دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری /

سریع ترین ربات دونده جهان! + ویدیو جالب و دیدنی 

سه شنبه، 01 آبان 1403
ساعدنیوز: ربات انسان نمای چینی (STAR) به لطف کفش‌های کتانی خود و البته موتور‌های گشتاور بالا و الگوریتم‌های هوش مصنوعی اکنون سریع‌ترین ربات جهان است.

به گزارش سرویس علم و فناوری ساعدنیوز به نقل از عصرایران؛ هوشِمان یا رُبات (به انگلیسی: robot) ماشینی است که معمولاً قابل برنامه‌ریزی توسط رایانه بوده و قادر به انجام خودکار، شماری از اعمال پیچیده‌است. همچنین بر پایه تعریفی از بریتانیکا ربات دستگاهی است که به صورت خودکار عمل می‌کند جایگزین تلاش انسانی می‌شود و ممکن است در ظاهر شبیه انسان‌ها نباشد.

در دنیای رباتیک ارتباط نزدیکی بین تخیل و فناوری وجود دارد. خیلی از این افراد تصور اولیه شان از ربات را از کتاب‌ها و فیلم‌ها و تلویزیون گرفتند. تصور ماشین‌هایی که مثل انسان‌ها رفتار کنند مدتهاست که نویسنده‌ها و فیلمسازها را شیفته خود کرده و آنها را وادار کرده دنیاهای خیالی زیادی دربارهٔ ماشین‌ها بسازند. اینکه این دنیاهای خیالی کتاب‌ها و فیلم‌ها ناممکن هستند اما توانسته‌اند الهام‌بخش دانشمندها و مهندس‌ها باشند و آنها را وادار کند از این تخیلات تقلید کند. البته تا کنون حاصل تلاش‌های دانشمندها و مهندس‌ها در ساختن ربات به پای آدم ماشینی‌های شگف گفت انگیز کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی نرسیده‌است ولی ربات‌های دنیای واقعی دارند کم‌کم به انسان‌ها شبیه تر می‌شوند و می‌تواند الهام بخش خلق ربات‌های خیالی خلاق باشند.

ربات معمولاً یک سیستم الکترومکانیکی است که با حرکت یا ظاهرش مفهومی از خود یا از ارباب خود را انتقال می‌دهد. از آنجایی‌ که واژهٔ «ربات» هم به ربات‌های فیزیکی و هم به ربات‌های مجازی گفته می‌شود برای ربات‌های مجازی لفظ «بات» به کار برده می‌شود که معمولاً به صورت نمایندگان نرم‌افزاری هستند.

ربات انسان نمای چینی (STAR) به لطف کفش‌های کتانی خود و البته موتور‌های گشتاور بالا و الگوریتم‌های هوش مصنوعی اکنون سریع‌ترین ربات جهان است که در این مطلب می‌توانید ویدیوی مربوط به آن را مشاهده کنید.

برای مشاهده مطالب مشابه علم و فناوری با ما همراه باشید.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(فیلم+ تصاویر) مرغ خیاط/ پرنده‌ی حیرت‌انگیزی که زیباترین آشیانه ها را میدوزد/ اینجاست باید گفت "فتبارک الله احسن الخالقین"
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله