دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

تا عید 1400 با دارچین زیباتر شوید! 

چهارشنبه، 26 آذر 1399
آکنه و جوش های زیر پوستی به علت وجود چربی پوست و باکتری های موجود روی پوست ایجاد می شوند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای درمان جوش های صورت از روش های طبیعی استفاده کنند. یکی از روش های طبیعی و مؤثر برای درمان جوش  و آکنه استفاده از ماسکهای دارچین است

آکنه و جوش های زیر پوستی به علت وجود چربی پوست و باکتری های موجود روی پوست ایجاد می شوند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای درمان جوش های صورت از روش های طبیعی استفاده کنند. یکی از روش های طبیعی و مؤثر برای درمان جوش و آکنه استفاده از ماسکهای دارچین است.خواص دارچین بی شمار است و علاوه بر مصرف خوراکی، کاربردهای دیگری نیز دارد، برای نمونه می توان به ماسکهای صورت تهیه شده از دارچین اشاره نمود که می تواند نقش مثبتی در زیبایی و سلامت پوست صورت داشته باشد.

ماسک دارچین و روغن زیتون

با گذشت هر سال، وقتی تولدتان را جشن می گیرید، هم زمان کلاژن های پوست تان شروع به تحلیل رفتن می کنند و نشانه های بارز پیری کم کم آشکار می شوند. پیدا شدن چین و چروک های روی پوستنشانهخوبی هستند تا بدانید زمان استفاده از دارچین فرا رسیده و شما باید با کمک این ماده جادویی تا حد ممکن از ایجاد بیشتر این خطوط جلوگیری کنید. این ماده طبیعی می تواند به طرز چشمگیری میزانکلاژن های پوست تان را افزایش دهد و مانع از پیری زودرس پوست شوند. علاوه بر همه این ها دارچین باعث تحریک خون در رگ ها شده و جریان خون در صورت را افزایش پیدا می کند.دو تا سه قطره روغن دارچین را به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا وازلین اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.مخلوط را به تمامی سطح صورت تان بمالید و مراقب باشید تا با چشم های تان تماس نداشته باشد.ده دقیقه بعد صورت خود را بشویید.برای اثربخشی بیشتر به طور منظم از این ماسک استفاده کنید.

ماسک دارچین و عسل

برای روشن کردن پوست می توانید از پودر دارچین استفاده کنید. اگر تنها مقدار کمی عسل هم به دارچین اضافه کنید تاثیری شگفت انگیز در درخشنده کردن پوست تان خواهد داشت.یک سر انگشت پودر دارچین را با نصف قاشق عسل مخلوط کنید.این ماسک را به تمام پوست صورت و گردن خود بمالید و مراقب باشید تا با چشم های تان تماس نداشته باشد.بعد از ده دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید.سعی کنید از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید. (یک نوبت صبح زود و نوبت دیگر شب ها قبل از خواب)به خاطر داشته باشید اثربخشی این ماسک لازمه زمان و استفاده مداوم است.

فواید عسل برای پوست: عسل آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده است برای همین می تواند باکتری های مسئول بروز جوش ها را ناکار کند. استفاده از عسل به عنوان ماسک مانع از تکثیر باکتری ها در سطح پوست می شوداین ماده ی غذایی ترشح سموم را کنترل می کند برای همین هم منافذ پوست را تمیز کرده و می بندد. آنتی اکسیدان های موجود در عسل پوست را مرطوب و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

خواص دارچین و تاثیر آن روی پوست: دارجین حاوی منگنز، منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر، سدیم، سلنیوم و زینک(روی) نیز می باشد. البته دارچین از ویتامین ها نیز بی بهره نیست. ویتامین A،B1 ،B2 ،B3 ،B5 و B6 و همچنین اسید اسکوربیک و ویتامین های E و K نیز جزو ویتامین های این ادویه ی خوش عطر می باشند.این ادویه ی به ظاهر ساده میزان قابل توجهی اسیدهای آمینه مانند «والین»، «ترئونین»، «تریپتوفان»، «آرژنین» و «آلانین» دارد. دارچین یک ضدعفونی کننده ی طبیعی است که می تواند با ویروس ها و باکتری ها مقابله کند

ماسک دارچین برای رفع آکنه

می توانید با کمک این ادویه خوش عطر آکنه و جوش های روی پوست را درمان کنید. برای پوست های مبتلا به جوش از ماسک پودر دارچین استفاده کنید.در یک کاسه کوچک، سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین بریزید.خوب هم بزنید و بعد روی قسمت های مورد نظر بگذارید.بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. (در صورت امکان برای اثربخشی بیشتر بگذارید ماسک یک شب روی صورت تان بماند و صبح آن را بشویید.)برای نتیجه گیری دلخواه، هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک دارچین، موز و ماست

چه هدف تان از بین بردن سلول های مرده پوست باشد و یا نرم، سالم و انعطاف پذیر کردن آن، دارچین مشکل گشای بسیاری از مشکلات پوستی است.یک موز کاملا رسیده را له کنید و بعد دو قاشق غذاخوریماست به آن اضافه کنیدیک سر انگشت پودر دارچین بریزید و بعد یک قاشق چای خوری لیموی تازه هم به سایر مواد اضافه کنید.را به پوست صورت و گردن تان بمالید.بعد از اینکه کاملا خشک شد از روی صورت تان پاک کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری