعیت مکانی آن هم دارد.

نتیجه و صحبت نهایی

به دلیل اینکه در این نحوه سرمایه گذاری همیشه با بازگشت سرمایه رو به رو هستیم ، رهن و اجاره ویلا و یا حتی اجاره زمین های خریداری شده، مسیری است جهت کسب درآمد با خیالی راحت و مطمئن. تنها کافی است ویلای خود را رهن و اجاره دهید و به عنوان راهی برای کسب درآمد به آن نگاه کنید، آنگاه باز هم متوجه خواهید شد که خرید ویلا و زمین در شمال راهی است برای سرمایه گذاری.

نکته آخر اینکه غافل شدن از مهم ترین نکات سرمایه گذاری در بازار مسکن مساوی است با اینکه سرمایه گذار یا به حد اعلای سود نرسد و نتیجه مطلوب را کسب نکند و یا اینکه با ضرر قابل توجهی مواجه می شود . به گمان اینکه گاهی تصور می شود راه پر پیچ و خمی تا رسیدن به سود، باقی است اما خرید زمین و ویلا در شمال با توجه و دقت لازم و کافی ، مسیر را کوتاه میکند و نتیجه خوب و شیرینی را نصیب خریدار می کند.

بیشتر بخوانید : انواع ویلا در شمال


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
سابمیت مقاله چیست؟