تقویت تضمینی رزومه دکتری

  پنجشنبه، 20 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تقویت تضمینی رزومه دکتری
در آستانه مصاحبه دکتری دانشجویان همواره دغدغه تقویت رزومه را دارند و می‌خواهند به هر نحوی رزومه خود را تقویت کنند که در مصاحبه امتیازات لازم را کسب کنند. و بتوانند در این مقطع تحصیلی شروع به تحصیل کنند.

رزومه دکتری

افرادی که در صدد قبولی در مصاحبه دکتری هستند و می خواهند در مصاحبه دکتری رتبه و امتیاز کافی را کسب نمایند باید برای تقویت رزومه خود به فکر امتیازات پژوهشی باشند. به دلیل افزایش متقاضیان برای تحصیل در این مقطع دکتری و همچنین افزایش بار علمی کشور، داوران مصاحبه کننده برای انتخاب دانشجویان، وسواس و سختگیری خاصی را اعمال می کنند و معمولا، افرادی از این آزمون سربلند بیرون می آیند که امتیازات علمی پژوهشی به رزومه خود بیفزایند. با توجه به رقابت پیش آمده دانشجویان همواره در تلاش برای تقویت رزومه خود هستند و تمایل دارند تفکیک امتیازات را بشناسند و مناسبترین امتیازات پژوهشی جهت ارتقای رزومه خود را بشناسند.

نحوه امتیاز دهی به سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دکتری به ترتیب زیر خواهد بود:

سوابق آموزشی

نحوه محاسبه امتیاز آموزشی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری (حداکثر ۳۰ امتیاز) بر مبنی جدول زیر خواهد بود. در صورت وجود امتیاز آموزشی بالاتر از ۳۰، نمرات کلیه داوطلبان بر مبنای ۳۰ نرمال خواهد شد.

ردیف

بخش سوابق آموزشی دانشجو در مصاحبه دکتری

امتیاز

۱

سابقه آموزشی

6 امتیاز

۲

معدل پایه کارشناسی ارشد

5 امتیاز

۳

دانشگاه محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

3 امتیاز

۴

مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی

3 امتیاز

۵

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

5 امتیاز

۶

قبولی در آزمونهای المپیاد و یا عضویت در بنیاد نخبگان و یا المپیاد

7

مدرک زبان انگلیسی

در خصوص مدارک زبان باید ذکر نمود که فقط مدارک TOEFL، TOLIMO ، IELTS، MSRT، MHLE ، UTEPT مورد قبول می باشد.

مدرک EPT برای دانشگاه های آزاد نیز قابل قبول می باشد .

8 امتیاز

8

مجموع امتیازات آموزشی

30 امتیاز

سوابق پژوهشی

نحوه محاسبه امتیاز پژوهشی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری حداکثر۴۰ امتیاز ( با نرمال سازی در ردیف ها و جمع کل) برابر مصوبات هیات ممیزه دانشگاه و مطابق آیین نامه ارتقاء اعضا هیات علمی در نظر گرفته شود به شکلی که :

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

امتیازهای موردی پیشنهادی

نحوه ارزیابی

مقالات ISI

۲۵

هر مورد حداکثر تا ۷ امتیاز ( بر اساس IF می تواند افزایش یابد)

امتیاز داوطلب مطابق با آیین نامه ی ارتقاء

مقالات علمی – پژوهشی

۱۵

پژوهشی انگلیسی: حداکثر ۶ امتیاز

پژوهشی فارسی: حداکثر ۵ امتیاز

امتیاز داوطلب مطابق با آیین نامه ی ارتقاء

مقالات علمی – ترویجی

۵

ترویجی: ۲ امتیازدانشجویی: 0.5 امتیاز

امتیاز داوطلب مطابق با آیین نامه ی ارتقاء

کنفرانسهای معتبر

۵

امتیاز بین المللی خارجی: ۲ امتیاز بین المللی داخلی: ۱/۵ امتیازهمایشها، پنجمین همایش به بالا:۰/۵ امتیاز

امتیاز داوطلب مطابق با آیین نامه ی ارتقاء

سوابق پژوهشی (طرحهای ملی، تحقیقاتی و…)

۱۰

هر طرح تا سقف ۴ امتیاز، همکار: ۱ امتیاز

در صورت استخراج مقاله از طرح، امتیاز تعلق خواهد گرفت.

با نظر اعضاء کمیته ی مصاحبه کننده

کسب رتبه در جشنواره ها و مقام

در مسابقات علمی معتبر

۱۵

با نظر اعضاء کمیته ی مصاحبه کننده

گواهی ثبت اختراع

۱۰

هر مورد تا سقف ۵ امتیاز

مرتبط با رشته (امتیاز داوطلب به تناسب تعداد افراد)

تألیف یا ترجمه کتاب

۱۵

تألیف کتاب : تا سقف ۱۵ امتیازترجمه : تا سقف ۵ امتیاز

کتب داوری شده (امتیاز داوطلب به تناسب تعداد افراد)

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

امتیازهای موردی پیشنهادی

نحوه ارزیابی

دانشجو باید با توجه به نحوه امتیازدهی به هر یک از مزایای پژوهشی مناسبترین راه را برای تقویت رزومه خود انتخاب کند. اصولا فعالتی که برای تقویت رزومه خود انتخاب می کند باید به شیوه ای باشد که بیشترین امتیاز پژوهشی را در کمترین زمان به رزومه وی بیفزاید.

تصویر

دانشجویان و اساتید عزیز می توانند برای کسب امتیاز چاپ کتاب اقدام به نویسندگی کتاب های تالیفی کنند اما در صورتی که از عهده تالیف یک کتاب برنیایند می توانند کتاب های نویسندگان دیگر را ترجمه کنند که این خود از قوی ترین راههای کسب امتیازات پژوهشی می باشد ترجمه کتاب از جمله راههای ساده برای کسانی می باشد که می خواهند امتیاز چاپ کتاب را کسب نمایند و علاوه بر این راه دیگری نیز وجود دارد که می توانید پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و دکتری خود را تبدیل به کتاب کنید استخراج کتاب از پایان نامه نیز از جمله راههایی است که می توانید هر چه سریعتر امتیاز چاپ کتاب را کسب نمایید. شما همچنین می توانید پایان نامه خود را تبدیل به یک یا چند مقاله علمی پژوهشی کنید که امتیازات لازم را از طریق آن کسب نمایید.

اما چند نکته را باید مد نظر قرار دهید:

مقاله علمی پژوهشی دارای عنوان و کیفیت ناب و باشد و در مجلات دارای اعتبار منتشر شود. مجله انتخابی شما باید دارای تایید از یکی از وزرات های معتبر را داشته باشد.

کتابی که برای ترجمه انتخاب می کنید باید جدیدالنشر باشد و برای اولین بار توسط مترجم ترجمه شود. اگر کتابهایی که قبلا ترجمه شده اند را ترجمه کنید به هیچ وجه امتیاز پژوهشی برای شما به حساب نمی آیند و مناسب برای تقویت رزومه نیستند.

چنانچه نامه پذیرش مقاله را قبل از مصاحبه دریافت کرده باشید جز امتیازات پژوهشی به حساب می آید و صرفا سابمیت مقاله به یک مجله امتیاز محسوب نمی شود. باید نامه اکسپت را دریافت کنید و سپس به رزومه خود بیفزایید.

برای تقویت رزومه دکتری فرصت را غنیمت شمارید و هرچه سریعتر سعی کنید اقدام به تقویت رزومه کنید. تا قبل از روز مصاحبه بهتر است همه امتیازات پژوهشی را گردآوری کنید و در اختیار داشته باشید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (212 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (87 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (34 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (19 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم