دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

تأکید سعید جلیلی بر ادامه حرکتی که در ایام انتخابات آغاز شد 

دوشنبه، 15 مرداد 1403
کد خبر: 401324
ساعدنیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست مشارکت سازنده اساتید در جهش ایران بیان کرد: حرکتی که در ایام انتخابات انجام شد، باید امتداد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست «مشارکت سازنده اساتید در جهش ایران» بیان کرد: چرا ما در کشور ظرفیت های که داریم آزاد نمیشود و به بهترین شکل استفاده نمیشود؟ این دغدغه و حسرت بنده در این سالها بوده است.وی افزود: هر کس یک وسعی دارد و می‌تواند محیط خود را متأثر کند. این شعار نیست و عمل به حساب می‌آید. جلیلی بیان کرد: یکی از بحث های که در دانشگاه ها داشتم این بود که ما ظرفیت دانشگاهی مان یک ظرفیت ارزشمندی است که می‌تواند محیط خود را شیرین کند؛ این باید چشیده بشود. اساتید ظرفیت‌های ارزشمندی هستند، در انتخابات حضور شما و تأثیرگذاری که داشتید این را نشان داد و همه شیرینی این حضور را درک کردند. رهبری هم فرمودند برای من جالب بود که اساتید این نقش آفرینی را داشتند.جلیلی ادامه داد: اینکه ما بیان می‌کنیم باید با مردم ارتباط برقرار کنند، بهترین ارتباط این است که آنها شیرینی حضور شمارا بچشند؛ بحثمان این است که در این انتخابات آن تاثیر گذاری که شما داشتید نشان داد که می‌تواند این شیرینی چشیده شود.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این لازمه‌اش این است که این تاثیر گذاری در حد وسعمان شکل بگیرد. آیا واقعا ما اندازه وسمعان کار را انجام داده‌ام یا نداده‌ایم؟ خوب انجام دادیم یا ندادیم این را باید بررسی کنیم. ما اعتقاد داریم که اگر امروز فعالیتی انجام می‌دهیم این همان چیزی باشد که خداوند فردا ما را نسبت به آن بازخواست خواهد کرد. ما در این جلسات باید این را بحث کنیم که آیا ما به اندازه وسعمان کارمان را انجام دادیم یا نه.

وی مطرح کرد: در نگاه دینی باور مشترک ما گفتمان انقلاب اسلامی است. ما می‌خواهیم عدالت را برقرار کنیم و در همین ادبیات دینی مردم باید برای عدالت قیام کنند حتی اگر حضرت علی حاکم باشد اگر مردم قیام نکنند امام را شهید می‌کنند. دین می‌گوید باید این موضوع را با هم انجام دهید. این‌طور نیست که اگر دولت دست ما بود وظیفه‌ای داریم و اگر نبود وظیفه‌ای نداریم بلکه هدف متعالی کار بسیار ارزشمندی است که همه می‌توانیم در حالتی در حد وسعمان انجام دهیم.وی تاکید کرد: این یک کار جدی است و همه‌اش دست دولت نیست؛ ما باید ببینیم نقش ما چیست؟ چگونه میتوانیم نقش آفرینی کنیم. 0چنین جلساتی اهمیت‌اش این است.

گفتمان دولت سایه فهم نشود، مراحل بعدی محقق نخواهد شد

جلیلی ادامه داد: بحثی که مطرح شد دولت سایه یک گفتمان است، اگر گفتمان فهم نشود مراحل بعدی‌اش محقق نخواهد شد؛ چه دولت رفیق، رقیب و چه دولت خود شما نیز باشد، اگر میخواهیم اهداف محقق شود نیاز به آحاد جامعه داریم. این نتیجه اش کمک به دولت مستقر خواهد بود.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیاری از کارهایی که انجام می‌دهیم به این معنی نیست که ما نباید هم افزایی کنیم. آن چیزی که خطا است، این است که نبودن ساز و کار شمارا متوقف کند. منتظر بمانیم تشکیلاتی شکل بگیرد؛ تشکیلات نیاز است اما نه این که معطل تشکیلات بمانیم؛ ما باید وظیفه مان را انجام دهیم. اگر چنین موضوعی در عرصه اجتماعی امتداد پیدا کرد که هر کسی نقش خودش را ایفا کند و بعد آثار آن نمایان شود نشاط در جامعه نمایان می‌شود.وی تاکید کرد: عرضم اینجا این است که این جمع فرق شما اساتید دانشگاه با دیگران این است که در موضوعات حداقل در حیطه خودتان عمیق نگاه میکنید و سطحی نمینگرید، اگر چنین چیزی با چنین نگاهی در عرصه اجتماعی امتداد پیدا کرد و بعد بیاید آثار خودش را نشان دهد، جامعه پرنشاط میشود.

اگر نقطه ضعفی باشد باید کمک کنیم تا برطرف شود

جلیلی یادآور شد: فقط انتخابات مطرح نیست ما در عرصه‌های مختلف نیاز داریم در جهت کمک به روند کشور کمک به نظام و دولت و کسانی که مسئولیتی بر دوش آنها است پیش برویم. از هفته آینده دولت وزرای خود و برنامه‌هایش را ارائه می‌دهد و چه کسی بهتر از اینکه اساتید و جامعه دانشگاهی نقاط قوت را پررنگ کند و به مردم معرفی کند. وی اضافه کرد: این همان موضوعی است که حتماً باید در آن تاکید شود و اگر خدایی نکرده نقطه ضعفی دارد باید بیان شود و البته تصمیم با دولت است عرض کردم نقش‌ها متفاوت است. کسی که منتخب مردم است و رهبری تنفیذ کرده است محترم است و اگر نقطه ضعفی باشد باید کمک کنیم تا برطرف شود و اگر نقطه قوتی است باید کمک کنیم برجسته شود.جلیلی اظهار داشت: حرکتی که در ایام انتخابات انجام شد، باید امتداد داشته باشد و می‌بینیم که چه جامعه‌ای با نشاطی خواهیم داشت و همین اساسی در جامعه علمی احساس می‌کنند ما چه نقش مؤثری می‌توانیم داشته باشیم.وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس وقتی موفقیت حاصل شد که هر کسی نقش خود را ایفا کرد و این آثار بسیار بزرگی داشت و حتی در وقایعی مانند کرونا که یک بلیه عامی شکل گرفته بود، همه کمک کردند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: عرض بنده این است که این می‌تواند در بسیاری از عرصه‌ها با قوت شکل بگیرد و شما اساتید می‌توانید در این زمینه ایفای نقش کنید.

سهم و ماموریت دانشگاه در حل مسائل اقتصادی چیست؟

جلیلی با اشاره به توجه رهبر انقلاب به موضوع اقتصادی و اشتغال و ارزآوری بیان کرد: باید ببینیم سهم دانشگاه‌ها در این 2 موضوع مهم چه چیزی است و مأموریت آنها چیست؟ چه مأموریتی برای دانشگاه‌ها تعریف شده است و وقتی یک فردی به عنوان رئیس یک دانشگاه انتخاب می‌شود، چه مأموریتی برای تحقق نقش دانشگاه در ارزآوری اشتغال خواهد داشت و این در همه عرصه‌ها وجود دارد.وی اظهار داشت: حتی بیان ضعف‌های دولت در زمان خودش مهم است؛ قرار نیست که برای ثبت در تاریخ اتفاق بیفتد؛ مانند برجام.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: این بحثی است که من بر آن تکیه دارم و خواهش می‌کنم در این عرصه کار را با نشاط شروع کنیم و لازم است این موارد امتداد پیدا کند؛ تنها در یک بحث تخصصی باقی نماند و مردم بدانند آثار مثبت این بحث چه چیزی است.جلیلی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد:‌ بنده در این دوره از انتخابات حضور دانش‌آموزی مؤثر دیدم و دانش‌آموزان بسیار مشتاق و فعال حضور پیدا کردند و مباحثی را مطرح می‌کردند.

وی در ادامه گفت: از آبان 1401 هر هفته در یک دانشگاه حضور پیدا می‌کردم و این جلسات معمولا جلسات کوتاهی نیز نبود بلکه برخی جلسات تا 6 الی 7 ساعت طول می‌کشید.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنده اعتقاد ندارم که نسلی وجود دارد که زبان ما را متوجه نمی‌شود؛ بلکه آنها سوال دارند و وظیفه ما این است که جواب دهیم. در هر استانی که می‌رفتم سعی می‌کردم در بین دانشجویان و دانش‌آموزان حضور داشته باشم و این ظرفیت خوبی است که وقتی پای کار بیایند و حماسه بزرگی ایجاد می‌شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 15 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) تسلط جالب رهبر معظم انقلاب به زبان عربی هنگام گفتگو با پسر اسماعیل هنیه / بَلِّغوا تَعزیَتی ...
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
(عکس) نقاشی واقعی ناصرالدین شاه قاجار از جیران، سوگلی و معشوقه‌ خاص شاه قاجار / دختری که یه دل نه صد دل شاه رو عاشق خودش کرده بود ...
تفاوت زمین تا آسمان پوشش ژیلا صادقی و همسرش در مراسم عقد و عروسیشان؛ چرخش عروس خانم از مانتو به لباس عروس شیک و انتخاب کت و شلوار سفید با پاپیون از سوی آقای داماد+عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(عکس) لباس عجیب و سیندرلایی که علیرضا نیکبخت‌واحدی بر تن کرد، سوژه رسانه‌ها شد
نگاهی به میز خوراکی های خوشمزه و رنگارنگ مینا مختاری در کافی شاپ +عکس/ گوشی تاشو همسر آقای بازیگر روی میز چشمک می زند
وضعیت ناراحت کننده و دردناک لباس‌های آیت الله آل هاشم در لحظه شهادت که به موزه اهدا شد+عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه