دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

سید حسن نصرالله به شهادت رسید 

شنبه، 07 مهر 1403
کد خبر: 410546
ساعد نیوز: حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تایید کرد که «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

سید حسن نصرالله در 31 اوت 1960 میلادی در محله فقیرنشین «کرنتینا» در شرق بیروت به دنیا آمد. وی سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان و از بنیانگذاران آن در سال 1982 میلادی بود.

سید حسن نصرالله، پس از شهادت سید عباس موسوی در 16 فوریه 1992، با اجماع اعضای حزب‌الله لبنان به عنوان دبیرکل آن حزب انتخاب شد. وی هنگام پذیرش دبیرکلی حزب‌الله 32 سال داشت.

حزب‌الله در دوران وی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد و توانست پس از انجام عملیات‌های متعدد، در سال 2000 رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از لبنان و آزاد کردن اسرای لبنانی کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال‌های مسئولیتش چندین بار از جمله در سالهای 2004، 2006 و 2011 مورد تهدید تروریستی واقع شده بود.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 07 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت خنده دار کله‌‌پزی نمونه برای کشاندن مشتری به مغازه با استفاده از مهران مدیری و جواد عزتی+ویدیو/ شیفته ذهن طلاییت شدم😂
(فیلم) روزی که شهاب حسینی را به صدا و سیما راه ندادند / بهش گفتم استاد داری منو اخراج میکنی نگران رزومه منم هستی؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
سمیرا حسن پور: مهران مدیری به شدت با معلوماته؛ خیلی حواسش به بازیگره، بهش گفتم شما بازیگر رو بدعادت میکنید و بهش خوش می‌گذره+ویدیو
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
شهریار کمالی: بهروز تابانی می‌تواند شگفتی مستر المپیا باشد؛ او ترکیبی از هادی و سمسون است +فیلم
رضا عطاران: برای خنداندن مردم حاضرم شلوارم را هم پایین بکشم! جمشید مشایخی: حرف شما بسیار بی ادبانه بود+فیلم
تصویری تاریخی از نقشه ایران در 280 سال پیش با جزئیاتی بی‌نظیر؛ وقتی آذربایجان و بحرین جزو خاک ایران بودند