سرقت جاری‌ها برای آزادی شوهران‌شان

  سه شنبه، 17 فروردین 1400 ID  کد خبر 145464
سرقت جاری‌ها برای آزادی شوهران‌شان
ساعد نیوز :۲ جاری برای آزاد کردن همسران‌شان از زندان نقشه سرقت از آرایشگاه‌های زنانه را کشیدند تا در لحظه تحویل سال نو مردان زندانی در کنار خانواده‌هایشان باشند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، اواخر سال گذشته گزارش سرقت های سریالی از آرایشگاه های زنانه به پلیس اعلام شد و مأموران تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. اکثر مالباخته ها از مشتریان آرایشگاه ها بودند که یکی از آنها درخصوص جزئیات سرقت به مأموران گفت: به آرایشگاه زنانه رفته بودم و کیفم را داخل کمد گذاشتم تا نوبتم برسد. در همین هنگام زنی کنار من نشست و شروع کرد به صحبت. پس از چند دقیقه نوبتم رسید و کارم که تمام شد کیفم را از کمد برداشتم و رفتم اما وقتی به خانه رسیدم متوجه شدم دستبند و انگشتر طلا به همراه مقداری پول که داخل کیفم بوده سرقت شده است. حدس می زنم وقتی در آرایشگاه بودم زنی که پیش من آمد و سر صحبت را باز کرد همدست دزد بوده است. او با سیاه بازی حواس مرا پرت کرد تا همدستش محتویات کیف مرا خالی کند. اما به دلیل شلوغی آرایشگاه، نه من متوجه سرقت شدم و نه کارکنان آرایشگاه.

تعداد سرقت از آرایشگاه های زنانه در روزهای پایانی سال در حال افزایش بود تا اینکه با کارآگاه بازی یکی از زنان آرایشگر دزدان به دام افتادند. ماجرا از این قرار بود که صاحب یکی از آرایشگاه ها که سرقت از آنجا صورت گرفته بود به همکارش که در آرایشگاه دیگری کار می کرد گفته بود که احتمالا 2زن سارق هستند. اگرچه 2زن ماسک به صورت داشتند و چهره شان قابل شناسایی نبود و به عنوان مشتری وارد آرایشگاه ها می شدند اما صاحب یکی از آرایشگاه ها موفق شده بود خالکوبی روی دست یکی از زنان را که نشانه خاصی داشت به خاطر بسپارد. همین باعث شده بود تا وقتی 2زن سارق وارد آرایشگاه شوند یکی از زنان آرایشگر با دیدن خالکوبی روی دست یکی از آنها وی را شناسایی کند. وی گزارش سرقت را به پلیس اطلاع داد و طولی نکشید که مأموران مقابل آرایشگاه حاضر شده و 2زن را دستگیر کردند. زن آرایشگری که با زیرکی دزدان را شناسایی کرده بود، گفت: چند وقت قبل همکارم به من گفت که 2زن کیف مشتریان آرایشگاه آنها و مقداری وسایل مانند سشوار و لوازم دیگر آرایشی را سرقت کرده اند. او می گفت همکارانش به 2زن مشکوک شدند که روی دست یکی از آنها نشانه خاصی خالکوبی شده بود. امروز من متوجه رفتارهای مشکوک 2زن شدم که سعی داشتند با مشتریان صحبت کنند. روی دست یکی از آنها همان نشانه خالکوبی شده بود که فهمیدم آنها همان دزدان تحت تعقیب هستند.

اعتراف
2زن بازداشت شدند و اگرچه در ابتدا اصرار داشتند که بی گناه هستند اما وقتی مأموران به بازرسی از آنها پرداختند و مقداری کیف پول زنانه کشف کردند، آنها ناچار به اعتراف شدند. 2زن جوان که جاری یکدیگر هستند اعتراف کردند که به خاطر پول، نقشه سرقت از آرایشگاه زنانه را کشیدند اما فکرش را نمی کردند که خیلی زود گیر بیفتند. این 2زن جوان با دستور دادیار دادسرای ویژه سرقت بازداشت شدند و بازجویی از آنها برای شناسایی شاکیان و کشف جرایم احتمالی دیگر ادامه دارد.

تصمیم اشتباه
«آمدیم ابرویش را درست کنیم اما زدیم چشمش را هم کور کردیم». یکی از زنان سارق با اشاره به این ضرب المثل قدیمی می گوید که او و جاری اش قصد داشتند همسران شان را که در زندان بودند آزاد کنند تا شب عید و سال تحویل کنار آنها باشند اما نه تنها آنها را آزاد نکردند بلکه خودشان هم گیر افتادند و باید زندانی شوند.

چرا همسران تان در زندان هستند؟
یکی از زنان که تازه عروس است، می گوید: حدود یک سال قبل با شوهرم ازدواج کردم. چند ماه بعد همسرم دچار ورشکستگی شد و به شدت دچار مشکلات مالی شدیم. اما چند ماه بعد همسرم گفت که کاری پیدا کرده است. فکر می کردم واقعا در یک شرکت مشغول به کار شده اما به تدریج به رفتارهایش مشکوک شدم. بیشتر کنکاش کردم و فهمیدم همسرم به من دروغ گفته و سرقت می کند. او با برادرش موبایل قاپی می کرد و پلیس هر دوی آنها را سر بزنگاه یعنی هنگام سرقت دستگیرشان کرده بود و زندان بودند.

شما چرا سر از دنیای سارقان در آوردید؟
راستش به خاطر آزاد کردن شوهران مان تبدیل به دزد شدیم و نه تنها به آنچه می خواستیم نرسیم بلکه خودمان هم گیر افتادیم.

چرا سرقت؟
همسرم و برادرشوهرم به زندان و رد مال محکوم شدند. من و جاری ام به تکاپو افتادیم تا رضایت شاکیان را جلب کنیم. می خواستیم هر طور شده تا شب عید وثیقه جور کنیم و همسران مان را آزاد کنیم. قاضی به ما گفته بود که اگر شاکیان رضایت بدهند با وثیقه می توانیم همسران مان را آزاد کنیم. به چند نفر از بستگان و آشنایان رو انداختیم تا پول قرض بگیریم اما هیچ کدام از آنها حاضر نشدند پولی به ما قرض بدهند. واقعا مستاصل بودیم و نمی دانستیم باید چه کار کنیم. از سوی دیگر شب عید نزدیک بود و دل مان می خواست همسران مان کنارمان باشند. تا اینکه یک شب وقتی با جاری ام صحبت می کردیم نقشه دزدی از آرایشگاه ها را کشیدیم. با خود گفتیم در آرایشگاه ها دوربین وجود ندارد و ما هم ماسک به صورت داریم به همین دلیل شناسایی نخواهیم شد. از طرف دیگر می دانستیم که روزهای پایانی سال آرایشگاه ها شلوغ هستند و فرصت خوبی برای اجرای نقشه دزدی است. می خواستیم با پول دزدی رضایت شاکیان در پرونده همسران مان را جلب کنیم اما نمی دانستیم خودمان گیر می افتیم و اوضاع بدتر می شود.

شگردتان چه بود؟
وارد آرایشگاه های شلوغ می شدیم. معمولا من حواس طعمه ها را پرت می کردم و جاری ام محتویات کیف آنها را سرقت می کرد. گاهی داخل کیف ها پول، طلا یا وسایل قیمتی مانند گوشی و چیزهای دیگر بود گاهی هم چیزی گیرمان نمی آمد. یک مشت کارت عابربانکی که رمزشان را نمی دانستیم. بنابراین فایده ای برایمان نداشت.

با اموال سرقتی چه می کردید؟
گوشی ها را به دوست شوهرهایمان که مالخر بود، می فروختیم. طلاها را هم به طلافروشی ها. همه آنها را جمع کرده بودیم تا رضایت شاکیان پرونده همسران مان را بگیریم اما زودتر از آنچه تصور می کردیم دستگیر شدیم. حالا نه تنها به هدف مان نرسیدیم بلکه خودمان هم دستگیر شدیم و باید به زندان برویم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (81 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (75 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (67 نظر) پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس (64 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (49 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یه آخوندی تو کشتی هر چی از کنار دستیش سوال کرد جواب نداد گفت من از عمامه و نژاد آخوند بدم میاد اونم عمامشو پرت کرد تو دریا و گفت بخاطر این پنبه... +ویدئو😂👌 (41 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (39 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (38 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (37 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (28 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (29 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش +عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (26 نظر) رانندگی صبحگاهی جعفر غفارنژاد غول بابلسری با شاسی بلند لاکچری اش در جاده های شمال با یک آهنگ تُرکی زیبا +فیلم/ رقیب مازندرانی هادی چوپان از سلیقه هنری اش رونمایی کرد (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در تبریز ؛ روستای حیله ور تبریز و راهنمایی سفر به سرزمین مدفون در دل دامنه کوه
فال روزانه امروز پنجشنبه 25 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 25 مرداد 1403
فال ابجد روزانه پنجشنبه 25 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 25 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 25 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 14 ترفند طلایی و ساده برای تشخیص برنج تقلبی
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 25 مرداد 1403
همسر فوتبالیست مشهور با 4 فرزند ریز و درشت به شوهر قهرمانش خیانت کرد +جزئیات و تصاویر/ طلاق مجازات زن بی وفا
فوت و فن خانه‌داری؛ ترفند طلایی برای پخت انوع ته دیگ با کنجد، سیب زمینی و نان تا تخم مرغ و کاهو+عکس
لیست کامل بازیگران و هنرمندان ایرانی که مرداد ماهی هستند/ از حسن جوهرچی و لیلا اوتادی تا منوچهر هادی+تصاویر دیدنی
رونگورونگو؛ سنگ نوشته‌های مرموزی که هیچ دانشمندی نتوانست آنها را رمزگشایی کند!
(ویدئو) خوشحالی ناهید کیانی و همراهانش بعد از کسب مدال نقره المپیک 2024 بیرون از ورزشگاه
(عکس) روبرو شدن لیلا اوتادی با یکی از بزرگترین و وحشتناکترین فوبیاهای زندگیش/ واقعا عجب دل و جراتی داره
(عکس) محمدهادی ساروی، قهرمان المپیک در آغوش مادر و اهدای مدال طلای خود به مادرش
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟