دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

ستاره بلامنازع دربی ها چه کسی بود؟ 

چهارشنبه، 10 خرداد 1402
کد خبر: 342395
ساعدنیوز : صفر ایرانپاک رکورددار گل زن‌ترین مهاجم تاریخ دربی است.

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی ساعدنیوز، صفر ایرانپاک، بازیکن خوزستانی که با هفت گل‌زده بهترین گلزن تمام ادوار تاریخ داربی تهران معرفی می‌شود، 11 بهمن سال 87 در سوئد درگذشت.

صفر ایرانپاک 2 دی‌ماه 1325 در مسجدسلیمان متولد شد، وی مانند همه فوتبالیست‌های معروف جنوب، از تیم‌های پایه شاهین شروع کرد. ایرانپاک طی مسابقات آموزشگاهی اهواز و تیم شاهین اهواز خودی نشان داده بود و سوم خرداد 1347 در بازی دوستانه بین تیم فوتبال پرسپولیس و جوانان اهواز درخشید اما ماه‌ها بعد به پرسپولیس رفت، تیرماه 1349 درحالی‌که وی 24 سال داشت محمود فکری به او اعتماد کرد و ایرانپاک را در بازی مقابل زوریخ به میدان فرستاد. بهمن همان سال، ایرانپاک از بیژن ذولفقارنسب مدافع میانی تیم افسر گذشت و اولین گل خود با پیراهن پرسپولیس را به ثبت رساند.

صفر ایرانپاک رکورددار بیشترین گل زده در دربی است و هنوز هم آقای گل تاریخ 50 ساله این مسابقه دیدنی وهیجان انگیز به شمار می رود. گل های او در دربی های هفتم ، هشتم ، نهم، پانزدهم، شانزدهم و بیست و یکم به ثمر رسید. در مجموع این شش دربی ایرانپاک هفت گل زد. آخرین گل او در دربی به سال 56 و جام تخت جمشید برمی گردد. تاکنون هنوز کسی موفق نشده رکورد او را تکرار کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 30 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم