ترفند هایی برای تشویق و ترغیب نوزاد به ایستادن

  یکشنبه، 11 اسفند 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
ترفند هایی برای تشویق و ترغیب نوزاد به ایستادن
توصیه می‌شود وسایل بازی مورد علاقه نوزاد را بر روی سطحی نسبتا بلند قرار دهید، مثلا بر روی تخت یا میز کوتاه. نوزاد با مشاهده آنها تلاش می‌کند خود را به بالاترین سطح ممکن برساند و این همان چیزی است که شما می‌خواهید

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، نخستین تلاش نوزاد برای ایستادن بر روی پاها لحظه ای تاریخی در فرآیند رشد و تکامل فیزیکی او به شمار می آید و این می تواند برای پدر و مادر بسیار دلنشین و خاطره انگیز باشد. اینکه بتوان نوزاد را ترغیب کرد تا هر چه سریع تر بر روی پاهایش ایستاده و راه رفتن را تجربه کند مستلزم توجه به برخی نکات کلیدی است.

به طور کلی اکثر نوزادان در 9 ماهگی تلاش می کنند بر روی پاهایشان بایستند. با توجه به این واقعیت هیجان انگیز، آیا خود را برای آموزش های لازم به نوزاد آماده کرده اید؟ در اینجا یک سری فعالیت های ساده ارایه شده که با انجام روزمره آنها کمک مهمی به نوزاد در یادگرفتن «ایستادن» می کنید. معمولا نوزاد از تختخواب به عنوان نخستین وسیله کمکی جهت ایستادن بر روی پاهایش استفاده می کند. نوزاد به طور خودکار بخش هایی از تخت خوابش را که در ارتفاع مناسب و کاربردی قرار دارد تشخیص داده و با گرفتن آنها تلاش می کند بر روی پاهایش بایستد. از این رو باید به او کمک کنید تا شرایط برایش فراهم شود. مثلا بهتر است اسباب بازی های اضافه را از اطراف تخت خواب جمع آوری کنید و راه را برای خلق این لحظه مهم همواره کنید. در کل باید کاری کنید که تخت خواب به عنوان نخستین وسیله کمکی برای ایستادن ایمن باشد.

حالا به سراغ پله ها بروید. پله هایی که ارتفاع کمی دارند بهترین سکو برای تمرین بلند شدن از زمین و ایستادن بر روی پاها هستند. نوزاد را بر روی پله نشانده و در حالی که در مقابلش قرار گرفته اید او را تشویق کنید که خود را به بالا کشید و با استفاده از لبه پله، بلند شود. از این تکنیک می توانید برای آموزش چهار دست و پا راه رفتن به سمت بالای پله ها استفاده کنید. حواستان باشد که همواره مراقب حرکاتش بر روی پله ها باشید. در مرحله بعدی بد نیست مبلمانی را در اختیارش قرار دهید که لبه های تیز و آسیب رسان نداشته باشند. درحقیقت مبلمان از بهترین وسیله های کمکی برای یادگیری ایستادن به شمار می آید. در چنین لحظاتی بهتر است لباس هایی بر تن نوزاد کنید که از او در برابر صدمات احتمالی ناشی از افتادن و برخورد به زوائد مبلمان محافظت کند.

کودک نوپای شما هیچ گاه نمی تواند از عروسک ها و اسباب بازی هایش دل بکند. پس آنها هم می توانند بخشی از استراتژی آموزش ایستادن بر روی پاها و راه رفتن باشند. توصیه می شود وسایل بازی مورد علاقه نوزاد را بر روی سطحی نسبتا بلند قرار دهید، مثلا بر روی تخت یا میز کوتاه. نوزاد با مشاهده آنها تلاش می کند خود را به بالاترین سطح ممکن برساند و این همان چیزی است که شما می خواهید. او در حین برداشتن عروسک هایش در عین حال که تلاش می کند تعادلش را حفظ کند عملا در حال تمرین مهارت حفظ تعادل هم است.

جست و خیز کردن برای نوزدادی که به تدریج به یک سالگلی نزدیک می شود از بهترین تمرین ها جهت ایستادن و در ادامه، راه رفتن است. توصیه می کنیم دست هایش را گرفته و درحالی که در مقابلش بر روی زمین زانو زده اید به او در نشستن و برخاستن کمک کنید. نوزاد به تدریج این کار را از روی عشق و علاقه و درحالی که با دیدن چهره خندان شما آن را همچون یک بازی در نظر می گیرد، با سرعت بیشتری انجام داده و عملا شروع به جست و خیز می کند. نوزاد را ترغیب کنید که با وسیله بازی چرخ داری که با هل دادن حرکت می کند، بیشتر بازی کند. نوزاد در ابتدا از آن برای حفظ تعادلش استفاده می کند و در ادامه که به سطح قابل توجهی از مهارت برای راحت ایستادن دست پیدا می کند، کم کم شروع به راه رفتن هم می کند


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (537 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (404 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (118 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (25 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (15 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر) نگاهی به لباس ملکه ای و طلایی شبنم قلی خانی، بازیگر دبی نشینِ سینما+عکس/ انصافا طراحیش خاص و بی نظیره (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس