دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

سطح روغن موتور را چه زمانی بررسی کنیم؟ 

دوشنبه، 20 آذر 1402
بررسی سطح روغن خودرو بسیار مهم است، اجتناب از این کار می‌تواند باعث عواقب مختلفی از جمله آسیب به موتور شود. اما سوال اینجاست که بهترین زمان برای بررسی روغن خودرو چه زمانی است؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

حفظ سطح روغن مناسب برای عملکرد روان و کارآمد وسیله نقلیه بسیار مهم است. بررسی منظم سطح روغن به بهبود راندمان سوخت و جلوگیری از آسیب احتمالی ناشی از گرم شدن بیش از حد و سایش کمک می کند. با این حال، ممکن است تعجب کنید که این سوال پرسیده شود. آیا بهتر است روغن را در زمان گرم بودن موتور بررسی کنیم یا سرد بودن؟ در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که روغن را در کدام شرایط (سرد یا گرم) برای کسب نتیجه دقیق بررسی کنیم.

سطح روغن موتور را گرم بررسی کنیم یا سرد ؟

روغن موتور خود را زمانی که سرد است چک کنید. شما همچنین می توانید آن را در زمانی که گرم است بررسی کنید، اما باید 15 دقیقه از آخرین باری که موتور روشن شده باشد گذشته باشد. این عمدتاً به این دلیل است که مدتی طول می کشد تا روغن در ظرف روغن بریزد.همچنین به دلیل عوامل ایمنی بهتر است سطح روغن را زمانی که سرد است اندازه گیری کنید. روغن موتور می تواند به دمای 250 فارنهایت یا 120 درجه سانتیگراد برسد.

اگر روغن موتور را مستقیماً پس از رانندگی با ماشین اندازه گیری کنید و آن را تا علامت حداکثر پر کنید، زمانی که روغن موتور سرد شده و در روغن ریخته می شود، روی علامت حداکثر می شود.وضعیت بهینه مطلق این است که ماشین خود را گرم کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس روغن موتور را بررسی کنید، سپس هر دو مقداری دما می شود و تمام روغن داخل روغن ریخته است.دمای روغن به خودی خود نقش مهمی در اندازه گیری سطح روغن ندارد. با این حال، در واقع یک انبساط کوچک وجود دارد که می تواند زمانی که روغن موتور سرد یا گرم است اتفاق بیفتد.

چند بار باید سطح روغن خودرو را چک کنیم؟

سطح روغن باید به طور دوره ای بررسی شود، این تا حد زیادی به میزان رانندگی بستگی دارد.خودرویی که مثلاً 1500 کیلومتر در ماه رانندگی می کند باید حداقل ماهی یک بار سطح روغن آن بررسی شود.خودرویی که برای سفرهای طولانی یا استفاده تجاری، مثلاً 3000 کیلومتر در ماه یا بیشتر رانندگی می‌شود، احتمالاً باید حداقل هر هفته روغن آن بررسی شود.

رویکرد دیگر ایجاد یک برنامه دوره ای برای بررسی سطح روغن، بدون توجه به کیلومتر طی شده است. به عنوان مثال یک بار در هفته، شب قبل از اولین رانندگی خود به محل کار، سطح روغن را بررسی کنید. روز اول کار شنبه است؟ جمعه شب روغن را چک کنید.بسیاری از مردم بررسی روغن موتور خود را هر زمان که باک بنزین را پر می‌کنند یک امر عادی می‌دانند. نکته این است که آن را به یک روال تبدیل کنید.

سخن پایانی

فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا سطح روغن را بررسی کنید. تنها چیزی که باید بدانید بهترین زمان برای بررسی روغن در ماشین است. اکنون که زمان مناسب برای انجام آن را می‌دانید، دقت وسیله نقلیه خود را حفظ کنید. سعی کنید از دمای موتور اجتناب نکنید، زیرا نشانگر روغن موتور است. علاوه بر این، خودروهای مختلف علائم متفاوتی از سطح روغن دارند. اگر در مورد انتخاب روش برای بررسی روغن هنگام گرم یا سرد بودن ماشین مطمئن نیستید، بهتر است با کارشناسان مشورت کنید.


3 پسندیدم 7 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویراستاری تخصصی مقاله
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا