دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

ست کردن لباس هایی به رنگ خنثی 

شنبه، 22 تیر 1398
هماهنگ کردن رنگ ها یکی از مهم ترین دغدغه ها در ست کردن رنگ لباس می باشد. از آنجایی که رنگ ها در ارتباط با هم هستند و هر کدام با نشستن در کنار دیگری ویژگی خاصی پیدا می کنند، موضوعِ درک ارتباط بین رنگ ها از اهمیت بسزایی برخوردار می شود. در این قسمت، به بررسی ارتباط بین رنگ های خنثی و اصول ست کردن آن رنگ ها می پردازیم.

هماهنگ کردن رنگ در لباس ها با یکدیگر بیش از آن که هنر محسوب شود، علم محسوب می شود. اگر ثروتمندترین فرد دنیا باشید و بزرگترین و شلوغ ترین کمد لباسی ممکن را داشته باشید، چنانچه چیزی درباره اصول هماهنگ کردن رنگ لباس ها ندانید، ظاهرتان همواره ایراد خواهد داشت و هرگز ظاهری ایده آل و بی نقص نخواهید داشت. پس باید هم با دقت به جزئیات مربوط به رنگ ها بنگرید و هم حساسیت های مربوط به هر یک از رنگ ها را بدانید. دو راه پیش روی شماست، یا به طور کامل از قوانین مربوط به رنگ ها پیروی کنید و یا قسمت هایی از قانون ها را زیر پا بگذارید. کارهای طراحان مورد علاقه خود را با دقت مشاهده کنید. همه آن ها امضا و نیز رنگ بندی های خاص خود را دارند. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه لباس هایتان را به زیباترین شکل ممکن ست کنید. انتخاب رنگ ها یکی از جنبه های هیجان انگیز دنیای مد و فشن است. اما حتی در صورت تسلط به این جنبه، موارد بسیاری زیادی برای یادگیری وجود دارد. در مطلب زیر، به بررسی اصول ست کردن رنگ های خنثی می پردازیم که بیشتر محصلان، کارمندان و ... علاقمند به پوشیدنشان هستند. با ما همراه باشید.

رنگ های خنثی شامل کدام رنگ ها می شوند؟

رنگ های خنثی مانند رنگ های طوسی، خاکستری، دودی و رنگ های دسته کرم، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی، رنگ هایی هستند که به عنوان رنگ های بی طرف و خنثی در پوشاک کاربرد فراوانی دارند. این رنگ ها ماهیتی ملایم و بی رنگ دارند و به همین سبب که تاثیرکمی نسبت به رنگ های پررنگ تر دارند خنثی نامیده می شوند و در صنعت مد به دلیل قابلیت انطباق با اجزای دیگر کاربرد فراوانی دارند و همچنین هیچ گاه کهنه و قدیمی نمی شوند. رنگ های خنثی در بعضی موارد تلفیقی از رنگ ها هستند و یا ته زمینه رنگ های دیگر را در خود دارند برای مثال در رنگ بژ ممکن است سایه هایی از صورتی، قهوه ای مایل به زرد و یا طلایی وجود داشته باشد و یا سفید ممکن است کمی عاجی، زرد، صورتی یا هلو در خود داشته باشد. اگر تمایل به استفاده از رنگ های خنثی به تنهایی دارید، می توانید برای جلب توجه و افزایش زیبایی از پارچه های طرح دار و یا از تُناژ های متفاوت برای زیبایی بیشتر استفاده نمایید.

قوانین ست کردن لباس های خاکستری

اغلب افرادی که می خواهند ظاهری مدرن و اسپرت داشته باشند از لباس ایی به رنگ خاکستری استفاده می کنند . بیشترین استفاده از رنگ خاکستری برای لباس های نیمه پایین بدن است. بهتر است از طیف های روشن و تیره خاکستری برای لباس های خود استفاده کنید و برای شلوار خاکستری تیره تر و برای بالا تنه از خاکستری روشن تر استفاده کنید تا بسیار شیک شوید. افرادی که محافظه کار هستند نیز می توانند از خاکستری به صورت بافت و یا پیراهن زیر کت استفاده کنند.

قوانین ست کردن لباس سر تا پا مشکی

پوشیدن لباس مشکی را تنها برای عزا داری مناسب ندانید بلکه در کمد لباس خود یک دست کامل لباس مشکی داشته باشد زیرا لباس مشکی را می توان با همه نوع رنگی ست کرد و در هر فصلی استفاده کرد همچنین این نوع از لباس ها شما را لاغرتر نشان می دهند و برای ترکیب کردنش نیازی به فکر کردن ندارید. برای آغاز یک شلوار جذاب و تی شرتی یقه گرد ، یک کت یا کاپشن چرم مشکی استفاده کنید. تمام این لباس ها را می توانید با دیگر لباس هایتان ترکیب کنید و یا می توانید همه را با هم بپوشید و از لباس های سرتا پا مشکی برای ست کردن استفاده کنید. انتخاب کت و شلوار یا مانتو شلوار مشکی شما بسیار جذاب و شیک پوش نشان می دهد . چنانچه اشاره شده است این رنگ کت و شلوار هیچ گاه از مد نمی افتد و هیچکس از داشتن یک دست کت و شلوار مشکی پشیمان نشده است .

قوانین ست کردن لباس به رنگ های خاکی

اولین رنگ های خنثی که برای انتخاب لباس به آنها توجه می شود سفید و مشکی هستند و رنگ های زمینی از خاکی گرفته تا حنایی در رتبه دوم قرار می گیرند. همه این رنگ های زمینی می توانند در زمینه تک رنگ بسیار خوب عمل کنند. لباس هایی با این گونه رنگ ها را می توانید در همه فصول سال استفاده کنید و تنها در فصل پاییز به کار نبرید اینگونه که با سردتر شدن هوا از طیف های روشن تر قهوه ای، سبز و نارنجی این رنگ ها در لایه های لباسی که می پوشید ، استفاده کنید. این رنگ ها پوست شما را گرم نشان می دهند و برای میهمانی و حتی اداره نیز مناسبند. اگر استفاده از لباس های سر تا پا خاکی را برای خود نمی پسندید می توانید از رنگ های غنی مانند نارنجی سوخته، خردلی و طیف های مختلف آبی در کنار رنگ های خنثی زمینی استفاده کنید. مثلا یک لباس پشمی به رنگ زیتونی یا قهوه ای کم رنگ را با کتی به رنگ آبی دریایی بپوشید.

قوانین ست کردن لباس سر تا پا سفید

لباس سفید مورد پسند بسیاری از افراد در تمامی سنین است اما اگر بخواهید از لباس سر تا پا سفید استفاده نمایید بهتر است در انتخاب رنگ لباس هایتان و بافت آنها دقت بیشتری نمایید مثلا از رنگ های عاجی و طیف های خامه ای نیز که جز خانواده سفید هستند در لباس هایتان استفاده کنید زیرا چنین رنگ هایی سبب می شود شما ظاهری بی روح نداشته باشید و پوستتان گرم شود. مثلا شلواری سفید با یک تی شرت خامه ای رنگ بپوشید . این رنگ ها مختص فصل خاصی نیست و شب و روز می توانید از آن استفاده کنید. هنگام استفاده از لباس هایی به رنگ سفید دقت کنید پارچه هایی را انتخاب نمایید که سبک باشد مانند کتان، پنبه یا ترکیبی از هر دو. استفاده از رنگ سفید برای همه لباس ها برای افرادی با پوست تیره مناسب است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!