دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / انواع طالع بینی /

طریقه صحیح گرفتن فال حافظ 

شنبه، 25 مرداد 1399
گرفتن فال از دیوان حافظ آداب و رسوم به خصوصی دارد که ابتدا بهتر است این آداب و رسوم را بشناسید و سپس با شیوه صحیح فال بگیرید.

گرفتن فال حافظ

دیوان حافظ یکی از معروف ترین آثار ادبی کشور محسوب میگردد. گرفتن فال از دیوان حافظ نیز یکی از رایجترین شیوه های فال محسوب میگردد که ایرانیان به آن اعتقاد دارند و در شبهای به خصوصی مانند شب یلدا و سال تحویل که جمع های خانوادگی برپاست حتما با اعتقاد و باوری که وجود دارد بزرگان فامیل برای همه فال میگیرند. اکثر مردم به سمت و سویی رفته اند که علاقه دارند تا با تفعل زدن به حافظ کورسوی امیدی را برای جان دادن به گره هاي زندگی شان روشن کنند. برخی به صورت روزانه فال روزانه میگیرند اما مورد مهمی که در که فال گرفتن مورد بحث است چگونگی انجام آن است.

همانطور که هر کاری آداب و فرآیند به خصوص دارد فال گرفتن نیز مراحل و آداب ویژه ای دارد که بهتر است این آداب و رسوم را بشناسی و طبق آن پیش بروید.

قدم اول: نیت

شما برای هر کاری قبل از هر چیز باید نیت کنید و نیت ابتدایی ترین بخش فال حافظ خواهد بودو نیت هایتان نباید چیزهای واضح باشد. همه می دانیم که الان اگر کسی پولش به خرید خانه برسد و نخرد، حماقت کرده. بنابراین نیت نباید مشخص باشد و نیت خود را از ته قلبتان باور داشته باشید و در ذهن و قلب خود به آن فکر کنید که نیست مشخص شود.

قدم دوم: فاتحه

بعد از انجام نیت باید فاتحه بفرسید به روح حافظ که گره از کار شما بگشاید. بعضی ها حتی نذر هم می کنند که مثلا اگر این فال گره از کارشان باز کند، برای مزار خواجه شمع ببرند، بعضی ها هم نبات می برند سر خاک خواجه و بین حاضران قسمت می کنند. اما برای گرفتن یک فال ارسال فاتحه به روح حافظ الزامی میباشد.

قدم سوم: قسم

معمولا بعد از اینکه نیت شد و فاتحه ای نثار روح حافظ کردید باید قسم دهید قسم دادن یکی دیگر از مراحل و آداب گرفتن فال میباشدمعمولا قسم به اینصورت است که «ای خواجه حافظ شیرازی، تو که دانای هر رازی، آینده ما را خوب بنوازی» لابلای اینها، می توانید چیزهای هم قافیه دیگری هم بگذارید؛ مثلا بعضی ها برای زیاد کردن پیاز داغ قسم، پای رفیق خواجه، یعنی شاه شجاع (یکی از حکام شیراز که معاصر خواجه بوده) را هم وسط می کشند و می گویند: «به حق یارت، آن شاه غازی» (غزاکننده، جنگجو) اما بیشتری ها، مساله را ناموسی می کنند و می گویند: «به شاخ نباتت که بهش می نازی». شما هم خواستید می توانید اضافه کنید، کی به کی است؟

قدم چهارم: سرکتاب
کتاب دیوان حافظ کامل که همه صفحاتش کامل باشد را باید در دست بگیرید و انگشت خود را از سر کتاب روی ورقه های کاغذ بچرخانید و به صورت شانسی انگشت خود را داخل صفحه کتاب کنید و کتاب را بگشایید. صفحه ای که باز شده است فال حافظ شما خواهد بود.

قدم پنجم: فال
طبق سنت، از بین آن دو صفحه ای که انگشت مبارک بینشان گیر کرده، باید صفحه سمت راستی را انتخاب کنید. غزل بالای صفحه راست، جواب شماست. غزل اگر از ابتدای صفحه آمده که چه بهتر، وگرنه می رویم به صفحه قبل و ابیات ابتدایی غزل را از آنجا می خوانیم. توی مجموعه ابیات این غزل، یک یا چند بیت به نیت شما ربط دارد. باید آنها را پیدا کنید.

اگر پیدا شد که چه بهتر، اگر نشد هم نگران نباشید. بروید به غزل بعدی (یعنی دومین غزل توی صفحه دست راست). یکی از بیت های 1، 3 یا 5 این غزل دومی «شاهد» فال شما هستند. یعنی مطالب غزل قبلی را دوباره تایید و تکرار می کنند.

اگر از کتاب فال حافظ فال را گشوده اید که معنا و تفسیر شعر در قسمت پایین صفحه اغلب نوشته میشود اما اگر از دیوان حافظ فال بازکرده اید در این صورت باید خودتان شعر را بخوانید و انرا معنی یا تفسیر کنید.


40 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
سامی
3 سال پیش

به‌نظرمن‌‌خانم‌هانیه‌غلامی‌زیباست‌ومن‌ازاون‌خشم‌اومد
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI