تماشای فیلم های سکسی و پورن چه زمانی تبدیل به اعتیاد می شود؟

  پنجشنبه، 06 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تماشای فیلم های سکسی و پورن چه زمانی تبدیل به اعتیاد می شود؟
آنچه اعتیاد پورنو را از علاقه به دیدن فیلم پورنو جدا می کند، پیامدهای منفی رفتار شماست. با اعتیاد به پورن، این رفتار اجباری تلقی می شود، در این صورت شما به جای تعامل با دیگران یا انجام کارهای مهم، وقت زیادی را صرف تماشای فیلم پورن می کنید. علاوه بر این، این رفتار صدمه ای جدی به حرفه، روابط و یا وضعیت بهزیستی شما وارد می کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اعتیاد به پورنوگرافی یا فیلم پورن، یک مدل از اعتیاد به رفتارهای اجباری جنسی با استفاده از فیلم ها و تصاویر هیجان انگیز جنسی است که میتواند آثار فیزیکی، ذهنی، اجتماعی و اقتصادی بدنبال داشته باشد. محصولات پورن می تواند شامل مجلات، کتاب ها، فیلم ها، فیلم ها، رمان های گرافیکی یا هر رسانه دیگری باشد که در آن تصاویر جنسی به طور صریح نشان داده شده است.
اعتیاد به فیلم پورن زیر مجموعه ای از اعتیاد جنسی است و می تواند منجر به پیامدهای جدی در بسیاری از جنبه های زندگی فرد شود.

در این نوع اعتیاد به یک رفتار خاص مثل تماشای فیلم پورن تقویت شده یا پاداش داده میشود که به نوبه خود باعث می شود که شما دوباره و دوباره این کار را انجام دهید.
فیلم پورن می تواند به طور ویژه تقویت شود، زیرا پاداش به یک نیاز غریزی خیلی سریعتر از سایر نیازها تقویت میشود .
بنابراین، تبدیل شدن به معتاد فیلم پورنو بسیار آسان است چون دسترسی به یک نیاز طبیعی و بسیار لذت بخش انسان است.
و نیز بسیار ساده تر از پیدا کردن همسر برای تامین نیازهای غریزی میباشد. مشکل زمانی اتفاق می افتد که به دنبال لذت جنسی، بیش از حد تحریک پذیر میشود و یا مشکلات رفتاری دیگری به همراه می آورد. در اینجاست که میگوییم فرد معتاد به فیلم پورن شده است.

درمان اعتیاد به فیلم پورن و درمان وسواس به سکس

اعتیاد در واقع به دسته رفتارهای تکرار گونه ایی گفته می شود که به طور متناوب و بد.ن اراده فردی انجام می شود. افراد معتاد به این فیلم ها، دیگر به آسانی نمیتوانند در زندگی روزمره خود با شریک جنسی شان رابطه عمیق عاطفی و جنسی برقرار کنند. در رابطه زوجین معتاد به پورن اثری از محبت، عاطفه، شهوت و شور و شوق واقعی را ندارد و تنها راهکارشان در ایجاد یک رابطه جنسیِ بی سر و شکل و بی هدف است که در ذهنشان با فیلمهای پورن جا گرفته است.

هر وسیله ایی که فرد را از عادت ها و رفتارهای روزمره و عادی خارج کند و شکل اعتیادگونه و مخرب به خود گیرد، رفتار اشتباهی محسوب میشود؛ به آن دلیل که آسیب رسان است.

بنابراین برای درمان اعتیاد به فیلم پورن اگر در چنین شرایطی قرار داریم بهتر است از یک «مشاور روانشناس مسائل جنسی» یا «سکس تراپیست» کمک گیریم و رفتار خود را تحت نظر مشاور روانشناس تغییر دهیم و رفتاری عادی تر و یا متعادل تر داشته باشیم تا در روابطمان دچار آسیب نشویم.

لازم به ذکر است یکی از بیشترین مشکلات ناشی از دیدن فیلمهای پورن، زود انزالی می باشد.

چرخه پاسخ جنسی در زنان

تصویر
چرخه پاسخ جنسی در زنان

تفاوت اعتیاد به فیلم پورن و نگاه کردن فیلم پورن به صورت تفریحی در چیست؟

اعتیاد به پورنوگرافی چیزی است که ما اغلب در مورد آن ناآگاه خواهیم بود اما در نهایت رفتاری است که می تواند به طور جدی به روابط بین فردی ما آسیب برساند و بر عملکردها و مسئولیتهای مهمتر زندگی اثر گزار باشد.

آنچه اعتیاد پورنو را از علاقه به دیدن فیلم پورنو جدا می کند، پیامدهای منفی رفتار شماست. با اعتیاد به پورن، این رفتار اجباری تلقی می شود، در این صورت شما به جای تعامل با دیگران یا انجام کارهای مهم، وقت زیادی را صرف تماشای فیلم پورن می کنید. علاوه بر این، این رفتار صدمه ای جدی به حرفه، روابط و یا وضعیت بهزیستی شما وارد می کند.

در نظر داشته باشید نگاه کردن به صورت تفریحی به فیلم پورن هم آسیبهای متعددی دارد. پس گاهی پیش از درمان اعتیاد به فیلم پورن بهتر است پیشگیری را در اولویت کار خود قرار دهیم.

برخی از علائم هشدار دهنده اعتیاد به فیلم پورن

  1. به افکار پورنو حتی وقتی که فیلم هم نگاه نمی کنید فکر می کنید.
  2. مشاهده پورنو در تلفن همراه خود در حین کار یا موقعیت های اجتماعی.
  3. از مشاهده فیلم پورن احساس شرم، گناه یا افسردگی می کنید.
  4. ادامه دادن به تماشای پورنو علیرغم کارهای ضروری که شما دارید.
  5. تجربه عدم رضایت جنسی از شریک زندگی به دلیل مقایسه آن با بازیگران فیلم پورن.
  6. وقتی همسرتان از شما می خواهد که فیلم پورن نبینید بسیار خشمگین و عصبی می شوید.
  7. از دست دادن زمان بسیار زیاد در طول روز به دلیل مشاهده فیلم پورن.

درمان اعتیاد به فیلمهای جنسی

اگر هر روز به دیدن فیلم پورن یا فیلم جنسی فکر می کنید و آن را نگاه میکنید شک نکنید که دچار اعتیاد به دیدن فیلم پورن شده اید. از نظر روانشناسان این رویداد اعتیاد به دیدن فیلم پورن است. پس حتما درمان اعتیاد به فیلم پورن را شروع کنید.

مراحلی که در درمان اعتیاد به فیلم پورن وجود دارد باور خود فرد به داشتن اعتیاد به فیلم پورن است، پس باید خودش برای درمان این بینش را داشته باشد که نیار به تغییر دارد.

دومین کار کمک گرفتن از یک سکس تراپیست یا یک روانشناس است.

سومین کاری که فرد انجام می دهد انجام تمرینها و اجرای راهکارهای روانشناس است که معمولاً به شکل رفتاری، تغییر رفتار و تغییر نگرش فرد است.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان