ترفندهای جالب برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک

  پنجشنبه، 15 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
ترفندهای جالب برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک
اگر آپارتمان کوچکی دارید و احساس می کنید فضای کافی برای دکوراسیون دلخواه و چیدمان ایده آل وسایل منزل ندارید، نگران نباشید. فضای کوچک به معنای دکوراسیون کوچک نیست

برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک و دلباز کردن منزل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر آپارتمان کوچکی دارید و احساس می کنید فضای کافی برای دکوراسیون دلخواه و چیدمان ایده آل وسایل منزل ندارید، نگران نباشید. فضای کوچک به معنای دکوراسیون کوچک نیست.

ادامه مقاله را بخوانید تا با ترفندهای دکوراسیون داخلی منزل در آپارتمان های کوچک آشنا شوید:

به سراغ انحنا بروید

از آنجا که بیشتر آپارتمان ها جعبه ای هستند، اضافه کردن مقداری انحنا به آن ایده ی مناسبی است. به همین خاطر توصیه می شود از میزهای گرد، صندلی های دارای انحنا، و همچنین فرش و قالیچه های گرد استفاده کنید، یا می توانید برای کف مانند عکس بالا از یک پوست استفاده کنید.

روشنش کنید

یک فرش روشن می تواند اتاق را باز کند و آن را بزرگتر جلوه دهد. اگر دیوارهای آپارتمانتان تیره است سعی کنید رنگ فرش را همیشه مقداری روشن تر از آن انتخاب کنید.

پرده های مناسب

پرده روی آپارتمانتان تاثیر زیادی می گذارد پس نباید آن را نادیده بگیرید، حتی می توانید با کمک پرده خانه خود را بزرگتر جلوه دهید. پرده را می توانید از سقف تا روی زمین بگیرید تا ارتفاع بسازید، و یا از بالا کمی بیشتر بگیریدش تا چوب پرده پنهان شود.

لایه بسازید

بر خلاف آنچه ممکن است فکر کنید، در فضاهای کوچک لازم نیست از تخت خواب با چند لایه منسوجات و پارچه چشم پوشید. لایه ها و ترکیب زیبای رنگ ها در بالش و دیگر لوازم تخت می تواند فضا را دنج جلوه دهد و به آن عمق ببخشد.

بيشتر ما كودكی مان را در خانه های بزرگ گذرانده ايم. براي همين در نگاه اول آپارتمان هاي كوچك تنگ و دلگير به نظرمان مي رسند. يك پذيرايي كه به زور مبلمان را مي توانيم حاشيه ديوارهاي كم عرضش بچينيم، يك اتاق خواب كه اگر شانس داشته باشيم تختخواب مان در آن جا مي شود، يك آشپزخانه كه وقتي آشپز دو تا مي شود، ديگر براي نفر سوم جا ندارد و در آخر هم يك دستشويي و حمام كه گاهي با هم شريك مي شوند.

همه خانه مجموعه اي از همين حجم هاي كوچك است؛ حجم هاي كوچك دلگير. اما هر مسئله اي راه حلي هم دارد. در اين صفحات مي خواهيم خيلي كوتاه هم راهكارهايي را براي چيدمان بهتر خانه هاي كوچك ارائه دهيم و هم شايد مهم تر از آن، بگوييم چه كارهايي را نبايد در چیدمان این خانه ها انجام داد.

برای خانه های كوچک مبلمان ال شكل مناسب ترين مبلمان است چون تعداد افراد بيشتري مي توانند از آن استفاده كنند و كنج پرت هم قابل استفاده مي شود. ميزهاي عسلي را كنار بگذاريد و از مبلماني كه دسته هايش اين كار را انجام مي دهد استفاده كنيد. توجه داشته باشید که مبل ها را جوري نچينيد كه يك دايره يا چهارگوش با فضايي بسته ايجاد كند.

تصویر

نکات مهم

1- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن و شاد از جمله رنگ زرد و سفید ، دیزاین داخلی را کمی بزرگتر جلوه می دهد . اگر بخواهیم از خلاقیت جالب توجه در طراحی این منزل نام ببریم ، ایجاد فضایی جهت استراحت و خواب است ! این فضای بسیار کوچک در عین حال به کمد دیواری بزرگی مجهز شده است . یک پرده کرکره ای نیز وظیفه محافظت از حریم خصوصی را بر عهده دارد .

2- بسیاری از مردم هنگامی که فضای کمی برای طراحی منزلشان دارند به یاد راه پله های گرد می افتند . این دسته از راه پله ها فضای کمی را اشغال کرده و برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک مناسب هستند .

استفاده از راه پله های گرد علاوه بر اشغال فضای کمتر به نسبت سایر راه پله ها ، زیبایی و جلوه خاصی به دیزاین داخلی می بخشند .

3- ایده های ناب همیشه پیچیده و دشوار نیستند !! در تصویر بالا از چند صندوق چوبی برای چینش افقی گلدان ها استفاده شده . با این روش فضای کمتری از فضای تراس گرفته می شود و در نتیجه شما صاحب گل های بیشتری می شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (37 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (20 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (8 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز