ثروتمندترین طراحان لباس دنیا چه کسانی هستند؟

  سه شنبه، 07 شهریور 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
ثروتمندترین طراحان لباس دنیا چه کسانی هستند؟
ساعد نیوز: همان طور که می‌دانید، قیمت بعضی از این لباس‌ها بسیار بالاست و شاید شما را به این فکر بیاندازد که گردش مالی در این صنعت چقدر است؟ اگر نگاهی به لیست ثروتمندان جهان بیاندازید، حتما بین چند نفر ابتدای لیست، نام طراحان لباس معروف یا صاحبان برندها و خانه‌های مد مطرح را خواهید دید.

شاید در روزگاران گذشته، لباس و پوشاک کاربردی جز پوشاندن بدن و مراقبت از آن در برابر سرما و گرما نداشت. اما امروزه لباس‌ها کاربردهای بسیار متفاوتی پیدا کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به زیبایی ظاهری اشاره کرد. همین مسئله باعث شده که صنعت مد و فشن رشد زیادی را تجربه کند و برندهای لباس هر روز به فکر تولید محصولاتی جذاب و متفاوت باشند.

همان طور که می‌دانید، قیمت بعضی از این لباس‌ها بسیار بالاست و شاید شما را به این فکر بیاندازد که گردش مالی در این صنعت چقدر است؟ اگر نگاهی به لیست ثروتمندان جهان بیاندازید، حتما بین چند نفر ابتدای لیست، نام طراحان لباس معروف یا صاحبان برندها و خانه‌های مد مطرح را خواهید دید.

سالانه میلیاردها دلار در صنعت مد و فشن ردوبدل می‌شود و در این میان، بخش زیادی از این سرمایه نصیب چند طراح لباس معروف می‌شود. اما این افراد چه کسانی هستند و چه درآمدی کسب می‌کنند؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به سراغ ثروتمندترین طراحان لباس دنیا برویم و بیشتر آنها را بشناسیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که جایگاه این افراد در لیست ثروتمندترین طراحان لباس دنیا و درآمد آنها دائما در حال تغییر است.

جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) ثروت برآورد شده: 10٫2 بیلیون یورو

حتی اگر از علاقه‌مندان و دنبال کنندگان حرفه‌ای مد و فشن نباشید، حتما اسم برندهای جورجیو آرمانی و امپوریو آرمانی به گوشتان آشناست. جورجیو آرمانی در سال 1934 در ایتالیا به دنیا آمد و ابتدا وارد دانشکده پزشکی شد، اما پس از سه سال از تحصیل انصراف داد و به ارتش پیوست. بعد از چند سال کسب تجربه در زمینه مد و پوشاک، در سال 1976 اولین مجموعه پوشاک مردانه آرمانی وارد بازار شد. بعد از مدتی، او خط پوشاک زنانه خود را هم افتتاح کرد و توانست در مدتی کوتاه، به موفقیتی چشم‌گیر دست پیدا کند.

آرمانی بیشتر از هر چیز، به خاطر کت و شلوارهای شیک مردانه و طراحی‌های ویژه‌اش برای بازیگران و سلبریتی‌ها شناخته می‌شود.

رالف لورن (Ralph Lauren) ثروت برآورد شده: 6٫4 بیلیون یورو

این طراح لباس آمریکایی، طراحی لباس را از دوره نوجوانی و با تولید و فروش انواع کراوات به هم‌کلاسی‌های خود آغاز کرد. خط تولید لباس مردانه رالف لورن در سال 1968 افتتاح شد و در سال 1971 هم خط تولید لباس زنانه خود را راه انداخت. برند رالف لورن علاوه بر فروش لباس‌هایی با طراحی اروپایی، انواع مبلمان و وسایل دکوراسیون داخلی را هم به فروش می‎‌رساند و دو رستوران هم در آمریکا با نام رالف لورن مشغول به کار هستند.

موچیا پرادا (Miuccia Prada) ثروت برآورد شده: 5 بیلیون یورو

شاید شما هم برند پرادا را با نام فیلم معروف «شیطان پرادا می‌پوشد» به یاد می‌آورید، شاید هم از طرفداران پر و پا قرص این برند لوکس هستید. تاریخچه افتتاح این برند به سال 1913 در ایتالیا برمی‌گردد. ماریو پرادا و برادرش فراتلی، تاسیس کنندگان اولیه این برند بودند. محصولات پرادا به دلیل زیبایی و لوکس بودن، خیلی زود توانستند بین اقشار مرفه ایتالیا و حتی خانواده سلطنتی این کشور، جای خود را پیدا کنند. پس از فوت ماریو، دختر او لویزا مدیریت این برند را بر عهده گرفت و پس از او هم دخترش موچیا به عنوان مدیر و راهبر پرادا شد. موچیا به عنوان یکی از خلاق‌ترین مدیران و طراحان لباس در دنیا شناخته می‌شود و بسیاری رمز موفقیت او را همین موضوع می‌دانند.

تام فورد (Tom Ford) ثروت برآورد شده: 2 بیلیون یورو

تام فورد، در سال 1990 به عنوان مدیر خلاقیت برند گوچی کار خود را آغاز کرد. با تصمیمات فورد، گوچی توانست از ورشکستگی نجات پیدا کرده و تبدیل به یک برند سودده شود. تام فورد به عنوان طراح با برند ایو سن لورن هم همکاری داشته است. سرانجام در سال 2004، فورد از گوچی جدا شد و برند شخصی‌اش را راه‌اندازی کرد. در حال حاضر محصولات مختلف برند تام فورد از جمله انواع لباس، عطر و… طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند.

دولچه و گابانا (Demenico Dolce & Stefano Gabanna) ثروت برآورد شده: 1٫9 بیلیون یورو

برند دولچه و گابانا یا دی اند جی، در سال 1985 تاسیس شد. این برند هم مانند بسیاری دیگر از برندهای فشن، در ایتالیا متولد شده است. استفاده از پارچه‌های خاص و متفاوت و طراحی لباس برای مدونا، از جمله مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند هستند.

والنتینو گروانی (Velntino Garavani) ثروت برآورد شده: 1٫33 بیلیون یورو

برند ولنتینو هم از جمله برندهای لوکس و گران قیمتی است که افراد زیادی ترجیح می‌دهند از محصولات آن استفاده کنند. والنتینو بیشتر از 45 سال است که به عنوان یک طراح مد موفق مشغول به فعالیت است و برند او هم توانسته نظر بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود جلب کند.

مایکل کورس (Michael Kors) ثروت برآورد شده: 540 میلیون یورو

کارل اندرسون جونیور که برند خود را با نام مایکل کورس راه اندازی کرده است، از سن 10 سالگی و با کمک مادرش که به عنوان مدل فعالیت می‌کرد، وارد این حوزه شد. این طراح مد آمریکایی، در سال 2013 به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار در جهان شناخته شد.

روبرتو کاوالی (Roberto Cavali) ثروت براورد شده: 450 میلیون یورو

شاید شما هم محصولات برند روبرتو کاوالی را بر تن سلبریتی‌های شیک پوشی مثل بریژیت باردو و سوفیا لورن دیده باشید. این طراح لباس ایتالیایی، در سال 1990 توانست خود را به عنوان یک طراح معروف به جهان معرفی کند و در حال حاضر محصولات متنوع این برند در سراسر جهان به فروش می‌رسند.

تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger) ثروت برآورد شده: 400 میلیون یورو

تامی هیلفیگر یک طراح خاص و مشهور امریکایی است که در سال 1984 برای اولین بار برند خود را به ثبت رساند. محصولات برند تامی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و به همین دلیل طرفداران زیادی هم در جهان دارند. نکته قابل توجه این است که برند تامی هیلفیگر، اسپانسر رسمی بریتنی اسپرز هم بوده است.

آئرین لودر (Aerin Lauder) ثروت براورد شده: 1٫15 بیلیون یورو

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که برند استی لودر را نشناسد. آئرین لودر، وارث این برند، علاوه بر مدیریت برند خانوادگی خود توانسته به عنوان یک طراح حرفه‌ای هم خود را به دیگران بشناساند.

رنزو روسو (Renzo Rosso) ثروت براورد شده: 2٫7 بیلیون یورو

شاید رنزو روسو را نشناسید، اما حتما نام برند شلوار جین دیزل به گوشتان خورده است. روسو یک طراح لباس ایتالیایی است که با طراحی و تولید شلوارهای جین در دهه 1970 به موفقیت چشم‌گیری رسید.

توری برچ (Tory Burch) ثروت برآورد شده: 0٫9 بیلیون یورو

توری برچ، طراح لباس و مالک برند توری برچ است که ثروت چشم‌گیری را از این طریق کسب کرده است. او بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه هنر در پنسیلوانیا، به نیویورک سفر کرد و به عنوان طراح با برندهایی مانند ورا وانگ و رالف لورن همکاری کرد. سپس در سال 2004 برند شخصی خود را افتتاح کرد که به سرعت به موفقیت رسید. توری برچ در سال 2014 توسط فوربز، به عنوان هفتاد و نهمین زن قدرتمند جهان انتخاب شد.

سارا بلیکلی (Sara Blakeley) ثروت برآورد شده: 0٫9 بیلیون یورو

سارا بلیکلی در سن 29 سالگی موفق شد جوراب شلواری‌هایی با الگویی جدید تولید کند که به سرعت با استقبال سایر افراد روبرو شد. بعد از این موفقیت او توانست برند جوراب شلواری خود را با نام spanx تاسیس کند و در زمانی کوتاه، به یکی از ثروتمندترین و موفق‎ترین طراحان لباس تبدیل شود.

پیر کاردین (Pierre Cardin) ثروت برآورد شده: 710 میلیون یورو

پیر کاردین یک طراح مد فرانسوی- ایتالیایی است که در سن 17 سالگی به پاریس رفت و به عنوان خیاط به کار مشغول شد. او بیشتر برای طراحی لباس فیلم‌ها و جوایز فراوانی که برده است شناخته می‌شود. پیر کاردین در سال 2020 و در 98 سالگی از دنیا رفت.

کلوین کلاین (Calvin Klein) ثروت برآورد شده: 620 میلیون یورو

کلوین کلاین در سال 1942 در آمریکا متولد شد و توانست برند خود را در اواخر دهه 1960 میلادی افتتاح کند. محصولات این برند دارای سبک کلاسیک و مینیمال هستند و به همین دلیل برای افراد مختلف جذابیت زیادی دارند.

بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز یک پلتفرم برای افزایش آگاهی و اطلاعات شما در زمینه مد و فشن است ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را با یکدیگر تجربه کنیم. برای پیگیری جدید ترین اخبار، ترند های مد و فشن و تحلیل استایل سلبریتی ها با بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز همراه باشید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (635 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (309 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (236 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (173 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (164 نظر) نگاهی به میز عزای شیک و بدون تجملات زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران/ دیزاین زیبا با گَل، شمع، قرآن و حلوا+عکس (119 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (103 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (93 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (91 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (89 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (76 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (68 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (59 نظر) سفر تابستانی بهروز تابانی شیرشاه ایرانی به گردنه حیران اردبیل با جمعی از خوبان +تصاویر/ رقیب تبریزی هادی چوپان راهی جاده های شمال شد (56 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تلاش ترامپ برای به نمایش درنیامدن فیلم کارگردان ایرانی در آمریکا / کارآموز بلای جان ترامپ می‌شود؟
شهرام حقیقت دوست؛ بازیگری در اوج با یک امضای منحصر به ‌فرد / از خط قرمز تا قلب رقه
تهدیدها و افشاگری‌های هنرمندان؛ واقعیت یا بازی رسانه‌ای؟
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب «ناگهان هوس»؛ عاشقانه‌ای دیگر از نویسنده رمان «مثل آب برای شکلات»
معلم بلاگرها اعمال قانون می‌شوند
کتاب خوب بخوانیم ؛ بهترین نامه‌های عاشقانه‌ای‌ که نویسندگان نوشته‌اند؛ روایت‌هایی از عشق و دلدادگی
دانلود آهنگ جدید؛ آهنگ محسن یگانه بنام بترس +متن و موزیک ویدئو/مسافره راهای دور آی ماهی آبای شور
ولخرجی مادر فرح پهلوی از جیب مردم برای ختنه سورون نوه پادشاه مراکش! + سند
(ویدیو) صحبت های جنجالی حمید گودرزی: به هیچ عنوان علاقه‌ای به ازدواج کردن دوباره ندارم، دوباره اشتباه نمیکنم، بعید میدونم هیچوقت عاشق بشم
آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان استعداد درخشان مقطع ارشد دانشگاه آزاد اسلامی
یادی کنیم از زیباترین و معروف‌ترین دیالوگ عاشقانه‌ی سینمای ایران در "جدایی نادر از سیمین" و شباهتش به دیالوگ هدیه تهرانی در فیلم "غریبانه"
(تصاویر) 2 چیدمان کاملا متفاوت اتاق پسر تبریزی که نفر اول کنکور ریاضی شد و رتبه 1 کنکور تجربی، دختری از بندرعباس
بورسیه‌های تحصیلی «صنعت و دانش» برای داوطلبان کنکور سراسری 1403
(ویدئو) صحنه‌های عجیب از کنترل نامحسوس راننده مسن خودرو پژو 405 / از هیچ خلافی دریغ نکرد؛ پشیمانی دیگر فایده ای ندارد
تجاوز دو شیطان صفت افغانی به یک دختر 13 ساله افغانی در ایران!
منتخب روز   
رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند